Gå til innhold

Marihøner og Kina


Gjest Si_Ling

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at på mange av nettsidene med kinesiske barn, så er det marihøner i mange varianter. Er marihøne et slags lykkedyr i Kina? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marihøna har med noe som skjedde på APC-listen en gang for flere år siden.

Det fins visst en nøyaktig historie angående dette men dette er hovedtrekkene:

En av de ventende så en hel haug med marihøner utenfor kontorvinduet sitt og mente det måtte bety at mange tildelinger var på vei. Kontoret hennes var i 15. etasje eller noe sånt og det var visst heller ikke "marihønetid" så det var ganske spesielt. Tildelinene begynnte å komme rett etter denne hendelsen og derfor er marihøner så velkommne for de som venter.

Nå som vi ventet på tildeling virket det ikke så det hjalp med marihøner men en av de amerikanske medlemmene så en vaskeekte bjørn i hagen sin dagen før tildeling, så det kan kanskje være lurt å holde utkikk etter bjørner nå som marihønesesongen er over:-)

Hilsen ei som kom fra Kina på onsdag og stooooooortrives som trebarnsmamma!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihøna har med noe som skjedde på APC-listen en gang for flere år siden.

Det fins visst en nøyaktig historie angående dette men dette er hovedtrekkene:

En av de ventende så en hel haug med marihøner utenfor kontorvinduet sitt og mente det måtte bety at mange tildelinger var på vei. Kontoret hennes var i 15. etasje eller noe sånt og det var visst heller ikke "marihønetid" så det var ganske spesielt. Tildelinene begynnte å komme rett etter denne hendelsen og derfor er marihøner så velkommne for de som venter.

Nå som vi ventet på tildeling virket det ikke så det hjalp med marihøner men en av de amerikanske medlemmene så en vaskeekte bjørn i hagen sin dagen før tildeling, så det kan kanskje være lurt å holde utkikk etter bjørner nå som marihønesesongen er over:-)

Hilsen ei som kom fra Kina på onsdag og stooooooortrives som trebarnsmamma!!!

Hei kinabarn! Velkommen hjem. Så deilig at du storkoser deg som trebarnsmamma.

Artig at du har en forklaring på det med marihønene. Og nå skjønner jeg at folk må begynne å se etter bjørner i hagen!

Har en liten historie selv. Ved nyttår 2000/2001 ventet vi veldig på tildeling av vårt andre barn fra Kina. Tildelingstiden hadde økt sakte men sikkert i månedsvis, og vi var allerede et par måneder på 'overtid' i forhold til hva vi håpet på da vi startet prosessen.

Jeg hadde lest i en bok en gang at de 12 første dagene i januar sier noe om hvordan de 12 månedene i året vil arte seg. Så tenkte jeg at hvis 1. januar skulle tilsvare januar måned, så ville vi få et tegn i løpet av denne dagen hvis vi ville få tildeling i januar. Det pussige var at tidlig på kvelden 1. januar, idet vi parkerte bilen på en P-plass, så gikk døren opp på bilen ved siden av, og ut kom en høygravid kvinne som leide på ei lita jente fra Kina! Jeg ble ganske opphisset og tenkte at dette betyr at vi får tildeling i slutten av januar!

25. januar fikk vi tildelt ei nydelig lita jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kinabarn! Velkommen hjem. Så deilig at du storkoser deg som trebarnsmamma.

Artig at du har en forklaring på det med marihønene. Og nå skjønner jeg at folk må begynne å se etter bjørner i hagen!

Har en liten historie selv. Ved nyttår 2000/2001 ventet vi veldig på tildeling av vårt andre barn fra Kina. Tildelingstiden hadde økt sakte men sikkert i månedsvis, og vi var allerede et par måneder på 'overtid' i forhold til hva vi håpet på da vi startet prosessen.

Jeg hadde lest i en bok en gang at de 12 første dagene i januar sier noe om hvordan de 12 månedene i året vil arte seg. Så tenkte jeg at hvis 1. januar skulle tilsvare januar måned, så ville vi få et tegn i løpet av denne dagen hvis vi ville få tildeling i januar. Det pussige var at tidlig på kvelden 1. januar, idet vi parkerte bilen på en P-plass, så gikk døren opp på bilen ved siden av, og ut kom en høygravid kvinne som leide på ei lita jente fra Kina! Jeg ble ganske opphisset og tenkte at dette betyr at vi får tildeling i slutten av januar!

25. januar fikk vi tildelt ei nydelig lita jente.

Hvordan kunne jeg glemme?!

Da vi ventet på vårt første barn fra Kina, testet jeg ut samme tankegang. Det var nyttår 1997/1998, og vi ventet tildeling i løpet av våren eller forsommeren. Jeg resonnerte da slik: Hvis det stemmer at de 12 første dagene i januar sier noe om de 12 månedene i året, så vil vi få et tegn den dagen i januar som tilsvarer måneden vi får tildeling.

5. januar dumpet medlemsbladet til VB ned i postkassa. 'Aha!' tenkte jeg oppskjørtet, 'vi kommer til å få tildeling i mai!' Så gikk ukene og månedene, og jeg glemte i grunnen av det hele. Dessuten virket mai uaktuelt, for det ville bety 10 måneders tildelingstid, og VB hadde varslet at vi måtte regne med økning til 12-14 måneder utover våren.

13. mai ringte jeg VB for å høre hvordan vi lå an i køen, og jeg holdt på å besvime da saksbehandleren sa at nå hadde hun akkurat fått en bunke tildelinger inn på pulten, og vår lå i bunken!

Altså to tilfeller der 12-dagers/12-måneders-teorien har stemt for vårt vedkommende. Dere som venter tildeling i 2004 - hva med å sjekke ut om det kommer et tegn i løpet av de 12 første dagene i januar 2004? Det ville være morsomt om noen flere fikk tilslag! Litt overtroisk skal man kunne koste på seg å være i slike tilfeller, synes jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...