Gå til innhold

Når BV ikke gir tilbakemelding.....


Gjest rastløs nå

Anbefalte innlegg

Gjest rastløs nå

Vi ønsker å gå i gang med adopsjon.

I vår kommune har barnevernet ansvaret for å skrive sosialrapport og gjennomføre hjemmebesøk.

Jeg har ringt BV og fått navnet på en person jeg måtte snakke med dette om.

Denne personen skulle ringe meg tilbake den dagen jeg ringte.

Jeg ringte tilbake dagen etter, og kontordamen sier at denne personen har såååå mye å gjøre. Men hun ringer tilbake, -kanskje bare ikke i dag....Hun har lappen hengende....

Dette var i midten av forrige uke. Nå er jeg lei.

Vi får jo ikke engang sakt fra at vi vil utredes.

Greit nok om vi må vente på hjemmebesøk, men de må da kunne svare.

Hva skal jeg gjøre?

Skrive brev??

I så fall hva skriver man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dere bør sende brev hvor dere f.eks skriver; vi ønsker å få skrevet sosialrapport i forbindelse med utenlandsadopsjon. hilsen navn, adresse og telefonnr. Da må de svare dere skriftlig, og dere får nok oppgitt ventetiden. Får dere ikke det, kan dere med god samvittighet møte opp å få snakke med saksbeh. og si at dere ønsker å avtale tid og sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tragisk at de sniker seg unna.. Anbefaler deg å møte opp direkte på deres kontor og kreve å få til en avtale.. Håper at det lykkes da!

Oppmuntringshilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann,

skjønner godt frustrasjonen. Vet hvordan det er å få vann på mølla - man er utålmodig etter å få startet opp - når man endelig har bestemt seg.

Mitt råd:

- skriv brev til BV og adresser det til seksjonslederen. Nanvnet på vedkommende får du på sentralbordet hos kommunen.

- I brevet sier dere hvem dere er og at dere ønsker å komme igang med saksbehandling i forbindelse med utenlandsadopsjon.

- Be konkret om å få tildelt en saksbehandler som dere kan forholde dere til.

- Be om å få tilsendt de dokumentene dere trenger - som skal samles inn i forbindelse med søknaden.

- Be om å få et snarlig svar!

- Få med adressen deres og telefonnumre hvor dere kan treffes.

Ikke gi opp!! De kan ikke ignorere dere.

LYKKE TIL!!

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verd å prøve...:)

Jeg skrev også brev, ringte, ventet i det "uendelige" (etter min tidsregning, det var en uke...)

Jeg møtte opp på kontoret hos BV, stod der og ventet til de ble ledige og hadde tid å snakke med meg, da ble det fortgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kommunalt ansatt

Vet ikke mye om adopsjon, men kommunal forvaltning kjenner jeg godt. :-)

I mange kommuner har kommuneforvaltningen (spesielt kontorer som barnevern, sosialkontor, osv) spesielle telefontider. Dessverre er de ofte nesten umulig å få tak i utenom denne tiden, og innenfor tiden er de jo opptatt...

Svært mange steder er kontorene dessuten avlåst, slik at man ikke kan komme inn og få snakke med saksbehandlere uten å ha timeavtale.

Egentlig et tragisk system, men det er nå så.

Det du bør gjøre er som de andre skriver - skriv brev. Be om å få en avtale med en saksbehandler, fortell hva det gjelder, og så MÅ kommunen i henhold til forvaltningsloven besvare brevet senest innen 4 uker etter at det er mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...