Gå til innhold

9/11


Gjest strandhai

Anbefalte innlegg

Jeg fordømmer ALLE terrorister, enten de er kristne, ateister, muslimer eller hinduer.

Har du en forkjærlighet for muslimer?

Har du noe speielt i mot kristne?

Har du noe spesielt i mot USA og amerikanere?

Samtidig kan du jo begrunne hvorfor.

Nå kommer sikkert noen grumsete politikersvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 245
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    84

  • Grip

    23

  • laguna1365380434

    14

  • Mr Kahn

    6

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Nei, men meg bekjent er det ingen her som personlig kjente verken noen av de 2800 eller av de 24000.

Med vennlig hilsen

jamen..atte..dem kjenner jo ikke Anna Lind alle svenskene heller. Gjelst det å ha sett a i avisa. Er det godt nok, lissom? Det kan da ikke mene.

Likevel går dem der og sipper og legger ned blomster. Perspektivløst pakk, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nei, men meg bekjent er det ingen her som personlig kjente verken noen av de 2800 eller av de 24000.

Med vennlig hilsen

Blant de 2800 KUNNE min kusine vært, hun så vi til slutt som kommenator på tv. Andre jeg kjenner hadde også "sine" der borte - klart det blir nærmere.

Ellers syns jeg det er no svineri å sette sorg opp mot sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh...den var nå litt drøy da, sør. Alle muslimske land er totalitære regimer. Man kan fra dette slutte at de fleste muslimer har en viss fasinasjon for slikt styresett.

Eller omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant de 2800 KUNNE min kusine vært, hun så vi til slutt som kommenator på tv. Andre jeg kjenner hadde også "sine" der borte - klart det blir nærmere.

Ellers syns jeg det er no svineri å sette sorg opp mot sorg.

Sør hever sikker cognacglasset hver aften og avholder en enkel sørgehøytidelighet for de 30.000 eller hva det er for noe. Og så snur han seg, inntar pc'en og forteller om sitt store hjertelag for verdens nødstedte. Hvorpå han rævsparker dem som gråter en skvett når de mister kjente og nære, eller i WTC-saken; folk de oppfatter som ganske så nære..på forskjellige måter.

Som du sier; sorg satt opp mot sorg, blir ekkelt å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller omvendt.

Jeg skrev: "Alle muslimske land er totalitære regimer."

Du vil ha det omvendt;

Alle totalitære regimer er muslimske land.

......

Det er vel stort sett riktig det også, men ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du en forkjærlighet for muslimer?

Har du noe speielt i mot kristne?

Har du noe spesielt i mot USA og amerikanere?

Samtidig kan du jo begrunne hvorfor.

Nå kommer sikkert noen grumsete politikersvar.

Du skriver: "Har du en forkjærlighet for muslimer?"

Nei, på ingen måte. Islam og kristendom er tvillingreligioner, og like galne begge to. Men muslimer og kristne er personer, og derfor individuelt uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Selv er jeg ateist.

====

Du skriver: "Har du noe speielt i mot kristne?"

Nei, selvsagt ikke.

===

Du skriver: "Har du noe spesielt i mot USA og amerikanere?"

Nei, på ingen måte.

At jeg er uenig i USAs utenrikspolitikk (slik sikkert over 80% av jordens befolkning er) gjør meg like lite til "anti-USA" som man er "anti-Norge" hvis man er uenig med Bondevik.

Ellers annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Har du en forkjærlighet for muslimer?"

Nei, på ingen måte. Islam og kristendom er tvillingreligioner, og like galne begge to. Men muslimer og kristne er personer, og derfor individuelt uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Selv er jeg ateist.

====

Du skriver: "Har du noe speielt i mot kristne?"

Nei, selvsagt ikke.

===

Du skriver: "Har du noe spesielt i mot USA og amerikanere?"

Nei, på ingen måte.

At jeg er uenig i USAs utenrikspolitikk (slik sikkert over 80% av jordens befolkning er) gjør meg like lite til "anti-USA" som man er "anti-Norge" hvis man er uenig med Bondevik.

Ellers annet?

Dersom man ser på hvordan de to religionene praktiseres i dag, skal det godt gjøres å komme på betegnelsen tvillingreligioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev: "Alle muslimske land er totalitære regimer."

Du vil ha det omvendt;

Alle totalitære regimer er muslimske land.

......

Det er vel stort sett riktig det også, men ikke helt.

Omvendt her betyr at de er kanskje fundamentalistisk muslimer fordi de er undertrykketk, enten av interne eller eksterne.

Her snakker vi altså om politisk islam, slik nazisme kan sees på som politisk kristendom.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man ser på hvordan de to religionene praktiseres i dag, skal det godt gjøres å komme på betegnelsen tvillingreligioner.

Det avhenger jo bare av hvordan samfunnet er der hvor tilhengerene bor.

Hvis du bor på "landsbygden bak et fjell i et fattig land" er det sannsynlig at du vil tolke både kristendom og islam forskjellig enn hvis du bor i en by i en sosialdemokratisk velferdsstat.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du må jo drite i WTC? For atte i praksis kan du jo ikke gå i minnehøytidelighet hver eneste dag?

Og da må du vel drite i WTC..for ikke å forskjellsbehandle altså?

...eh.. nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant de 2800 KUNNE min kusine vært, hun så vi til slutt som kommenator på tv. Andre jeg kjenner hadde også "sine" der borte - klart det blir nærmere.

Ellers syns jeg det er no svineri å sette sorg opp mot sorg.

Men her er det jo du som setter "sorg opp mot sorg" ved ikke å ville ha med de 24000.

Dessuten, min eks sin bestemor mistet (personlig) 20 barn til sult. 20 av 26.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omvendt her betyr at de er kanskje fundamentalistisk muslimer fordi de er undertrykketk, enten av interne eller eksterne.

Her snakker vi altså om politisk islam, slik nazisme kan sees på som politisk kristendom.

Med vennlig hilsen

Jaja...det er greiest å legge skylden over på krefter utenfor eget land. Kan jeg foreslå USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det avhenger jo bare av hvordan samfunnet er der hvor tilhengerene bor.

Hvis du bor på "landsbygden bak et fjell i et fattig land" er det sannsynlig at du vil tolke både kristendom og islam forskjellig enn hvis du bor i en by i en sosialdemokratisk velferdsstat.

Med vennlig hilsen

Samfunnet skapes av borgerne, det er "summen" av borgerne i landet.

Dessuten tviholder de fleste mulismer på sine middelalderske forestillinger selv om de bor i verdens rikeste land aldri så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...det er greiest å legge skylden over på krefter utenfor eget land. Kan jeg foreslå USA?

Var kristendommen skyld i at mange tyskere ble nazister?

Er islam skyld i at noen få muslimer (ut av 1,2 milliarder) blir terrorister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her er det jo du som setter "sorg opp mot sorg" ved ikke å ville ha med de 24000.

Dessuten, min eks sin bestemor mistet (personlig) 20 barn til sult. 20 av 26.

Med vennlig hilsen

Du er nok i ferd med å avsløre deg litt her, sør. Du ønsker jo å fremstå med glorie på hodet, og fortelle om ditt glødende engasjement for verdens elendige.

Jeg synes det her framkommer at du foretrekker å holde det hele på makronivå, og nærmest misliker at folk føler empati for folk som oppfatter som nære.

....

Første kap. i pensum om sorg forteller at sorg er subjektivt og privat. En følelse som kjennes og oppleves av den enkelte. Sorg er ingen matematisk funksjon hvor du kan sette inn antall døde og finne en sorgkoeffisient.

Følgelig er dine innspill meningsløse og respektløse for folk som føler sorg for tapet av mennesker de oppfatter som nære.

...

I andre kap. lærer du at sorg oppleves sterkere jo nærmere de som rammes er. Dette er heller ingen matematisk funksjon hvor du kan sette inn antall mil og finne en fasit. Også her dominerer subjektive og private dimensjoner, og slik skal det være.

....

Din forakt for folk følelser i forbindelse med WTC-angrepet, er derfor meningsløse og kun egnet til å avsløre ditt eget, relativt grunne sinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at du har svært kloke tanker her. Jeg stiller meg hundre prosent bak dine innlegg. Bra skrevet! *applaus*

Slapp av, UAT. Han er ikke sint på deg selv om du svarte han, skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Har du en forkjærlighet for muslimer?"

Nei, på ingen måte. Islam og kristendom er tvillingreligioner, og like galne begge to. Men muslimer og kristne er personer, og derfor individuelt uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Selv er jeg ateist.

====

Du skriver: "Har du noe speielt i mot kristne?"

Nei, selvsagt ikke.

===

Du skriver: "Har du noe spesielt i mot USA og amerikanere?"

Nei, på ingen måte.

At jeg er uenig i USAs utenrikspolitikk (slik sikkert over 80% av jordens befolkning er) gjør meg like lite til "anti-USA" som man er "anti-Norge" hvis man er uenig med Bondevik.

Ellers annet?

--Islam og kristendom er tvillingreligioner--

Neppe, men de stammer fra samme "far"; Moses. Jeg kan ikke komme på noen religion som indirekte har drept flere mennesker de siste 30-40 år. Nesten 7 mill mennesker er drept i allahs navn.

Jeg vet heller ingen religionsbok utenom Koranen som i samme grad har overlevd 1500 år med innhold av grusomme, brutale og undertrykkende formaninger, fordømmelser av "sverdets land" og blodige trusler mot "de vantro".

Begrepet "de vantro" gjelder -alle- som ikke er muslimer. Muslimske land har helt opp til vår tid hatt dødsstraff for utroskap, frafall fra Islam og blasfemi. Selv barn og gravide har blitt drept for å falle fra Islam.

I middelhavet herjet muslimske sjørøvere i slike mengder og med slik intensitet at 5 land slo seg sammen og invaderte hele kysten mot Afrika for å få slutt på uvesenet på slutten av 1800 tallet. De mulsimske røverne opererte ut fra at fritt kunne rane og drepe "de vantro" uten å begå synd mot Islam. Det hadde de full dekning for hos profeten, som også selv livnærte seg med å rane karavaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--Islam og kristendom er tvillingreligioner--

Neppe, men de stammer fra samme "far"; Moses. Jeg kan ikke komme på noen religion som indirekte har drept flere mennesker de siste 30-40 år. Nesten 7 mill mennesker er drept i allahs navn.

Jeg vet heller ingen religionsbok utenom Koranen som i samme grad har overlevd 1500 år med innhold av grusomme, brutale og undertrykkende formaninger, fordømmelser av "sverdets land" og blodige trusler mot "de vantro".

Begrepet "de vantro" gjelder -alle- som ikke er muslimer. Muslimske land har helt opp til vår tid hatt dødsstraff for utroskap, frafall fra Islam og blasfemi. Selv barn og gravide har blitt drept for å falle fra Islam.

I middelhavet herjet muslimske sjørøvere i slike mengder og med slik intensitet at 5 land slo seg sammen og invaderte hele kysten mot Afrika for å få slutt på uvesenet på slutten av 1800 tallet. De mulsimske røverne opererte ut fra at fritt kunne rane og drepe "de vantro" uten å begå synd mot Islam. Det hadde de full dekning for hos profeten, som også selv livnærte seg med å rane karavaner.

Du skriver: "Jeg kan ikke komme på noen religion.....[bla bla bla]"

Men det er fordi du er uvitende.

2. VK, som startet mellom kristne, resulterte i *mange* flere dødsfall enn totalen du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...