Gå til innhold

droppe vidergående?

Anbefalte innlegg

Skrevet

går nå vk1, men føler at det ikke går lenger.får jeg utrolig dårlige jobbmuligheter senere dersom jeg dropper vidergående?tenkte kanskje på å ta meg et friår og jobbe istedet..saken er,uten å gå i detalj, at jeg er redd og usikker og har det vanskelig. har også tenkt på et år i utlandet eller som sagt, å bare jobbe et år og så begynne grunnkurs på ny neste år.jeg har egentlig ikke peiling på hva jeg skal bli, men dette klarer jeg ikke lenger.vet ikke hvordan og hva jeg skal si til foreldrene mine, og venner. jeg kunne byttet linje og beg.på grunnkurs på ny nå, men liker ikke tanken på å komme inn i en ny klasse så lenge etter skolen startet. jeg går alene med disse tankene og vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre!

Skrevet

Snakk med en rådgiver på skolen. Det gjorde jeg da alt føltes håpløst og det hjalp meg veldig.

Lykke til:)

Hilsen

Skrevet

Hei du.

Jeg synes du skal tenke deg godt om før du bestemmer deg for å slutte.

Det er for mange vanskelig å gå tilbake til skolebenken etter et år i arbeid. Iallefall når man er ung. Man venner seg fort til en månedlig lønn.

Før du vet ordet av det så har årene gått, kanskje har du en jobb du trives med, kanskje vil du alltid bli i en "på gulvet jobb".

Jeg flyttet selv utenlands når jeg var 16, slik at det ikke ble noe mere skole på meg etter ung.skolen.

Har mye arbeidserfaring og jeg har hatt mange fine jobber.

Men jeg "duger" liksom ikke til de jobbene jeg virkelig kunne tenke meg og som jeg føler ville gi meg noe mere enn penger.

Har nå i en alder av 34 begynt utdanningen på et yrke jeg tror jeg vil trives topp med og som ved siden av bedre lønn enn som ufaglært også er snillere mot en eldre kropp :)

Jeg vil derfor av egen erfaring anbefale alle unge å satse på utdanning. Det gir så veldig mye igjen senere i livet.

Du sier du er redd og usikker...har du angst eller noe ?

Snakk evnt. med en lege, det er medisiner som kan gi deg en bedre kvalitet på hverdagen, og snakk med noen på skolen som anbefalt i den andre tråden.

Det er aldri for sent å begynne å studere igjen så du gjør ikke ditt livs største feil ved å droppe ut nå, men tenk deg nøye om...jeg vil helt klart anbefale deg å fortsette.

Hva du enn bestemmer deg for så får du ha lykke til.

Hilsen...

Skrevet

Hei, trenger du en hobby eller litt ekstra jobbing i fritiden din? Hva med å jobbe som selvstendig hudpleie konsulent, ha det som en hobby, deltid eller heltids jobb?

Hvis du over 18 og innteresert? Mail meg for mer informasjon:

[email protected]

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, trenger du en hobby eller litt ekstra jobbing i fritiden din? Hva med å jobbe som selvstendig hudpleie konsulent, ha det som en hobby, deltid eller heltids jobb?

Hvis du over 18 og innteresert? Mail meg for mer informasjon:

[email protected]

Et lite tips: Sjekk regelverket her på doktoronline.no, du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...