Gå til innhold

Vurderer adopsjon


unidad

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny på dette forumet. Jeg/vi er nå i en vurderingsprosess om vi skal adoptere. Vi har lyst på en søster/bror til vår lille Morten (felles egenfødt) på snart 18 måneder. Fra før av har jeg to store gutter på 17 og 12 år. Min mann har veldig lyst på flere barn og jeg er absolutt ikke fremmed for den tanken jeg heller :-))

Vi strevde veldig med å få Morten og det var også et krevende og slitsomt svangerskap. Vi var også inne på adopsjon i prosessen med å få Morten. Tror ikke jeg har hverken psykisk eller fysisk helse til å gå gjennom det samme igjen.......- hverken prøveprosessen eller svangerskap..Av den grunn så synes vi at adopsjon kan være et godt alternativ for oss. Er det andre der ute som har egenfødte barn og som senere har erfaring med å adoptere. Tar veldig gjerne i mot råd og synspunkter fra dere!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen hit.

Vil bare si at du ikke er alene om å ha en egenfødt for så å velge adopsjon for å få en til. Vi har ei lita IVF jente fra før av som gleder seg veldig til å bli storesøster til en liten gutt eller jente fra Kina.

Vi var klar for adopsjon før vi startet på det forsøket som endte med henne. Vi skulle bare gjøre oss ferdig med det forsøket som vi på forhånd var sikre på skulle gå galt. Nå gikk det nå ikke slik og lysten på å få mer barn vokste med gleden over å ha fått et. Mye vil ha mer. :o)

To søskenforsøk ble det, men de gikk heller galt kan man si. Tanken på adopsjon kom tilbake, og dagen da vi tok den endelige telefonen til kommunen og dermed satte sluttstrek for alt som hadde med prøverøring å gjøre, var en lettelsens dag. Vi gleder oss utrolig mye til å bli kjent med vårt neste barn. Vi er sånn ca. midtveis i venteprosessen og håper at vi får reise til Kina neste høst/vinter.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...