Gå til innhold

Hvilke argumenter for velferdspermisjon?


Snowdrop

Anbefalte innlegg

Dette har sikkert vært oppe tidligere. Men er det noen av dere som har tips om argumenter for kommune/fylke/stat når det gjelder søknad om velferdspermisjon?

Regner med at det er flere av dere som har søkt om slik permisjon. Har det forresten fått den innvilget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg jobber i staten og har fått velferdsperm. på begge våre hentereiser.

Argumenter for;langvarig hentereise, at barnet trengte lengst mulig tid hjemme med mor, at vi som adopterer ikke får perm tre uker før fødsel osv....

Jeg fikk 5 dager begge gangene og var fornøyd med det.

Lykke til og stå på.

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også i staten og har god tro på at jeg skal få innvilget velferdspermisjon etter at jeg har tatt det muntlig opp med sjefen min.Jeg vil være understreke at det nettopp er velferdspermisjon i forhold til det første møtet med barnet vårt det dreier seg om og ikke en forlenget ferie eller noe sånt. Andre argumenter, slik som de Taco nevner, vil jeg nok velge å ha i bakhånd i tilfelle avslag. Men som allerede sagt så regner jeg faktisk med positivt svar fra arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg skrev en søknad med følgende formulering:

"Jeg søker med dette om 2 ukers velferdspermisjon med lønn med henvisning til Hovedavtalens § 22 pkt. 9.5.22:

"Når viktige velferdsgrunner foreligger, kan en arbeidstaker tilstås velferdspermisjon med lønn i inntil 10 arbeidsdager innen kalenderåret." Begrunnelsen for søknaden er at mannen min og jeg skal adoptere et barn fra Kina. Vi må være to uker i Kina i forbindelse med henting av barnet. Ved adopsjon regnes omsorgsovertakelsen først fra vi kommer tilbake til Norge. Vi kan dermed ikke starte vår ordinære adopsjonspermisjon før etter vi har kommet hjem."

jeg har fått innvilget 10 dager med lønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ordinære permisjonen kan søkes fra man kan dokumentere at man tar over omsorgen for barnet. Det vil si; dersom man får ansvaret for barnet før dommen om foreldreretten er falt kan man starte permisjonen før man får denne.

Så søknad om velferdspermisjon må begrunnes ut fra andre forhold som; lang hentereise, ikke får permisjon som andre får før fødsel,++

Lykke til!

Jeg fikk 10 dager velferdspermisjon med lønn. Jobber i kommune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

I store trekk ganske så likt 'Snart Kinamor' :0)

Ellers argumenterte jeg med at jeg ikke hadde 'tatt ut' velferdsdager med eller uten lønn det siste året (Feks Flyttedag, egenmelding ved sykdom, legebesøk i arbeidstiden etc).

Ble innvilget 10 velferdsdager (virkedager) med lønn, og startet adopsjonspermisjonen etter hjemkomst. Var ansatt i kommune.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inne min søknad nå. Brukte ikke magne argumentene ved første forsøk. Vil gjerne ha dem tilgode. Begrunnet søknaden med at vi overtar omsorgen for barnet før vi juridisk er foreldre. Søkte om ti dager...så får vi bare vente å se. Er privat ansatt, og skal adoptere fra Colombia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...