Gå til innhold

Vår datter elsker kinamusikk


fei1365380229

Anbefalte innlegg

Når vi var i Kina kjøpte vi en del kinesisk musikk, deriblant mange barnecd'er.

Vår lille kinajente skal ikke høre på noe annet, hun synger og danser etter musikken og ser helt paralysert ut når hun hører på denne musikken.

Er det noen andre som har opplevd at barna elsker å høre musikk/språket fra landet de er født?

Blir nesten litt trist her jeg sitter jeg, ikke fordi hun vil høre kinesisk musikk, men fordi vi ikke har mulighet til å la henne holde det kinesiske språket vedlike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tobarnsmamma1365380422

hei,du!

Min lille kinajente var jo noe yngre enn din da hun kom, men vi tenkte hun ville sette stor pris på at noen snakket kinesisk til henne.

Jeg har en søster, svoger og niese som snakker kinesisk og allerede på flyplassen da vi kom, snakket de til henne.

Resultatet var ikke akkurat oppløftende: Hun brydde seg rett og slett ikke. Det samme har skjedd senere og likedan når vi har spilt musikkcdene vi kjøpte i kina. Hun bryr seg ikke. Dyrene i Hakkebakkeskogen, derimot....!!

Det er nok stor forskjell, men fortsett da for all del å la henne få høre kinesisk musikk, finn noen som kan snakke til henne (kinarestaurant, kanskje?) Det må da bare være positivt, siden vesla di tydelig liker det.

Lykke til, fei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fei

Det er nok som tobarnsmamma sier at kinesisk språk eller kinesiske rytmen gir henne noe positivt.

Vår sønn elsker også musikk og sang. Han lytter til all musikk men synger selv på norsk. Han ga aldri respons hvis noen snakket spansk til han selv ikke da vi var i Colombia og han var tross alt to år da vi fikk han. Han pratet ikke et ord spansk som vi hørte men sa "HÆST" etter tre dager. Har ofte lurt på hvorfor han ikke ga noe respons på morsspråket.

Kos dere med kinamusikken (c:

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troya1365380348

Hei

Vi fikk vår datter når hun var 11 mnd. Hun er kjempeglad i sine kinesiske CD'er, men hun er like glad i sine engelske, norske og spanske CD'er. Kanskje det er sangen og rytmen de er glade i, og ikke nødvendigvis språket??

Vi må fortsette å la barna våre høre på musikk samme hvilket språk det er, synes jeg. Sang og musikk representerer glede, og det er viktig i vår hverdag.

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...