Gå til innhold

Gratulerer nybakte Jiangxi-foreldre!


frø

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tobarnsmamma1365380422

Jeg kaster meg på denne felles gratulasjonshilsenen, jeg.

GRATULERER og gooood tur til Kina! Dere kan glede dere. For snart et år siden var vi i Jianxiprovinsen, nærmere bestemt Nanchang og jeg er en smule misunnelig på dere som skal reise.....

Nyt det som venter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster meg på denne felles gratulasjonshilsenen, jeg.

GRATULERER og gooood tur til Kina! Dere kan glede dere. For snart et år siden var vi i Jianxiprovinsen, nærmere bestemt Nanchang og jeg er en smule misunnelig på dere som skal reise.....

Nyt det som venter!!

Ja, vi gleder oss enormt.

Tror at dette blir vår livs opplevelse.

Kan du fortelle litt om for eksempel hva slags mat man spiser i denne provinsen.

Det er jo hyggelig å prøve litt når vi er der.

Har du andre ting å fortelle, så blir jeg veldig glad.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere foreldre med prinsesser i Jiangxi-provinsen!!!

GRATULERER :0)

Er selv mamma til ei flott jente født i Jiangxi, 'kusine' til tante 'frø' sin prinsesse!

Nanchang var en spennende by.

Ønsker dere alt godtog lykke til på den store reisen :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tobarnsmamma1365380422

Ja, vi gleder oss enormt.

Tror at dette blir vår livs opplevelse.

Kan du fortelle litt om for eksempel hva slags mat man spiser i denne provinsen.

Det er jo hyggelig å prøve litt når vi er der.

Har du andre ting å fortelle, så blir jeg veldig glad.

Klem fra

Jeg vet ikke om spørsmålet var stilt til meg, men jeg svarer deg uansett:

Hva man spiser i provinsen vet jeg ingenting om,bare hva vi gjorde de dagene vi var der.

Vi spiste på hotellet og fråtset i alle mulige slags kinaretter.

Alt var vidunderlig godt, vi ble kløppere med pinner og vi holdt oss friske, alle sammen.

Tror nok jeg ville vært forsiktig med mat kjøpt "på gata" - drikkevaksine eller ikke.....!!!

Hvis du er å treffe på en eller annen mailadresse, svarer jeg gjerne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi gleder oss enormt.

Tror at dette blir vår livs opplevelse.

Kan du fortelle litt om for eksempel hva slags mat man spiser i denne provinsen.

Det er jo hyggelig å prøve litt når vi er der.

Har du andre ting å fortelle, så blir jeg veldig glad.

Klem fra

Da vi var i Nanchang fikk vi minst 10-12 retter for hvert måltid på bordet. Mmmmm,- det var deilig mat! Mye stekte grønnsaker i ulike sauser og kjøttet var ofte kylling. Noen deilige hvite melboller med ulikt innhold i midten, som jeg spør etter på hver eneste kinesiske restaurant jeg er på her i landet, men her lager ingen slikt.

Jeg glemmer aldri første måltidet med lille snuppa mi på fanget. Som nybakt mor skulle jeg gi henne nudelsuppe med pinner og en tykk porselenskje... Det gikk sakte men sikkert. Hun ble dog veldig utålmodig og tok tak i hånden min og slo den i rask takt i bordet og inn i munnen sin for å vise meg hvordan hun ville ha det!!! Ta derfor gjerne med barnebestikk og en bamsebjørn smekke som fanger opp det du/ datteren din vil søle, det er også veldig praktisk på flyet hjem..

Datteren min hadde tydeligvis lært at ingen mat skulle gå til spille, så det hun smakte på, men ikke likte, la hun fra seg på asjetten ved siden og bød det frem til de andre småjentene ved bordet. Det var rørende. (Hun var 14 mnd gammel).

En gang spiste jeg ved en feiltagelse slange, og det var den middagen som skulle være vestelig. Det så ut som stekt fisk og var godt, men mine fordommer satt seg fast i halsen, men det var faktisk godt.

Her får du litt inspirasjon frem til avreise:

http://www.recipesource.com/ethnic/asia/chinese/

Velbekomme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære alle nybakte Jiangxi-foreldre!

GRATULERER så masse med kina-prinsessene. Dere har mye flott i vente!

Selv var vi i Nanchang (Jiangxi) for nøyaktig ett år siden. Turen er et eneste varmt minne inne i oss, og hver dag sammen med vår LilleLan er en gave for hele familien.

Nesten sånn at jeg blir litt misunnelig, gitt *smiler*

Håper at sjarmøretappen fram til henting blir å gå fort-fort.

Koz dere, og nyt den siste spente tiden fram til 'forløsningen'. Denne tiden får dere aldri igjen :o)

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var i Nanchang fikk vi minst 10-12 retter for hvert måltid på bordet. Mmmmm,- det var deilig mat! Mye stekte grønnsaker i ulike sauser og kjøttet var ofte kylling. Noen deilige hvite melboller med ulikt innhold i midten, som jeg spør etter på hver eneste kinesiske restaurant jeg er på her i landet, men her lager ingen slikt.

Jeg glemmer aldri første måltidet med lille snuppa mi på fanget. Som nybakt mor skulle jeg gi henne nudelsuppe med pinner og en tykk porselenskje... Det gikk sakte men sikkert. Hun ble dog veldig utålmodig og tok tak i hånden min og slo den i rask takt i bordet og inn i munnen sin for å vise meg hvordan hun ville ha det!!! Ta derfor gjerne med barnebestikk og en bamsebjørn smekke som fanger opp det du/ datteren din vil søle, det er også veldig praktisk på flyet hjem..

Datteren min hadde tydeligvis lært at ingen mat skulle gå til spille, så det hun smakte på, men ikke likte, la hun fra seg på asjetten ved siden og bød det frem til de andre småjentene ved bordet. Det var rørende. (Hun var 14 mnd gammel).

En gang spiste jeg ved en feiltagelse slange, og det var den middagen som skulle være vestelig. Det så ut som stekt fisk og var godt, men mine fordommer satt seg fast i halsen, men det var faktisk godt.

Her får du litt inspirasjon frem til avreise:

http://www.recipesource.com/ethnic/asia/chinese/

Velbekomme

Helt enig, 'frø', - nydelig mat. Men, slange smakte jeg ikke på, tror jeg :0)

En dag fikk vi servert en stor krukke med suppe, hønsesuppe? Jeg skal si jeg skvatt da jeg fikk med noen hønseføtter oppi øsen :0)

Husker ikke om hønseføtter var en spesiell snack i Nanchang. Min mann ble forøvig budt tørkede hønseføtter som snack en kveld han tok 'pappapause' nede i fojajen på hotellet :0)

Ellers er det verdt å merke seg at 'opplegget' er litt forskjellig etter hvilken forening du reiser med. På reisen med AF var nær sagt alle måltider forberedt, slik at vi ble transportert til de forskjellige spisestedene, gjerne som en del av 'Friendship-stores' :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var i Nanchang fikk vi minst 10-12 retter for hvert måltid på bordet. Mmmmm,- det var deilig mat! Mye stekte grønnsaker i ulike sauser og kjøttet var ofte kylling. Noen deilige hvite melboller med ulikt innhold i midten, som jeg spør etter på hver eneste kinesiske restaurant jeg er på her i landet, men her lager ingen slikt.

Jeg glemmer aldri første måltidet med lille snuppa mi på fanget. Som nybakt mor skulle jeg gi henne nudelsuppe med pinner og en tykk porselenskje... Det gikk sakte men sikkert. Hun ble dog veldig utålmodig og tok tak i hånden min og slo den i rask takt i bordet og inn i munnen sin for å vise meg hvordan hun ville ha det!!! Ta derfor gjerne med barnebestikk og en bamsebjørn smekke som fanger opp det du/ datteren din vil søle, det er også veldig praktisk på flyet hjem..

Datteren min hadde tydeligvis lært at ingen mat skulle gå til spille, så det hun smakte på, men ikke likte, la hun fra seg på asjetten ved siden og bød det frem til de andre småjentene ved bordet. Det var rørende. (Hun var 14 mnd gammel).

En gang spiste jeg ved en feiltagelse slange, og det var den middagen som skulle være vestelig. Det så ut som stekt fisk og var godt, men mine fordommer satt seg fast i halsen, men det var faktisk godt.

Her får du litt inspirasjon frem til avreise:

http://www.recipesource.com/ethnic/asia/chinese/

Velbekomme

Takk for adressen med alle oppskrifter.

Jeg får helt dilla når jeg ser så masse spennende.

Kinamat er jo himla godt!!

HIlsener fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...