Gå til innhold

Jiangxi foreldre som reiser i Oktober


Kina neste.....

Anbefalte innlegg

Kina neste.....

Vi fikk tildeling fra Inoradopt slutten av forrige uke. Vi har fått ei nydelig datter fra Jiangxi provinsen i Kina. Hun fylte 8 mnd i går.

Har forstått at vi er 6 familier som skal reise sammen i slutten av oktober. Vil gjerne ha kontakt med dere, det hadde jo vært gøy om vi kjente hverandre litt før vi dro.

Og noen av dere er der ute... Har lest innleggene her i det siste, men det er første gang jeg skriver noe selv.

Og til alle erfarne Kina-foreldre. Jeg er svært takknemlig for all slags gode råd, tips og hint om hva som er lurt/ikke lurt i forbindelse med reise, henting, pakking, gaver.... ja alt mulig.

Vi er kjempespente og gleder oss veldig, samtidig er det nytt og "skremmende". Går det ann å forklare det på den måten?

Veldig glad for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med ei skjønn lita jente og god tur.

Heisann :o). Velkommen på forum, og gratulerer såå masse med den lille tulla :o)).

Har ikke så mange råd, men husk på at det kan være nokså kaldt i Beijing i oktober. Vi hadde med alt for lite varmt tøy da vi var der i fjor.

Ellers så var vi glade for å ha med kornmokjeks til lillemor. Dette var veldig fint å gi på bussturer og slikt, for det er litt næring i de, og så smuler de ikke så fryktelig. Nå er kanskje tulla deres for liten til å spise kjeks ??

Ellers så var jeg veldig glad for å ha med en plastkopp med tre rom i for å ha melk eller grøtpulver i, slik at det var ferdig til å tømme på flaska. Disse selger de på Toys`r us i Oslo.

En sekk for å ha stellesaker i er et must. Du må regne med å skifte bleie på masse rare plasser, og da er det veldig bra å ha med et stelleunderlag som du i det minste vet var rent da du reiste hjemmefra *s*.

Bleier ville jeg ha tatt med fra Norge (Da får du litt ekstra bagasjeplass på hjemturen også, og tro meg- DET trenger du :o).

Likeledes var jeg veldig glad for at vi hadde med to bokser prosobee (soyabasert morsmelkerstatning.) Tulla vår tåler ikke melk, så det var utrolig bra at vi hadde det med. Da slapp hun å få så vondt i magen på turen.

Nå kommer jeg ikke på mer, men det er sikkert mange her som kan fortelle deg mer. Husk bare på at du kan kjøpe det meste i Kina så dersom dere glemmer noe så er det ingen krise.

jo- reisetrille ville jeg garantert ha kjøpt i Kina. Du får en helt grei trille til mellom 200-300 kroner.

Babybjørn hadde vi med , og det var virkelig fint, for du får utrolig fin kroppskontakt med barnet av å bære henne, og i tillegg var vi på mange plasser der det var upraktisk med vogn.

Viss du har flere spørsmål, så kan du gjerne maile meg på

[email protected]

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og gratulerer så mye med datteren!

Vi er en av de 6 familiene som skal ut på reise sammen, og vi fikk også en datter i forrige uke. Hun er kjempesøt og drøye året eldre enn deres. Hvis du ringer Inor Adopt så får du oppgitt navn på de av oss som synes det er ok - vi har "frigitt" navnet vårt der.

Vi har ellers snakket med og mailet en av de 6 fam. og har avtalt og møtes neste helg. Vi har også bestemt oss for å starte reisen et par dager før den egentlige reisedatoen.

Dette blir utrolig spennende og jeg kan nesten ikke komme meg fort nok av gårde.

Kveldshilsen og varme tanker fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kina neste.....

Hei og gratulerer så mye med datteren!

Vi er en av de 6 familiene som skal ut på reise sammen, og vi fikk også en datter i forrige uke. Hun er kjempesøt og drøye året eldre enn deres. Hvis du ringer Inor Adopt så får du oppgitt navn på de av oss som synes det er ok - vi har "frigitt" navnet vårt der.

Vi har ellers snakket med og mailet en av de 6 fam. og har avtalt og møtes neste helg. Vi har også bestemt oss for å starte reisen et par dager før den egentlige reisedatoen.

Dette blir utrolig spennende og jeg kan nesten ikke komme meg fort nok av gårde.

Kveldshilsen og varme tanker fra

Hei igjen.

Vet jo ikke helt om dette når deg. Jeg har faktisk 3 tlf nr. som jeg fikk fra Inor Adopt. Prøvde å ringe dem i går, uten resultat. Så lurt av dere å reise et par dager før. Det er jo bra å få et par dager å roe seg på. Regner med at nervene er på høykant og hjertet slår i 200....

Har dere fått en konkret reisedato? Vi har bare fått antydet 24 oktober.

Begynner å føle jeg har fått litt kontroll over hva en trenger hjemme og på turen heldigvis.... Det sveiv litt rundt i hodet ei stund kan du si....

Håper du får dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Vet jo ikke helt om dette når deg. Jeg har faktisk 3 tlf nr. som jeg fikk fra Inor Adopt. Prøvde å ringe dem i går, uten resultat. Så lurt av dere å reise et par dager før. Det er jo bra å få et par dager å roe seg på. Regner med at nervene er på høykant og hjertet slår i 200....

Har dere fått en konkret reisedato? Vi har bare fått antydet 24 oktober.

Begynner å føle jeg har fått litt kontroll over hva en trenger hjemme og på turen heldigvis.... Det sveiv litt rundt i hodet ei stund kan du si....

Håper du får dette..

Hei,Kina neste...!

Det er noen dager siden jeg har vært her inne og nå først så jeg innlegget ditt.

Vi reiser 22.okt, dvs to dager før den egentlige avreisedatoen. Skjer det endringer så reiser vi fortsatt to dager før!Reidun har tatt seg av bestillingene og ordnet med rom på på det samme hotellet i Beijing som vi skal tilbake til senere på reisen. I går hadde vi besøk av et annet par som også reiser to dager før. Det var kjempekosellig.

Ellers føler jeg vel at ting kanskje går litt på halv tolv for tiden. Vi har nok kontroll på det meste, men jeg er kjemperedd for å glemme papirer o.l. .

Ellers gleder vi oss enormt til å hente jenta vår og vil egntlig av gårde snarest mulig.

Ha en god ventetid!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...