Gå til innhold

Mer om opphav


avidi

Anbefalte innlegg

Jeg leste et innlegg lenger nede her om et barn som lurte på opphavet sitt. 5-åringen min satt på fanget i ettermiddag og grublet på ting og tang og spurte" hvorfor måtte hun mammaen min i Korea gi meg bort"? Jeg prøvde å forklare at hun ikke hadde en mann som kunne være pappa for ham og at hun ikke kunne klare å passe på gutten sin alene. Han lurte også på om mammaen som hadde født ham var lei seg da han ble gitt til fostermor og om fostermor fortsatt gråter og er lei seg for at vi hentet ham hjem til Norge. Det er ikke lett å svare på slike spørsmål men jeg prøver etter beste evne å svare med faktaopplysninger. Jeg har flere ganger fortalt ham at han var hos fostermor i 3 mnd. før vi hentet ham. Han skjønner ikke helt tidsbegreper ennå og lurte på om han hadde vært hos fostermor i tre år og samtidig var baby da han kom til Norge.

Dette var nattens bidrag til grubling om opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...