Gå til innhold

Enda et tips mens du venter....


Snowdrop

Anbefalte innlegg

Regner med at det vil bli hundre ting å tenke på når tildelingen kommer og i tiden frem til avreise. Et tips er å alltid ha noe for hånden til å skrive på (en liten bok f.eks.). Hver gang du leser eller kommer over gode råd til hentereisen - skriv det ned. Samme når du får gode ideer om hva som kan være kjekt å ha med.

Listen blir nok lang som et vondt år etter hvert. Men når det nærmer seg pakketidspunkt er det smart å kontakte noen som har vært på hentereise samme sted og sjekke listen mot deres erfaringer. Ingen vits i å dra med seg masse unødvendig. Samtidig som det vil være en liten sikkerhet for at man ikke har glemt noe viktig.

Er det forresten gode erfaringer med å kjøpe vogn i Kina? Tenkte vi skulle slippe å dra på det fra Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :o).

Da vi var i Kina var det mange som kjøpte seg vogn i provinsen (Hubei). Det var veldig billig, og helt fin kvalitet, så dersom jeg hadde reist nå, hadde jeg garantert ikke giddet å slepe reisetrille med meg. Jeg går ut fra at dere har tenkt å ha en annen vogn hjemme likevel.

Lykke til med planleggingen.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å kjøpe vogn i Kina. Men, det varierer vel etter hvor du kommer.

Vi var i Nanchang, Jiangxi (AF). Vi var en stor gruppe, og vi fikk tilbud om bli kjørt til et varemagasin hvor de også hadde utstyr som vogner. (Veldig bra opplegg da vi hadde guider som fulgte oss nær sagt hele tiden om vi ville):

Vi hadde riktignok med en 'city-trille', men av en eller annen grunn fikk vår lille panikk for den hver gang vi forsøkte. Vi kjøpte da en slags paraplytrille med nedfellbar rygg og en kalesje. Veldig praktisk. Den er mye brukt, - og fortsatt like hel. I tillegg brukte vi den på flyplassene, - og leverte den ikke fra oss før vi kom til 'gaten'. Jeg husker ikke hva den kostet, men det 'slikk og ingenting'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hjemmeside jeg har stor glede av er til en familie som hentet sin datter i Kina i fjor sommer. Synes de har mange flotte tips i forhold til pakking osv. Kanskje har mange av dere sett dette før men jeg skriver adressen har allikevel: www.ruus.net/adopsjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg ha reist på hentereise nå, ville jeg også ha kjøpt en paraplytrille i Kina.

Halve reisefølget (3 av 6) mistet sine medbragte vogner på flyturen ut til provinsen. Men guiden vi hadde i Nanchang tok oss velvillig med til et stort supermarked hvor de fikk kjøpt nye vogner. De kostet ca. 200,- NOK, og tilsvarende vogner vi får kjøpt her i Norge er jo uansett produsert i Kina... (-men prisen er jo noe HELT annet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...