Gå til innhold

Hvor høye var deres barn?


Gjest nickno

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på akkurat 11 år som er 1.29 cm. Ikke akkurat høy. Vi er stadig inne til sjekk på høyde, hormoner osv., men får som svar at han blir kanskje 1.70 og da gjør de ingenting.

Er det noen andre som har hatt/har gutter som er ekstremt lave og som har fått veksthormon. Trenger bare litt støtte.

Har lagt innlegget inn på foreldre-småbarn, men får ikke noen svar så jeg prøver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei nickno:

Gutten din er vel ganske lav, ja, men går ikke dette med vekst veldig i rykk og napp? "Problemet" vårt er vel heller det motsatte: jenten vår på ni er 146 cm, gutten på 13 er 176. Gutten vår har faktisk vokst 12 cm på ett år, og begynner å bli litt betenkt over hvor høy han egentlig skal bli. Jenten vår er den høyeste jenten i klassen, på høyden med de største av guttene. Vi har hele tiden regnet med at de kommer til å bli normalt høye begge to, ettersom vi foreldre er det. Dvs, vi regner med at de "roer" seg litt med voksingen snart. Tror du ikke at det er slik med gutten din også? At han snart går inn i en skikkelig vokseperiode, og skyter fart?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nickno:

Gutten din er vel ganske lav, ja, men går ikke dette med vekst veldig i rykk og napp? "Problemet" vårt er vel heller det motsatte: jenten vår på ni er 146 cm, gutten på 13 er 176. Gutten vår har faktisk vokst 12 cm på ett år, og begynner å bli litt betenkt over hvor høy han egentlig skal bli. Jenten vår er den høyeste jenten i klassen, på høyden med de største av guttene. Vi har hele tiden regnet med at de kommer til å bli normalt høye begge to, ettersom vi foreldre er det. Dvs, vi regner med at de "roer" seg litt med voksingen snart. Tror du ikke at det er slik med gutten din også? At han snart går inn i en skikkelig vokseperiode, og skyter fart?

mvh

Hva er gjennomsnittshøyde for gutter på 10-12-14 år? Gutten min er 12 og har alltid vært blant de minste men nå har han vokst en del i løpet av sommeren og er 150. Har noen en link til vekstkurver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest også en mor

Vet ikke om det er svaret du ønsker, men heller 170 høy enn proppet med østrogen. EN venninne av meg stoppet veksten, med resultatet kreft i veldig ung alder. Vet ikke, men tenk dere godt om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Valnøtt

Du kan ta røntgenfoto av hånda for å få vite hva høyden i voksen alder vil bli. Jeg gjorde dette da jeg var 13 år. (Da var jeg allerede 175 høy, og jeg er jente...)

De manipulerer helst ikke med høyden, men er det ekstreme avvik fra "normalen" så kan de gjøre det likevel. Det kan da ha store bivirkninger.

Men det er nå sånn at noen blir 170 høye som menn mens andre blir 190 høye damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "østrogenproduktet"

Vet ikke om det er svaret du ønsker, men heller 170 høy enn proppet med østrogen. EN venninne av meg stoppet veksten, med resultatet kreft i veldig ung alder. Vet ikke, men tenk dere godt om!

Dette innlegget er så gammelt at det er kanskje for sent å svare, prøver likevel:

Jeg og fire andre kvinner i nær slekt har fått hormonbehandling, mest østrogen, siden vi i vår slekt er veldig høye. Ingen av oss har fått kreft. Vet du om det er dokumentert noen sammenheng?

Personlig synes jeg det er verd en god del å ha blitt 182 i stedet for kanskje 190!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en mor

Dette innlegget er så gammelt at det er kanskje for sent å svare, prøver likevel:

Jeg og fire andre kvinner i nær slekt har fått hormonbehandling, mest østrogen, siden vi i vår slekt er veldig høye. Ingen av oss har fått kreft. Vet du om det er dokumentert noen sammenheng?

Personlig synes jeg det er verd en god del å ha blitt 182 i stedet for kanskje 190!

Leste om dette for noen år tilbake, mener det var i Aftenposten. Det er sikkert ikke alle som er disponert for det, akkurat som ikke alle som bruker p-piller får det heller.

Men det er uansett grunn til å være obs. Og, ja, jeg skjønner godt at det er lettere å være 182 enn 190 som kvinne. Syntes 180 var for langt en periode selv, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...