Gå til innhold

Nr. 4 i køen...


Gjest Sommerstorm

Anbefalte innlegg

Gjest Sommerstorm

I februar i år skrev jeg brev til sosialkontoret og sa at vi ville stå på liste for ny adopsjonsprosess. Jeg tok kontakt såpass tidelig til tross for at karantenetiden vår ikke går ut før om noen få uker fra nå av. I forrige uke ringte jeg til sosialkontoret, og da er vi nr. 4 i køen til tross for at vi stilte oss på liste i februar - og de har tatt hensyn til brevet vi sendte den gang. Så kanskje vi får begynt på rapporten i oktober/november... Gleder meg villt og hemningsløst!

Husker at jeg fikk litt "kjeft" her inne i februar av enkelte fordi jeg ikke kunne kose meg med ungen vi hadde fått, men måtte absolutt begynne å stresse med neste prosess. Det har ikke vært stress i det hele tatt å stå på lista til sosialkontoret - tvert om. Jeg er skjeleglad vi gjorde det når jeg ser hvor lite ressurser sosialkontoret har fått dette året... og ikke minst med tanke på hvor seint det har begynt å gå i Colombia også nå. Barnet vårt vil mest sannsynlig ikke ha noe søsken før sommeren 2005, men nå har vi i alle fall gjort det vi kan selv for at neste prosess skal gå raskest mulig. Og det er en fin følelse...! Tror vi kommer til å kunne kose oss og slappe av mye mer gjennom denne prosessen - nå "vet" vi hva vi går til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å kunne være litt i forkant av denne lange prosessen, ventetiden er lang nok for det!

Lykke til med neste adopsjon.

Vennlig hilsen ei som bor i en TRÆG kommune (c:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerstorm

Lykke til!

Men det er jo forferdelig lang ventetid - hvor i landet er dette?

At det er lang tid er det ingen tvil om. Nå kunne jo vi ikke ha sendt sosialrapporten til BUFA noe før allikevel. Men jeg tenker på de stakkarene som holder på med førstegangs adopsjon og må stå så lenge på liste før sosialrapporten kan sendes. Det er nesten slik at jeg får litt dårlig samvittighet når jeg tenker på dem.

Har ikke så lyst til å si noe om hvor dette er - kan bli lett å identifisere... Tror at det holder på å ordne seg i kommunen vår - grunnen til at de bruker så lang tid nå, er omorganisering. Forrige gang var de superraske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er lang tid er det ingen tvil om. Nå kunne jo vi ikke ha sendt sosialrapporten til BUFA noe før allikevel. Men jeg tenker på de stakkarene som holder på med førstegangs adopsjon og må stå så lenge på liste før sosialrapporten kan sendes. Det er nesten slik at jeg får litt dårlig samvittighet når jeg tenker på dem.

Har ikke så lyst til å si noe om hvor dette er - kan bli lett å identifisere... Tror at det holder på å ordne seg i kommunen vår - grunnen til at de bruker så lang tid nå, er omorganisering. Forrige gang var de superraske!

Jeg skjønner godt at du ikke vil navngi kommunen - vi får bare håpe at alle kommuner etterhvert får opp tempo på adopsjonssakene!

Vi kommer som dere til å "melde" vår sak i god tid før ett års karantenen går ut!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...