Gå til innhold

ang. innsamling av papirer


Gjest ny søker......

Anbefalte innlegg

Gjest ny søker......

Hvor mange måneder har vi å gå på, før BUFA mener at papirene vi har samlet inn er for gamle?

Vi har fått beskjed av barnevernet om å samle inn papirer før de setter opp dato for hjemmebesøk. Hvor lang tid skriving av sosialrapporten tar aner de ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være litt problematisk at sos.kontoret krever alle papirer før de i hele tatt starter med hjemmebesøk og rapportskriving. Papirene er "holdbare" i 6 mnd , synes jeg å huske. Dersom sosialkontoret bruker flere måneder på å skrive rapporten så risikerer dere å måtte fornye en del av papirene når dere omsider blir behandlet i i BUFA.Behandlingstiden her har jo også gått i bølgedaler, men siste året har det vel ligget på ca tre mnd tror jeg.

Vi fikk lov å bruke tiden som rapport-skrivinga tok til å samle inn papirene. Men sos.kontoret gjør nok alt "etter boka" når de vil ha alle papirer før de starter opp. Dette er kanskje for å unngå useriøse søkere, som trekker søknaden etter en stund... jeg vet ikke..

Uansett: Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumentene skal ikke være eldre enn 6 mnd. når søknaden sendes BUFA. Bare dere er obs på dette, så kan dere jo fornye papirene dersom sosialrapport - skrivingen går utover dokumentenes gyldighetstid.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at det er 6 mnd "holdbarhet". Egentlig kan vel sosialkontoret begynne arbeidet før dere skaffer alle papirene? De papirene der det er noe spesielt for dere f.eks. legeattest el.l. kan vel være lure å skaffe tidlig. Hør med Adopsjonsforeningen dere skal bruke. De kan sikkert gi dere råd om dette. Jeg synes det hørtes litt tullete ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ny søker......

Jeg mener også at det er 6 mnd "holdbarhet". Egentlig kan vel sosialkontoret begynne arbeidet før dere skaffer alle papirene? De papirene der det er noe spesielt for dere f.eks. legeattest el.l. kan vel være lure å skaffe tidlig. Hør med Adopsjonsforeningen dere skal bruke. De kan sikkert gi dere råd om dette. Jeg synes det hørtes litt tullete ut.

...i at det er tullete at de må ha papirene i forkant.

Jeg prøvde å argumentere så godt jeg kunne, men fikk bare til svar at slik gjør vi det her hos oss......

Kan ikke akkurat si mer da....sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den runden der høres kjent ut :o(

Da vi skulle starte opp på begynnelsen av 2000 ba BV om alle dokumenter før de i det hele tatt ville vurdere å sette oss opp på lista.

Den gangen var det laaang ventetid for å få legetime (2-3 mnd. i byen vår) og vi satte himmel og jord i bevegelse for å få ordet legetimer på et tidligere tidspunkt. Det ordnet seg til slutt.

I februar sendte vi dokumentene til BV - så hørte vi ingenting før i mai (selv om vi spurte flere ganger om når vi kunne komme igang). I mai fikk vi beskjed om at de ikke ble å begynne på saken vår før til høsten - og sånn ble det :o( Første møte ble 26/9 og saken ble oversendt SUAK (nå; BUFA) 20/12.

For oss ble det derfor en ny runde med dokumentinnsamling, fordi de vi innhentet først var blitt for gamle.

De dokumentene som har 6 mnd. gyldighet er; legeattestene, egenerklæring helse og de uttømmende politiattestene.

Surt var det - og ikke skjønner jeg at de ikke kan vente med¨å kreve inn dokumentene før saken i alle fall er påbegynt. Men det er med dette som med mye annet; Det må man bare finne seg i, dessverre.

Når alt dette er sagt; Adopsjonsprosessen ga oss verdens flotteste jente. Så nå er alt glemt :o)

LYKKE TIL!

klem fra ei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...