Gå til innhold

Langt opphald i Lima...


Gjest krabben

Anbefalte innlegg

Heisann!

No er me i Lima, og inne i siste fase av adopsjonsprosessen. Dvs, adopsjonen er formelt i orden, det som no gjenstår er å få fyrst peruviansk, deretter norsk pass til jenta vår (som snart fyller fire år). Begge deler vil vera unnagjort på to dagar.

Dermed var me klare til å endra heimreisa frå den 21. september til den 13., og me var kjempeglade for det. Så viser det seg i dag at det er smikkfullt på alle fly, inkludert ventelister, heilt fram til den opphavlege reisedagen!

Det var dagens store nedtur - me lengtar heim, og jentar vår er alt ganske lei av hotellrom med lite å gjera.

Er det nokon som har tips til kva me kan finna på i ni ekstra dagar i kjempebyen Lima? Finst det til dømes dyrehagar, leikeparkar, badeland eller slike ting her!

Dersom nokon i tilleg har litt 'annleis' ventestøv å senda, så tek me i mot...

Bortsett frå det har me det topp, og har fått ei nydeleg, aktiv og nyfiken jente, som me er blitt veldig glade i.

Klem til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Krabben,

fint å høre at alt står bra til med dere.Skjønner godt at dere vil hjem. Husker selv hvor ivrige vi var etter å komme hjem igjen da vi var der nede.

Tips fra meg er å dra til dyrehagen, en kjempestor park med mange dyr. Plass til grilling etc. Et annet sted jeg vil oppfordre dere til å dra er til El Pueblo (et nydelig sted med badeparker, restauranter og overnattingsmuligheter). På veien hit passerer man dyreparken. Mener å huske at det tok omtrent 45 min. med taxi.

Lykke til og kos dere den siste tiden i Lima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er ikke kjent i Lima (eller Peru), men

hadde bare lyst til å ønske dere alt godt med oppholdet.

Håper det går bra med veslejenta.

Her er litt støv som demper hjemlengselen *****

Tips: Ta MYE bilder, det vil dere alle sette pris på seinere.

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, krabben!

Har ingen tips til å korte oppholdet i Lima med. Men ville bare si at det er koselig å høre at dere har det bra sammen som familie. Sender litt ventestøv til den aller siste ventetida: ~~~~~~********~~~~~~

Hilsener fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere har funnet tonen og trives som familie! Det er et like stort under hver gang det skjer.

Skjønner godt at du har hjemlengsel og at hotellivet begynner å tære. Det er alltid godt å komme hjem til faste, gode rutiner. Men hjem kommer dere! Bare vent til jeg har fått blåst meg ferdig ********~~~~~~~***********^^^^^*****^^^^^.........~~~........~~~...........~~~...........***..........---------........-------@ @ @ ---------------.......¨¨¨¨¨¨¨.......¨¨¨¨¨¨''''''''''''''''''''' ********~~~~~~~***********^^^^^*****^^^^^.........~~~........~~~...........~~~...........***..........---------........-------@ @ @ ---------------.......¨¨¨¨¨¨¨.......¨¨¨¨¨¨'''''''''''''''''''''

hvis ikke dette hjelper vet ikke jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei krabben

Ville bare ønske dere et fint opphold i den siste tiden dere har i Peru.! Var dere på Machu Pichu når dere var i Cusco??

Vi var også i Lima noen dager,. men brukte disse få dagene til shopping. Men kanskje dere har lyst til å reise litt til steder i nærområde!. Pisco som er ca 2 timer unna med bil er et lite sted ved kysten.- derfra kan dere ta en båt ut og se på sjøløver og hvalrosser som ligger på en strand.. Luktet pyton der på stranden.- men det var verdt et besøk..

God tur og velkommen hjem når den tid kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Krabben!

Har ingen gode ideer til hva dere kan gjøre i Lima, men jeg vil bare gratulere sååååå mye med den lille (store) jenta! Dere har ventet så lenge og det er så fortjent.

Jeg er ikke så mye her inne og leser, men vi skal flytte til Korea om et halvt år og er ute og leser litt om de som har erfaringer derfra. (Vi skal jobbe, ikke adoptere). Du husker meg vel fra hine hårde dager på UFB-forum?

Kos dere og gratulerer nok en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for tips og ventestøv og alt!

Me har det kjempefint trass alt, i dag vart siste del av 'det offisiellle' programmet avslutta - me var på det norske konsulatet og fekk norsk pass til jenta vår.

Ho er berre skjønnare og meir sjarmerande for kvar dag, og ikkje minst meir og meir glad og trygg. Foreldra er sjarmerte i senk for lengst!

Me har alt sikta oss inn på to ulike dyreparkar - det vert heildagstur til kvar av dei - og takk for tips om El Pueblo - det må me prøva å finna.

Elles reknar me med at me skal få tida til å gå ei veke til, og gler oss til å koma heim då.

Stor klem og helsing frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...