Gå til innhold

Vemodig...


snø

Anbefalte innlegg

Det paret vi bodde sammen med da vi var i Colombia har fått tildelt ei lita jente fra FANA. Og i dag kom mail fra Colombia med bilde av den nybakte tobarnsfamilien.

Jeg fikk rent klump i halsen og en alldeles akutt trang til å sette meg på første fly til Colombia!!

Vemodig å tenke på at for drøye 3 år siden var vi sammen i Colombia med hver vår baby. Og nå sitter de atter i Colombia, mens vi ikke har fått av gårde papirene enda....

Neida, vi har ikke bråhast med familieforøkelse, det er på alle måter ok at dette tar tid. Var i alle fall ok.... Akkurat nå kjennes det uholdbart ut å vente i månedsvis på tildeling...

*sukk*, det kommer til å bli noen harde uker framover om det med jevne mellomrom skal ramle inn bilder og statusrapporter fra Colombia ;o))

Krysser fingrene for at det snart blir en avklaring mht formidlingstillatelsen, slik at vi kan få vite om papirne våre skal til FANA eller ICBF. En til nå rimelig avslappa snø har nå _virkelig_ begynt å bli annig!!!!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Snø!

Kjenner igjen "vemodigheten" din. Minnene fra hentereiser er så spesielle, og menneskene man møter får man jo ofte et helt spesielt forhold til...

Det blir deres tur igjen også, så du får bare kose deg så mye som mulig med ventetiden...

med hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg skjønner godt at ventingen er usikker og slitsom. Hvordan går det egentlig i saken med formidlingstillatelse nå, er det noen løsning i sikte?

Håper det ordner seg for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg skjønner godt at ventingen er usikker og slitsom. Hvordan går det egentlig i saken med formidlingstillatelse nå, er det noen løsning i sikte?

Håper det ordner seg for dere.

Løsning og løsning... Etter det jeg har fått vite av BUFA, så klarer de ikke å få noe svar ut av ICBF, selv etter purring. De sender nå saken over til departementet for endelig avgjørelse. Innstillingen fra BUFA sin side går på at formidlingstillatelsen ikke bør forlenges ytterligere. Som om ikke det skulle være nok, ser det heller ikke ut til at de vil anbefale departementet å forlenge formidlingstillatelsen fram til departementet har tatt en endelig avgjørelse. Det betyr at om ikke departementet har tatt en avgjørelse i saken før 31.12.03, så vil ikke formidlingstillatelsen forlenges, og ingen av oss som venter, får sende papirer til Colombia (private barnehjem). Dette betyr også at det vil bli brudd i formidlingen ettersom barnehjemmet tømmes for norske søkere.

Jeg har mailet AF for å høre hvordan de stiller seg til det som skjer, men har foreløpig dessverre ikke fått noe svar. Jeg håper at det blir en avgjørelse om det ene eller det andre snart, slik at vi har noe å forholde oss til!

Selfølgelig håper jeg at formidlingstillatelsen forlenges på lik linje med den som gjelder for ICBF, da jeg er dypt uenig med BUFA sin tolkning av Haagkonvensjonen og fakta. Om bare ICBF kunne fått ut fingen og svart på spørsmålene...

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Snø!

Kjenner igjen "vemodigheten" din. Minnene fra hentereiser er så spesielle, og menneskene man møter får man jo ofte et helt spesielt forhold til...

Det blir deres tur igjen også, så du får bare kose deg så mye som mulig med ventetiden...

med hilsen

Takk for trøst :-)

Når vi omsider får tildeling, er selvfølgelig alle venting og bekymring glemt. Det er rart med det! ;o)

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...