Gå til innhold

Tildeling.... men!


bellami1

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

I dag kom brevet i fra AF til oss. Vi hadde fått forespørsel om barn... men det var kun 13.5 mnd. mellom minsten og det nye barnet så BUFA hadde ikke kunne godkjenne forespørsel om barnet.

Så nå må vi vente på ny....!!!

Håper jo at det skal gå raskt men alt tar jo forferdelig tid nede i Colombia. Vi fikk distrikt i juni.

Er det noen som har opplevd det samme? Hvor lang tid tok det evt. å få ny tildeling av barn?

Beklager at dette ble litt mye syting men slik føler jeg meg nå...!

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tre(tidligereto)barnmamsen

Huff og huff da bellami! Dette var ikke moro. Jeg må si jeg ikke har hørt om at noen får "nei" fra BUFA på dette, men nå var det da ikke så lite som 13 mnd mellom. Jeg har hørt de har godkjent 1,5 års aldersforskjell og lignende. Huff da, så synd!

Det som er så "rart" er at i alle andre land er både 6 mnd og 1 års aldersforskjell akseptabelt. Vi traff konkret tre familier med så liten aldersforskjell nå på vår siste hentereise (ikke norske selvsagt).

Jeg krysser virkelig fingrene for at det går fort for dere etter dette. Nå er det deres tur. Du kan tro vi koste oss i Cali og Bogota nå i aug/sept. Unner dere det samme!

beste hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo virkelig all grunn til å syte...jeg tror jeg hadde gått i spinn. Når byråkratene skal lage slike regler som det ikke engang finnes noen mening i så har du all grunn til å bli skuffa og lei deg.

Håper en ny tildeling kommer fort-fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj... Så dumt da... Håper dere får ny tildeling snart. Får dere beholde distriktet?

MVH

Tusen takk for all omtanke i fra dere. Jo, jeg sliter veldig i dag.

Håper jo bare at vi får beholde distriktet og det er et nytt barn som er ment for oss og at de er kjempe "raske"

Ringte AF i dag og de har ikke fått noe tilbakemelding i fra Distiktet i Colombia. Håper jo ikke at de sender det tilbake for da vil det automatisk ta "lang" tid.

Er det virkelig ingen andre en oss som har opplevd dette?

Hilsen tenkende og lei seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff og huff, for en nedtur det må føles for dere.. Jeg er virkelig lei meg på deres vegne.. Håper at det nå da skal gå superraskt for dere å få ny tildeling.. Nå vet jeg at Tunja er et lite distrikt,. så å håpe på samme distrikt kan kanskje være optimistiske. Eller hva vet jeg egentlig om dette.. Hørte i Colombia at dette distriktet var veldig lite, men vi får krysse fingre for dere..

Trøsteklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all omtanke i fra dere. Jo, jeg sliter veldig i dag.

Håper jo bare at vi får beholde distriktet og det er et nytt barn som er ment for oss og at de er kjempe "raske"

Ringte AF i dag og de har ikke fått noe tilbakemelding i fra Distiktet i Colombia. Håper jo ikke at de sender det tilbake for da vil det automatisk ta "lang" tid.

Er det virkelig ingen andre en oss som har opplevd dette?

Hilsen tenkende og lei seg

Ååå- så trasig da !!! Krysser fingre for at dere får beholde distriktet, og får en ny tildeling FORT !!!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byråkratisk svada!!

Skulle ikkje tro at det var

mennesker saken omhandlet.

Jeg blir irritert, amper og kraftfull på andres vegne. Dette går da ikke an???

med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, dette har ingenting med syting å gjøre, men skuffelse. Tenk at de må være så firkantet på to års regelen sin. Håper dere får ny tildeling veldig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA....?!Det går ikke an.Jeg blir helt matt på vegne av BUFA. "Det er lov å bruke hodet.."( er forresten helt imot den regelen som sier det skal være 2 år mellom barna!) Og du kjære bellami1- dette er da vel ikke syting. Du/dere er jo selvsagt kjempelei dere og

skuffet:-( Bare et lite sp.mål og noen tanker: Hvorfor fikk dere brevet fra AF-hvis de visste dere ikke kunne få tildelt barnet...? Tenker på dere og xer fingrene for at dere snart får oppleve å bli foreldre igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda...du har all grunn til å syte!!! Jeg tror jeg hadde klikka...

Er dog litt overrasket til at AF ikke kunne stoppet denne tildelingen, evt sjekket den med BUFA før dere fikk vite det... Det en ikke vet har en ikke vondt av....

Håper det snart blir deres tur igjen da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist - og opprørende lesning. Føler virkelig med dere, det må være en fryktelig nedtur å få vite at der var et barn til dere og så bli nektet å ta imot ham/ henne pga. firkantede regler hos BUFA.

Kan rett og slett ikke fatte at bufa må holde så vanvittig på denne 2 års regelen.

Men, hold motet oppe, bellami1, det ER nok et annet barn til dere, selvom det tar tid. Er med og krysser fingre for at det ordner seg raskt.

Hilsener fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå- så trasig da !!! Krysser fingre for at dere får beholde distriktet, og får en ny tildeling FORT !!!

Klem fra

Hei og takk skal dere alle ha.

Vi viste ikke at AF hadde sendt tildelings papirene våre til Bufa, før de hadde sagt nei til å godkjenne papirene.

Vi fikk bare et papir der det stod at vi hadde fått et barn på 13.5 mnd. mindre en minsten vår. Og det var for lite.

Men vi håper jo på at vi skal bli 5 i familien vår i løpet av kort tid.

Blir det ikke noe før jul, kommer vi til å tenke oss grundig om vi orker mer....!

En lei og sliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Dette var trist - og opprørende lesning. Føler virkelig med dere, det må være en fryktelig nedtur å få vite at der var et barn til dere og så bli nektet å ta imot ham/ henne pga. firkantede regler hos BUFA.

Kan rett og slett ikke fatte at bufa må holde så vanvittig på denne 2 års regelen.

Men, hold motet oppe, bellami1, det ER nok et annet barn til dere, selvom det tar tid. Er med og krysser fingre for at det ordner seg raskt.

Hilsener fra

Det står vel _bør_ være to år mellom barna også, ikke _skal_, gjør det ikke? I så fall blir det desto mer uforståelig. Når de står så hardt på reglene bør det nok understrekes til de som tildeler at dette er en absolutt regel sånn at vi som foreldre unngår å få tildelt et barn som BUFA ikke kommer til å godkjenne tildelingen av, i alle fall når det er alder på barnet som ligger til grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre at dere måtte takke nei til et barn som var for stort.

Synest BUFA er firkantet dersom det var bare alderen som var avgjørende. Det er jo mange familier som har barn med 1 års aldersforskjell (biologiske barn).

Håper det ikke går så lang tid før dere får ny tildeling. Tenker på dere!!

Trøsteklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre at dere måtte takke nei til et barn som var for stort.

Synest BUFA er firkantet dersom det var bare alderen som var avgjørende. Det er jo mange familier som har barn med 1 års aldersforskjell (biologiske barn).

Håper det ikke går så lang tid før dere får ny tildeling. Tenker på dere!!

Trøsteklem fra

Mener å huske at vi i Colombia traff et par som fikk en gutt på 20 mnd,. mens storebror var litt over 3 år! Skal ikke si det for sikkert,. men kanskje du får noen tilbakemeldiger her på DOL om noen her har opplevd det samme som dere!

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, dette høres ikke særlig hyggelig ut.

Vi kan si og mene hva vi vil om Bufa's regler, men de er no engang der ...til videre. At dere fikk forespørselen overhodet fra formidleren stiller jeg et større spørsmålstegn ved! Hva var vitsen?

En fattig trøst i dag kanskje, men... når den "lovlige" tildelingen kommer vil dere føle at det var ment å bli slik det ble.

Skal tenke på dere, og krysse fingrene for snarlig gladmelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...