Gå til innhold

ang. Los Pisingos oa private casas (colombia)


Gjest anonym i kveld

Anbefalte innlegg

Gjest anonym i kveld

Finnes det noen her på DOL som har forstått den bakenforliggende årsak til at Bufa videresender "saken om formidlingstillatelse" til dept. med konklusjon om at formidling fra priv. barnehjem stoppes fra nyttår (med forbehold om at de som allerede er tatt inn som søkere får disp. til å gjennomføre adoptsjonen(e))

Jeg har ikke skjønt hva som er årsaken til at adopsjon fra de private barnehjemmene synes å bli avsluttet. Hvorfor?

De som adoptere derfra synes jo å uttrykke tilfredshet omkring adopsjonene.. Eller tar jeg feil?

Det må jo være vanvittig belastende for de som har ventet på å sende papirer til barnehjemmene, som nå mister anledningen ved et sansynlig brudd i formidlingen fra institusjonene. Jeg skjønner ikke dette her, jeg. Noen som skjønner og har kjennskap til saken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg anbefaler deg å ringe til Lehland i Adopsjonsforum, han er den som er best til å forklare dette :-)

Ellers går det kort ut på at BUFA har reagert på at de private barnehjemmene får donasjoner gjennom adopsjonsavgiften, som BUFA mener at ikke er spesifisert godt nok - noe de mener er i strid med Haag-konvensjonen.

Men AF mener de har en sterk sak, så vidt jeg har forstått (og jeg kan ikke forstå annet selv heller!!!), og håper og tror dette skal gå i orden.

Men som sagt, ring Lehland i AF og snakk med ham, så kan han fortelle deg hva ståa er.

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mail i dag fra bestyreren på FANA. De er klar over at norske myndigheter har stilt spørsmål ved donasjonene, men begriper ikke hva norske myndigheter har problemer med, og håper norske myndigheter tar kontakt, slik at de kan fortelle dem hva donasjonene går til. De har selvfølgelig ingenting å skjule.

Ellers viderformidler jeg et ønske fra bestyreren på FANA:

"If I were you I will do everything possible for them to understand the reality of countries like Colombia. The governement does not subsidise entities like us and we are glad to show people what FANA has been able to accomplish in 3l and a half years. Keep us posted about it. I wish those people were closer to us so that we could explain in detailt what do we do with your generosity."

Vi får bare håpe at norske myndigheter snart vil forstå at det er umulig å drive gode barnehjem i Colombia, uten donasjoner!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...