Gå til innhold

Livets vakreste eventyr....for 2dre gang!!


Noraførr

Anbefalte innlegg

Kjære kjente og ukjente DOL-venner!

I fjor opplevde vi livets vakreste eventyr. Vi ble foreldre - til ei lita jente - fra Kina - på et hotellrom - i Nanchang. LilleLan ble vår - familien ble utvidet - familien ble beriket - ....men ikke komplett......

14. september var det nøyaktig 1 år siden vi kom hjem med LilleLan - Det betyr at 'karantenetiden' vår er ute *smiler*

I går hadde vi første møte med BV - alle dokumenter er allerede på plass - hjemmebesøk blir den 29/9. Målsetningen er å få søknaden til BUFA i god tid før jul. Da holder vi samme tidsskjema som i forrige runde. Hvis behandlingstiden i Kina holder seg lavere enn sist (14 mnd. + 1 dag), så betyr det at vi setter kursen mot Kina igjen på våren/sommeren i 2005.

Så HURRA! Vi er igang igjen. Vi skal få oppleve livets vakreste eventyr ..... for andre gang! Unødvendig å si at vi gleder oss, men det gjør vi :o)) !!!

Vi føler oss så uendelig priviligerte og takknemlige over at vi har ressurser (både menneskelig og materielt) til å gjennomføre en ny adopsjonsprosess.

Dere kommer nok til å høre mer fra oss!

gla´klem fra to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempekoselig - og ikke overraskende :o)

Lykke til med prosess nr. 2. Den er minst like spennende som første gang!

Kjære Noraførr :o))

Så hyggelig å høre at dere også er igang igjen :o)). Blir spennende å følge dere frem i denne prosessen også, og ikke minst å lese dine kloke og morsomme og rørende innlegg igjen :o))).

Kjempeklem fra ho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

Gratulerer og lykke til med neste prosess!

Husker deg veldig godt fra nr 1, og tenk det er et år siden dere ble foreldre til ei lita jente.

For oss er det i dag 2 år og 11 mnd siden vi ble foreldre første gang og nå venter vi spent på reisebeskjed for å hente hjem vårt andre barn.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, Noraførr! Gratulerer med ny prosess.

Det er plutselig så mange som begynner på nr. 2 nå at jeg kjenner at tanken på en lillesøster eller -bror sniker seg innpå oftere og pftere her også. Samtidig føler jeg at vi liksom nettopp har kommet hjem, men det er 14 måneder siden nå, og det er jo ikke nettopp.... Rart. Jaja, vi får se.

Med den farten det går i i CCAA nå for tiden, blir det forhåpentligvis en kortere ventetid for dere med nestemann. Lykke til med alt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy, Noraførr! Gratulerer med ny prosess.

Det er plutselig så mange som begynner på nr. 2 nå at jeg kjenner at tanken på en lillesøster eller -bror sniker seg innpå oftere og pftere her også. Samtidig føler jeg at vi liksom nettopp har kommet hjem, men det er 14 måneder siden nå, og det er jo ikke nettopp.... Rart. Jaja, vi får se.

Med den farten det går i i CCAA nå for tiden, blir det forhåpentligvis en kortere ventetid for dere med nestemann. Lykke til med alt! :-)

Joda, vi har jo liksom akkurat kommet hjem :o) Tiden flyr!!

Rart å skulle begynne forberedelsen for nr. 2 når vi koser oss glugg i hjel med LilleLan. Likevel vet vi at det er minst 1,5 år til neste reise - så vi har jo fortsatt god tid til å nyte LilleLan.

Vi er i alle fall glade for å ha kommet igang igjen. Håper at dere følger på snart :o)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også i gang med andremann fra Korea. Papirene er sendt BUFA for en uke siden! Vi kom hjem fra Korea med vår lille datter 16. august i fjor. Noraførr "telte ned" for oss i vår forrige prosess, og tror du ikke vi er like heldige denne gangen ;0)....for du skal vel telle ned mnd. for mnd. nå også Noraførr?

Gratulerer med avgjørelsen og lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også i gang med andremann fra Korea. Papirene er sendt BUFA for en uke siden! Vi kom hjem fra Korea med vår lille datter 16. august i fjor. Noraførr "telte ned" for oss i vår forrige prosess, og tror du ikke vi er like heldige denne gangen ;0)....for du skal vel telle ned mnd. for mnd. nå også Noraførr?

Gratulerer med avgjørelsen og lykke til videre

Graulerer med søknad til BUFA .... allerede.

Klart jeg skal telle ned denne gangen også *ler* Slipper ikke såååå lett unna, vettu!

Det blir moro å følge dere også fram mot barn nr. 2.

Lykke til og god helg!

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hva? Nå igjen? ;-) Dere kom jo nettopp hjem jo, rett før oss. Jaffall føles det sånn, tiden flyr avgårde for tiden.

Jeg misunner dere jeg. Vi har ikke bestemt oss enda. Det er godt å lese at de som har 2 sier det er like fantastisk andre gangen. Jeg tar meg selv i å tenke at det er helt umulig at vi kan få et like fantastisk barn andre gangen, at vi har vært så heldige at vi ikke kan vente oss mer liksom. Ikke helt smart å tenke sånn kanskje, men sånn er det. Samtidig så har jeg/vi veldig lyst på en til. Skal vi sette igang, så blir det i tilfelle så snart det er praktisk mulig, vi har ikke noe tid å miste. Me lyt sjå.

Lykke til med prosess nr 2! :-) Blir det VB denne gangen også?

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei noraførr!!!!

Takk for sist !! Vi møttes på treff her i høst engang,...men jeg har skiftet nick siden sist,..da vi har kjøpt ny pc :-)

Godt å se at dere er godt igang igjen,..kanskje vi er to-barns mammaer neste gang vi møtes :-)

Vi venter snart på tildeling,..så for oss er "eventyret" snart forestående ...og spenningen stiger :-)))

Gleder meg til å følge dere i tiden fremover.

( har mistet mailadr.din )

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hva? Nå igjen? ;-) Dere kom jo nettopp hjem jo, rett før oss. Jaffall føles det sånn, tiden flyr avgårde for tiden.

Jeg misunner dere jeg. Vi har ikke bestemt oss enda. Det er godt å lese at de som har 2 sier det er like fantastisk andre gangen. Jeg tar meg selv i å tenke at det er helt umulig at vi kan få et like fantastisk barn andre gangen, at vi har vært så heldige at vi ikke kan vente oss mer liksom. Ikke helt smart å tenke sånn kanskje, men sånn er det. Samtidig så har jeg/vi veldig lyst på en til. Skal vi sette igang, så blir det i tilfelle så snart det er praktisk mulig, vi har ikke noe tid å miste. Me lyt sjå.

Lykke til med prosess nr 2! :-) Blir det VB denne gangen også?

MVH

Hei,

først; Flott jente dere har :o) Så hennes i VB-bladet i går.

Joda, det blir VB denne gangen også - og det blir Kina igjen....helt sikkert :o)

Du kan tro at også jeg/vi har de samme tankene som det du har. Er det mulig å være like heldig neste gang?!

LilleLan er jo alt vi har drømt om og alt har gått så greit - Kan liksom ikke tenke at det skal gå like fint neste gang! Når jeg snakker med familier som har adoptert 2 eller flere barn, så sier de at de tenkte mange av de samme tankene, men at de ble gjort grundig til skamme :o)

Heldigvis er det jo sånn at kjærlighet ikke er en begrenset mengde man har - Kjærligheten rommer uendelig mange - så jeg har liten tro på at vi blir mindre glad i LilleLan bare for at vi får ett barn til :o)))

Vi er i jaffal glade for å være i gang igjen. Kjenner at det kribler - selv om vi har gått runden før.

Håper at dere kommer etter om kort-kort tid. Kos dere og ha ei fin-fin helg!

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei noraførr!!!!

Takk for sist !! Vi møttes på treff her i høst engang,...men jeg har skiftet nick siden sist,..da vi har kjøpt ny pc :-)

Godt å se at dere er godt igang igjen,..kanskje vi er to-barns mammaer neste gang vi møtes :-)

Vi venter snart på tildeling,..så for oss er "eventyret" snart forestående ...og spenningen stiger :-)))

Gleder meg til å følge dere i tiden fremover.

( har mistet mailadr.din )

Klem fra

Hei,

og takk for sist. Det var koselig å treffe deg/dere 'in live' og ikke bare på mail :o)

Dere er vel med i neste tildelingsrunde?! Åååå, så spennende. Må få høre fra deg/dere hva det ble - når den tid kommer.

Tviler på at vi har 2 barn når vi treffes neste høst, men dere har i jaffal det. Vi krysser fingrene for at ventetiden i BUFA holdes på samme nivå som i dag og at ventetiden i Kina kommer litt lavere enn i dag. Da kan vi greie rundt nr. 2 på 1,5 år... og det er jo ikke så lenge til :o))

Vi høres! Ha ei fin helg!

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Noraførr...

Lykke til med prosessen!

Håper behandlingstida holder seg kort i alle ledd...11 mnd. i CCAA betyr jo et 1/4 år "spart" i forhold til ventetida forrige gang!!!

Og så artig for LilleLan å bli storesøster da...

Hmmmm...det betyr at vår karantenetid går ut om 2 1/2 mnd.? DET var noe å tenke på...

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig!

Må nok innrømme at jeg misunner dere litt at dere er i gang.

Vi teller på knappene, og har enda noen måneder før karantenetida er over.

Men nå koser vi oss veldig med prinsessa, som bare er utolig morsom for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...