Gå til innhold

9/11


Gjest strandhai

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

En ikke-vestlig katastrofe ville vi ikke fått ørene fulle av hver dag, med doble avisartikler, ekstra-rapporter og masse annet på TVen.

Det er forskjells-behandlingen som jeg påpeker, og den må begripeligvis påpekes når den skjer.

Jeg er, for øvrig, på ingen måte "anti-amerikansk", bare så det er sagt.

Med vennlig hilsen

Nei, jeg synes det blir galt å påpeke den "forskjellsbehandlingen" i dag.

Så du hun jenta som ble drept i barnehagen i Sverige i dag?

I samme øyeblikk mistet sikkert flere mødre&fedre barna sine, andre mistet kjærester osv, osv.. Sikkert mange på helt grusomme måter.

Synes du at de av oss som så dette oppslaget og ble triste skulle ha latt være med det? Fordi det er andre som også opplever katastrofer?

Eller ville du synes som meg at den som ikke synes synd på den familien er ganske hjerterå og brutale, og at den som våger å sette dette i perspektiv er smålig?

At jeg synes synd på den familien og på amerikanernerne som mistet familie og kjente i WTC, gjør ikke at jeg autmatisk ikke har igjen medfølelse til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 245
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    84

  • Grip

    23

  • laguna1365380434

    14

  • Mr Kahn

    6

Mest aktive i denne tråden

Svar nå heller på spørsmålene.

Vi VET at de yngste og eldste er mest utsatte for å dø. Skulle det være en overraskelse?

Hvordan kan du vite det og allikevel sammenligne naturlig avgang med høyst unaturlige terrorhandlinger ?

Foreslår at du tegner en plakat med innskriften "NEI TIL NATUREN" og stikker ut på gata og demonstrerer.

Spennende å sett om det er politiet eller sjukebilen som fanger deg opp først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke helt fattet poenget her.

INGEN her mener at det som skjedde med WTC var noe annet enn "grusomt". INGEN her støtter Osama bin Laden på noen som helst måte, eller "hater amerikanere".

Slikt språk er kun egnet til å fordumme debatten, slik at ingen reell diskusjon kan finne sted. Det blir Bush sin "de som ikke er med oss, er imot oss". Svart/hvit tankegang på sitt verste.

Det som folk reagerer på er at WTC terrorismen presenteres som om den var så mye *verre* enn andre dødsfall.

Hvorfor skal vi begrense oss til å markere de 2800 som døde der, og ikke ta med de 24000 andre (like uskyldige) som døde samme dag?

Med vennlig hilsen

Var det noen som drepte disse 24.000 med fullt overlegg da, Sør? Døde de som følge av en overlagt og utspekulert terrorhandling? Sliter du fortsatt med å skille snørr og barter?

At jeg gidder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes det blir galt å påpeke den "forskjellsbehandlingen" i dag.

Så du hun jenta som ble drept i barnehagen i Sverige i dag?

I samme øyeblikk mistet sikkert flere mødre&fedre barna sine, andre mistet kjærester osv, osv.. Sikkert mange på helt grusomme måter.

Synes du at de av oss som så dette oppslaget og ble triste skulle ha latt være med det? Fordi det er andre som også opplever katastrofer?

Eller ville du synes som meg at den som ikke synes synd på den familien er ganske hjerterå og brutale, og at den som våger å sette dette i perspektiv er smålig?

At jeg synes synd på den familien og på amerikanernerne som mistet familie og kjente i WTC, gjør ikke at jeg autmatisk ikke har igjen medfølelse til andre.

Hei,

Drapet på 5 åringen skedde i dag. Drapene i WTC skjedde for 2 år siden.

De 24000 som sultet ihjel gjorde det idag. Det var noen andre igår. Og blir nye imorgen.

Du snakker som om de 2800 var mer "spesielle" enn noen andre 2800 eller 24000 som døde samme dag.

Den feiringen som foregår er et kynisk politisk spill for media.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Det har ikke noe med at det var amerikanere. Det kunne vært nordmenn. VI her oppe er også veldig flinke til å tro at vi er viktigst i verden. Kommer løpende og logrer med halen over litt skryt av å ha stilt opp nede i Midt-Østen. Men klarer vi å rydde opp her oppe? Med eldreomsorg, kriminalomsorg mm mm? Nei!

Slutt å tro at mediene forteller sannheten om verdens tilstand! Det høres ut som om dere forholder dere til det dere TROR er virkeligheten, dvs det dere får tutet ørene fulle med via TV og aviser. Mye av det er sannsynligvis plantet og laget for spesielle formål. Kall det gjerne storpolitisk reklame.

Vi flyr rett på supern og kjøper den nyeste reklamen. Og vi akker oss over det vi hører om verdens tilstand, og tar parti, uten å vite ANNET ENN det noen (hvem da) ønsker at vi skal vite.

Eller noe sånt...

Slutt å være naive ihvertfall.

ALLE liv i verden er like mye verdt. Og alle vil si alle, ikke bare norske og amerikanske. Men også de i landene mediene har lært oss å være skeptiske til.

Døh, nå leser jeg ganske så mange nyheter og tar mange av dem med en klype salt, men jeg ser fortsatt ikke noe poeng trekke frem sult katastrofer i forbindelse med 9.11.

Det var rett og slett jævlig tragisk, og trenger ingen tilføyelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen som drepte disse 24.000 med fullt overlegg da, Sør? Døde de som følge av en overlagt og utspekulert terrorhandling? Sliter du fortsatt med å skille snørr og barter?

At jeg gidder...

Hvis du ser en alvorlig bilulykke, men fortsetter uten å hjelpe (på tross av at du er utdannet lege), er det veldig forskjellig fra hvis du drepte vedkommende på annet vis?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh, nå leser jeg ganske så mange nyheter og tar mange av dem med en klype salt, men jeg ser fortsatt ikke noe poeng trekke frem sult katastrofer i forbindelse med 9.11.

Det var rett og slett jævlig tragisk, og trenger ingen tilføyelser.

Men da blir vel de 24000 dødsfallene samme dag for 2 år siden minst 8 ganger verre.

I tillegg var det 24000 nye hver eneste dag siden da, inklusive idag.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du vite det og allikevel sammenligne naturlig avgang med høyst unaturlige terrorhandlinger ?

Foreslår at du tegner en plakat med innskriften "NEI TIL NATUREN" og stikker ut på gata og demonstrerer.

Spennende å sett om det er politiet eller sjukebilen som fanger deg opp først.

Så vi skal heller ikke gjøre noe for eldre mennesker (over 67), fordi du mener det er naturlig for dem å dø uten legebehandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hei,

Drapet på 5 åringen skedde i dag. Drapene i WTC skjedde for 2 år siden.

De 24000 som sultet ihjel gjorde det idag. Det var noen andre igår. Og blir nye imorgen.

Du snakker som om de 2800 var mer "spesielle" enn noen andre 2800 eller 24000 som døde samme dag.

Den feiringen som foregår er et kynisk politisk spill for media.

Med vennlig hilsen

Nei, det er du som snakker som om de skulle vært mindre spesielle, og dessuten skamme seg, fordi det er så mange ute i verden som har det enda verre enn dem som sliter etter 9.11.

Kunne du bedt mora til ungen i eksempelet fra i sted om å skjerpe seg og tenke på de som har mistet to barn om to år?

Eller vil det fortsatt være smålig og lite medfølende, synes du?

Jeg vet hva jeg synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da blir vel de 24000 dødsfallene samme dag for 2 år siden minst 8 ganger verre.

I tillegg var det 24000 nye hver eneste dag siden da, inklusive idag.

Med vennlig hilsen

Når og hvorfor har det berømte "barnetallet" ditt blitt redusert fra 60 000 til 24 000 ?

Du har vel ikke holdt på å lyve for oss i årevis vel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi skal heller ikke gjøre noe for eldre mennesker (over 67), fordi du mener det er naturlig for dem å dø uten legebehandling?

Selvsagt skal alle hjelpes som hjelpes kan.

Det gjøres da også. Igjen: har du ikke fått med deg at barnedødligheten i verden er redusert med mange og nitti prosent de siste hundre år ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Men da blir vel de 24000 dødsfallene samme dag for 2 år siden minst 8 ganger verre.

I tillegg var det 24000 nye hver eneste dag siden da, inklusive idag.

Med vennlig hilsen

Hva har det med saken å gjøre?

Det gjør da ingenting noe mindre tragisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når og hvorfor har det berømte "barnetallet" ditt blitt redusert fra 60 000 til 24 000 ?

Du har vel ikke holdt på å lyve for oss i årevis vel ?

60000 er tallet fra en tysk hjelpeorganisasjon, og var 30000 dødsfall fra sult, samt 30000 dødsfall fra "barnesykdommer", diare, osv.

24000 er tallet kun for sult fra www.thehungersite.com .

It is estimated that one billion people in the world suffer from hunger and malnutrition. That's roughly 100 times as many as those who actually die from these causes each year.

About 24,000 people die every day from hunger or hunger-related causes. This is down from 35,000 ten years ago, and 41,000 twenty years ago. Three-fourths of the deaths are children under the age of five.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med saken å gjøre?

Det gjør da ingenting noe mindre tragisk!

All den tid verdens barnedødlighet ikke er redusert til 0,00000%, skal vi andre drite i WTC og alle andre av verdens katastrofer og ulykker.

For det har han bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal alle hjelpes som hjelpes kan.

Det gjøres da også. Igjen: har du ikke fått med deg at barnedødligheten i verden er redusert med mange og nitti prosent de siste hundre år ?

Det hjelper ikke de 20000 som dør hver dag, akkurat som laguna påpeker at ofrene for WTC får det ikke bedre av at andre har dødd. (Hvilket det heller ikke er noen som påstår.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All den tid verdens barnedødlighet ikke er redusert til 0,00000%, skal vi andre drite i WTC og alle andre av verdens katastrofer og ulykker.

For det har han bestemt.

Ingen andre enn deg har påstått at noen skal drite i WTC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60000 er tallet fra en tysk hjelpeorganisasjon, og var 30000 dødsfall fra sult, samt 30000 dødsfall fra "barnesykdommer", diare, osv.

24000 er tallet kun for sult fra www.thehungersite.com .

It is estimated that one billion people in the world suffer from hunger and malnutrition. That's roughly 100 times as many as those who actually die from these causes each year.

About 24,000 people die every day from hunger or hunger-related causes. This is down from 35,000 ten years ago, and 41,000 twenty years ago. Three-fourths of the deaths are children under the age of five.

Fint. Jeg satte flere ganger spørsmålstegn ved det tidligere tallet ditt, men ble møtt med den vanlige urokkelige staheta.

Gledelig er det ihverfall å se at det går rette veien når det gjelder sultedød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...