Gå til innhold

Stille i Korea


Gjest lei seg nå

Anbefalte innlegg

Gjest lei seg nå

Man venter, og venter og venter........ ingen ting skjer.... man gråter og gråter og gråter................men ingen ting skjer. Man håper og håper og håper..........ingen ting skjer.

Fler en meg som begynner og tro at korea trapper ned, og skal slutte med adopsjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da. Håper dere får høre noe snart. Når ble papirene deres sendt? Leste spørsmålssiden til VB og det virker som om det bare tar litt lenger tid og at det ikke er stopp.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en utblåsning.....

Huff da. Håper dere får høre noe snart. Når ble papirene deres sendt? Leste spørsmålssiden til VB og det virker som om det bare tar litt lenger tid og at det ikke er stopp.

Lykke til.

Ser du også har vært inne på spørsmålssidene til VB....

Personlig synes jeg det virker som VB vet svært lite om hvorfor det går tregt i Korea.

På få år har tildelingstiden gått opp fra 4 mnd til nå 14 mnd.

Iallefall svarer VB unnvikende på spørsmål om de SPØR de nede i korea hva som skjer, og har samme standardsvaret til alle som skriver spørsmål....

Neida, Korea har ikke stopp, og de har ingen kvoteordning. Men at det er færre barn som går til adopstivfamilier i Norge er helt sikkert, det er bare å se på antallet hittil i år.

Om det betyr at andre land får flere barn eller om det er færre utenlandsadopsjoner generellt blir bare spekulasjoner.

(Og ingenting er jo bedre enn om Korea legger forholdene til rette for at alenemødrene kan beholde barna sine).

Min frustrasjon går til Verdens Barn som det virker som ikke stiller noen som helst krav tilbake til korea.

Vet at adopsjonsprosessen kan ta kortere eller lengre tid enn forventet og at adopsjonsforeningene ikke kan klandres for dette.

0en mange adopstivforeldre venter og venter og fortjener et ærlig svar og ikke bare SVADA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en koreamor

Ser du også har vært inne på spørsmålssidene til VB....

Personlig synes jeg det virker som VB vet svært lite om hvorfor det går tregt i Korea.

På få år har tildelingstiden gått opp fra 4 mnd til nå 14 mnd.

Iallefall svarer VB unnvikende på spørsmål om de SPØR de nede i korea hva som skjer, og har samme standardsvaret til alle som skriver spørsmål....

Neida, Korea har ikke stopp, og de har ingen kvoteordning. Men at det er færre barn som går til adopstivfamilier i Norge er helt sikkert, det er bare å se på antallet hittil i år.

Om det betyr at andre land får flere barn eller om det er færre utenlandsadopsjoner generellt blir bare spekulasjoner.

(Og ingenting er jo bedre enn om Korea legger forholdene til rette for at alenemødrene kan beholde barna sine).

Min frustrasjon går til Verdens Barn som det virker som ikke stiller noen som helst krav tilbake til korea.

Vet at adopsjonsprosessen kan ta kortere eller lengre tid enn forventet og at adopsjonsforeningene ikke kan klandres for dette.

0en mange adopstivforeldre venter og venter og fortjener et ærlig svar og ikke bare SVADA.

Korea har (hvis ikke de akkurat har fjernet det) kvoteordninger - dvs. kvoter på hvor mange barn som får reise til de enkelte land hvert år. Kvotene varierer fra år til år.

Jeg tror VB gjør så godt de kan, men det er ikke alltid de kan gi det svar med en gang. Kulturene er forskjellige - og man må respektere at man har forksjellige måter å håntere ting som informasjon på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner din fortvilelse godt...

Men plutselig en dag får du telefonen - og utrolig nok vil du nok som vi føle at det måtte bare være sånn - det var akkurat det barnet dere ventet på!

Håper det går fortere i Korea etterhvert! Har du sjekket de amerikanske sidene til Holte - der finner du kanskje mer konkret informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du også har vært inne på spørsmålssidene til VB....

Personlig synes jeg det virker som VB vet svært lite om hvorfor det går tregt i Korea.

På få år har tildelingstiden gått opp fra 4 mnd til nå 14 mnd.

Iallefall svarer VB unnvikende på spørsmål om de SPØR de nede i korea hva som skjer, og har samme standardsvaret til alle som skriver spørsmål....

Neida, Korea har ikke stopp, og de har ingen kvoteordning. Men at det er færre barn som går til adopstivfamilier i Norge er helt sikkert, det er bare å se på antallet hittil i år.

Om det betyr at andre land får flere barn eller om det er færre utenlandsadopsjoner generellt blir bare spekulasjoner.

(Og ingenting er jo bedre enn om Korea legger forholdene til rette for at alenemødrene kan beholde barna sine).

Min frustrasjon går til Verdens Barn som det virker som ikke stiller noen som helst krav tilbake til korea.

Vet at adopsjonsprosessen kan ta kortere eller lengre tid enn forventet og at adopsjonsforeningene ikke kan klandres for dette.

0en mange adopstivforeldre venter og venter og fortjener et ærlig svar og ikke bare SVADA.

Du skriver: "Min frustrasjon går til Verdens Barn som det virker som ikke stiller noen som helst krav tilbake til korea."

Jeg bare undrer meg på hvilke krav du mener VB skal stille til Korea? Situasjonen i de ulike giverlandene er kompleks og i stadig endring. Det kan skje endringer i samfunnsstrukturen over et langt tidsrom, f.eks. at holdningene overfor alenemødre blir positive og at det legges bedre tilrette for disse. Dette vil i sin tur påvirke adopsjonssituasjonen på lengre sikt, uten at samarbeidspartneren i Korea er istand til å si noe konkret om dette på det nåværende tidspunkt.

Til sammenlikning har det i India i flere år pågått en dreining mot flere innlandsadopsjoner, noe som selvsagt påvirker antallet adopsjoner til utlandet. Dette er gradvise endringer som de samarbeidende partnere i India neppe pr. dags dato kan spå hvordan vil påvirke fremtidig adopsjonssituasjon.

Det jeg mener er, at vi som adoptanter faktisk må finne oss i de usikkerhetsmomentene som adopsjon innebærer. For mange lands vedkommende har ustabile ventetider vært realiteten lenge. Korea har vel sålangt vært et stabilt land å adoptere fra. Men kanskje dette er iferd med å endre seg, uten at verken VB eller Holt kan garantere adoptivsøkerne noe.

Jeg mener ikke dermed å si at jeg ikke forstår deres frustrasjon over at ventetiden bare ser ut til å øke. Når vi snart er i mål med adopsjon nr.3 fra India, har vi masse erfaring med ustabil ventetid og vet akkurat hvordan det føles å vente "i det uendelige". Ønsker dere lykke til videre - det er i alle fall sikkert at der ER et barn som dere er ment å bli foreldre til!

Hilsener fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ventestøv herfra *¨*¨*¨*¨*¨~~ :-)

Vi fikk også vår første tildeling i 2000, og da 4 mnd etter BUFA godkjenningen.

Nå venter vi på nr 2, og fikk forespeilet en ventetid på 12-13 mnd.

Fikk med meg at det gikk tregt med tildelinger i sommer, men at de nå allikevel lå sånn noenlunnen i rute iforhold til ventetid. Stemmer ikke det? MEner jeg leste at de som fikk tildeling sist var de som var reg i BUFA i juli og august?

Er det September-gruppen som nå venter, eller er det fortsatt noen igjen fra juli og august?

Idag er det mandag...ikke umulig at telefonen ringer idag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korea har (hvis ikke de akkurat har fjernet det) kvoteordninger - dvs. kvoter på hvor mange barn som får reise til de enkelte land hvert år. Kvotene varierer fra år til år.

Jeg tror VB gjør så godt de kan, men det er ikke alltid de kan gi det svar med en gang. Kulturene er forskjellige - og man må respektere at man har forksjellige måter å håntere ting som informasjon på.

Vi venter også veldig. Vi fikk snuppa vår i 2000 og da var det 3,5 mnd etter godkjenning. Nå er vi opp i 12 mnd, men tro meg det er VERDT å vente på og vi er rett rundt hjørne uansett. Opp med humøret. Nå er det nye muligheter i 5 hele dager igjem.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...