Gå til innhold

Lekser - ungdomsskoletrinnet


Gjest karakterpress

Anbefalte innlegg

Gjest karakterpress

Jenta mi går i 9.klasse og er i en klasse med relativt "skoleflinke" unger (flere er 5er og 6erkandidater).

Min datter ligger midt på treet, men vi jobber omtrent vett og helse av oss her hjemme og jeg er temmelig sliten nå.

Problemet hennes er at hun makter ikke leksepresset og å tyde de infløkte, lange og tunge lekseplanene som er på enten 2 eller 3 uker.

Hvis ikke vi hjelper, støtter, pusher (maser!) henne igang, vil dette skli ut og de negative konsekvensene blir store.

Har tatt dette opp på foreldre møte, i samtaletimen med læreren uten noe særlig gehør.

Nå er pp-tjenesten koblet inn og det virker som de skjønte språket mitt og virkelig så at dette er ikke helt vanlig.

Læreren sa da hun begynte på u-skolen at "nå kunne vi slippe taket" - nå måtte ungene ta ansvaret for leksene selv.

Ja, du - det hadde tatt seg ut med min ukonsentrerte og virrete tenåring....!!!

Hjelp meg - gi litt råd og støtte. Det er helt sikkert flere som syns dette er tungt.

Hun er i tillegg en skikkelig fjortis som syns mamma og andre voksne på hjemmebane er pyton. Blir følgelig kjempesint når det er snakk om lekser.

Puh!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Problemet hennes er at hun makter ikke leksepresset og å tyde de infløkte, lange og tunge lekseplanene som er på enten 2 eller 3 uker"

Det burde ikke være vanskelig for læreren å forenkle ukeplanen hennes. Også å lette noe av oppgavene. Det viktigste er at hun ikke mister all motivasjon og at lekser blir noe uoverkommelig.

Fint at dere har kontaktet PPT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PREETI (10.ende klassing)

Jeg er selv en av de "relativt flinke".

Med oss har alle samme lekseplan, men lærere deler opp i a og b stoff.

De som vil gjør det nødvendige, og de som vil gjøre mer ( får selvfølgelig bedre karakter) gjør både a og b.

A er letteste stoff, b er vanskeligere.

Veldig fin ordning

Kanskje noe slikt kan hjelpe?? :)

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PREETI (10.ende klassing)

Jeg er selv en av de "relativt flinke".

Med oss har alle samme lekseplan, men lærere deler opp i a og b stoff.

De som vil gjør det nødvendige, og de som vil gjøre mer ( får selvfølgelig bedre karakter) gjør både a og b.

A er letteste stoff, b er vanskeligere.

Veldig fin ordning

Kanskje noe slikt kan hjelpe?? :)

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PREETI (10.ende klassing)

Jeg er selv en av de "relativt flinke".

Med oss har alle samme lekseplan, men lærere deler opp i a og b stoff.

De som vil gjør det nødvendige, og de som vil gjøre mer ( får selvfølgelig bedre karakter) gjør både a og b.

A er letteste stoff, b er vanskeligere.

Veldig fin ordning

Kanskje noe slikt kan hjelpe?? :)

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...