Gå til innhold

Innkjøp av barneutstyr, her eller i Colombia?


Gjest snart tre?

Anbefalte innlegg

Gjest snart tre?

Nå er det nok en stund til vi reiser til Colombia, men jeg har begynt å lure på dette med innkjøp av klær, vogn og annet utstyr.

Kan man basere seg på å kjøpe inn mesteparten i Colombia, eller bør man ha med seg mest mulig hjemmefra?

Ha en fin uke allesammen, med håp om mange gode nyheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Bogota så er det maaaassse fint å få kjøpt til en rimelig penge.. Vi kjøpte flott vogn som er ypperlig å bruke her hjemme.. og barneklær er det masse av der..

Det spørs om dere kommer tett på overtagelsen eller om dere har noen dager på stedet før dere får deres etterlengtede.? og hvor dere skal hen?

kan bare uttale meg om Bogota og der kan ALT kjøpes

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

ja det er spennende å begynne å tenke seg til med innkjøp til den lille. Vi henta vårt lille troll i Bogota i februar 02. Da var han 6 mnd. Vi hadde alt utstyr klart før vi reiste, og kosa oss med disse forberedelsane. Men vi hadde ikke trengt å ha med oss så mye. For det er veldig kjekt å fordrive tid med litt shopping mens man venterpå saksgangen der nede.

Vi hadde med oss ei ok tralle der ryggen kunne legges helt flatt, og den hadde litt størrelse på hjula.(vervepremie i Bokklubbens barn) Det var vi glad for å ha med.Den var enkel å slå opp og sammen, tok liten plass i f.eks.taxi, men alikevel god å trille og å sove i for lillegull.

Men utvalget er stort i Bogota.

Klær i bogota var ok. men mye av det var litt "jålete" ikkje akkurat H&M- stil.

Vi bodde på Halifax og hadde "pene" barneutstyrsforetninger rett rundt hjørnet. Her hadde dei alt fra barnemat, klær, utstyr, leiker, mm.

I tillegg handla vi på dei store kjøpesentrene Unisentro og Exito(?). Her handla vi mest joggedresser, nattdresser, boddyer og l.

På San Andres handla vi masse på Bennetton som hadde salg da vi var der.Der var også en stilig barnebutikk som solgte klær produsert i Colombia av merket "OffCors" Kjempegod kvalitet og tøffe klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bogota så er det maaaassse fint å få kjøpt til en rimelig penge.. Vi kjøpte flott vogn som er ypperlig å bruke her hjemme.. og barneklær er det masse av der..

Det spørs om dere kommer tett på overtagelsen eller om dere har noen dager på stedet før dere får deres etterlengtede.? og hvor dere skal hen?

kan bare uttale meg om Bogota og der kan ALT kjøpes

:-)

Vi var i Bogota i januar 02, og opplevde å få koffertene 2 dager etter vi kom dit. Vi måtte derfor avgårde på shoppingrunde både til oss selv og minstemann, og det føltes hektisk dagen før vi fikk gullgutten. Men vi fikk tak i det meste, og de har de fleste internationale merkevarene. Så jeg ville ha tatt med meg basisklær og utstyr og supplert etter hvert. Det er gøy å gå rundt å shoppe dernede når du har gullet med deg i vogn eller sele. Husker et annet par som var sammen med oss som skulle kjøpe tralle til sin 2 åring, og de måtte rundt på en del butikker før de fant det de ønsket og den var ikke noe særlig billigeren enn de vi får kjøpt her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerstorm

Henger meg på og er enig i at alt KAN kjøpes i Colombia - vi var i Bucaramanga, og der var det også flotte kjøpesenter (bedre enn mye av det vi har hjemme).

Men jeg er allikevel glad vi hadde kjøpt inn en god del før vi dro hjemme fra. Den første uka hadde vi ikke kapasitet til å gjøre så mye innkjøp... Alt dreide seg om "småttisen" vår som ikke slapp mamma av syne ett eneste sekund... Da var det ikke så lurt å dra på kjøpesenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på og er enig i at alt KAN kjøpes i Colombia - vi var i Bucaramanga, og der var det også flotte kjøpesenter (bedre enn mye av det vi har hjemme).

Men jeg er allikevel glad vi hadde kjøpt inn en god del før vi dro hjemme fra. Den første uka hadde vi ikke kapasitet til å gjøre så mye innkjøp... Alt dreide seg om "småttisen" vår som ikke slapp mamma av syne ett eneste sekund... Da var det ikke så lurt å dra på kjøpesenter!

Vi hadde heller ikke særlig mulighet til å dra å handle etter at vi fikk vår engel. Derfor var det veldig ok at vi kom lørdag til Colombia og fikk han på tirsdagen.. Kjøpte en kjempefin vogn er nede som alle barna var missunerlige på.. den hadde ratt, nøkkel, gir og tute, + at den spilte musikk! En vogn som denne der nede kostet 1900 nkr,. men her hjemme ligger den på det dobbelte vil jeg anta,. om ikk ner.

OffCours tøy kjøpte vi masse av,. Detfinnes også en butill som heter ONLY,. med 4-5 etg.. men her er det litt YMSE hva man kan finne,, det litter tøy i "hauger" og man må lete litt.. Mye syntetiske stoffer der.. Men fikk handlet en 5-6 bukser der til 25,- pr. stk.

:-) Åååå, drømmer meg tilbake nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idefix1365380353

Hei.

Vi kom hjem fra Colombia for 2 uker siden.En ting som er helt sikkert er at neste gang vi drar til Col.reiser vi med tomme kofferter.Det finnes allt der,og jeg mener allt.

Når du går i butikken her for å kjøpe tåteflasker kan du velge mellom 2.3 typer. I Col.har de en hel vegg i butikken bare med tåteflasker.

Vi kjøpte vogn der borte også,en helt fin trille til 650 kr.Barne klær finnes i mengder, masse flott både for store og små.

Så mitt råd er ta med så lite som mulig,og fråts der borte i stedet.

Det eneste jeg ikke fant der borte var tynne bomullsluer til babyer.Ellers er utvalget og ikke minst prisen mye bedre enn her hjemme.

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...