Gå til innhold

Gutter og klær


Salli

Anbefalte innlegg

Det er mulig dette har vært oppe til diskusjon her før, men jeg hører egentlig til på småbarnsforum, og er bare innom på "sightseeing" :-)

Jeg har en liten gutt og venter en til. Jeg elsker å shoppe klær til meg selv og kle meg forholdsvis stilig. Foreløpig kan jeg fråtse i "pene" småguttklær som passer min smak, men jeg skjønner jo at de etterhvert vil ha egne meninger om stil og påkledning.

Mange av dagens tenåringsgutter kler seg i mine øyne utrolig stygt med fillete klær og saggebukser. Finnes det noen mulighet til å påvirke de håpefulle til å ha en mer "presentabel" stil, eller er det et prosjekt som er dømt til å mislykkes? Hvor mye bryr dere dere om hva guttene deres har på seg?

Dette er overhodet ikke noe "problem" altså, bare noen tanker.

Jeg tror ikke saggestilen var "oppfunnet" da jeg selv gikk på skolen. Synes å huske at alle kledde seg ok da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var godt du slengte på et smil på slutten. Alle kledde seg ok da du var ung ? Er du _helt_ sikker på at foreldrene deres var enige i det ?

Det ligger i ungdommens natur å gjøre opprør. Egentlig tror jeg det er sunt også, og det kan skje gjennom verre ting enn klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt du slengte på et smil på slutten. Alle kledde seg ok da du var ung ? Er du _helt_ sikker på at foreldrene deres var enige i det ?

Det ligger i ungdommens natur å gjøre opprør. Egentlig tror jeg det er sunt også, og det kan skje gjennom verre ting enn klær.

Neida, det var sikkert mye rart ute og gikk da også :-) Det er jo bare ti år siden jeg forlot tenåringsstadiet. Men det slo meg bare at ingen i min klasse eller miljø sagget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er ikke helt enkelt dette nei,

jeg synes ikke alle saggeklærne er fine men det er da noe som er det.

Jeg har en som bare sagger (13år) og en som ikke bryr seg i det hele tatt om hva han drar på seg(11år)

Men sagger`n er veldig nøye på hva han har på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du de fillete Levis' buksene? Første gang jeg møtte det som skulle bli mine svigerforeldre, hadde jeg på meg en bukse som nesten ikke hang sammen, min mor var fryktelig flau, jeg synes jeg var råstilig...

Jeg har en gutt på 13 som går med buksene litt "nedpå", jeg synes det er OK at han går med slike klær til hverdags, så kan jeg heller ha litt medbestemmelse ved "finere" anledninger.

Jeg håper bare at det er flere som møter tenåringer slik min svigermor gjorde: FOR en stilig bukse du har, selger de slike i butikken?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monique1365380367

Hei hei Salli!

Jeg har en gutt på 11 år, som så smått begynner og bli klesbevisst....Har frem til nå, hjulpet og kommet med råd til han ang. klesvalg....når han skal på diskotek, bare ut med venner( dvs leke, spille fotball osv.) Skjønner hva du mener med saggestilen, den er ikke pen...helt enig i det. ....Men...tenk tilbake til da du var teenåring, hvordan ble du behandlet hvist du ikke gikk i siste mote??? Det er ikke moro og være den eneste gutten på skolen som IKKE sagger.?!Uansett. gutten min velger selv, (jeg handler klærene, så det tar ikke helt av) hva han vil gå med! Han ser alltid skikkelig ut....selv med falsk saggebukse (bukse med lommer langt ned på rumpa, buksa hanger på livet) håper du skjønner hva jeg mente nå!! skal vi i selskap o.l er det dressbukse med skjorte som gjelder!!! Mitt tips til deg er: la guttene få bestemme litt, men ikke alt, la dem følge moten, til en viss grad....så vil alt gå seg til!!

lykke til med guttene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tror det finnes en tid for alle moter...

Vet ikke når du gikk på skolen. Men Saggestil var det i alle fall da jeg gikk på skolen - for ca. 15 år siden (ungdomsskolen). Bare at da var det inn å flytte lommer lenger ned på baken. Det så omtrent ut som sagging da....

Jeg håper at sagging går av moten snart....så forresten en gutt som mista buksa da han stod og skulle betale billett på bussen. Det var komisk. Han ble selvsagt dritflau da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en gutt på 11. Saggestilen er ikke et must for han og vennene hans. Har inntrykk av at de kler seg som de vil. Selv styrer jeg innkjøpene til en viss grad, da han ikke er interessert i det i det hele tatt. Jeg tror kanskje at det med gutter og klesstil er noe som både foreldre og barn regulerer sammen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

De fleste ungdommer/tenåringer har vel noen år der de prøver å provosere litt med hva de har på seg eller hvordan de så ut på håret... slik har det vel alltid vært? heldigvis går det fort over, man er jo litt i jakt etter å finne seg selv også, og prøver ulike stiler før man "finner seg selv", og da er det jo ikke alltid man føler at mor er den rette til å velge klær til seg, når en prøver å være selvstendig og indivituell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...