Gå til innhold

Hormon-trøbbel?


Hugmee

Anbefalte innlegg

Nå har jeg begynt på p-piller i redsel for å bli gravid mens vi venter på reisedato. Jeg har brukt dette merket før, men har hatt et par års opphold fordi prevansjon ikke er så nødvendig :-)

Nå løper hormonene mine helt amokk og legen får ikke alle symptomene til å stemme med bivirkninger på p-pillen. Den beste forklaringen hadde vært graviditet, men det vet vi ikke er tilfelle.

Jeg er svimmel (veldig) og kvalm, kaster opp om morgenen og er humørsyk.

Kan kroppen min tro at den er gravid?

Har jo lest om de som begynner å produsere melk...

Legen min sykemeldte meg for en uke og mente at jeg uansett kunne trenge tid for å venne meg til tanken på å bli mor. Det er jo snillt gjort - og jeg trenger nok tid til å bearbeide dette. Men at hormonene skal drive på sånn da ?

Har noen erfaringer eller tips å dele med meg?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

da jeg en gang for leeeenge siden begynte på p-piller (Marvelon) reagerte kroppen min akkurat som om jeg skulle være gravid - jeg fikk større bryst, la på meg ørten kilo, strekkmerker etc, etc. Legen sa at det var "innbildt svangerskap" - kroppen reagerte på hormonene som om jeg skulle være gravid!

Kanskje du kan bytte merke. Jeg hopppet av p-pillene, og gikk uten prev i mange år, men har nå begynt med Diane, som ikke er p-pille (er jeg blitt forklart), men har samme effekten. Denne gangen har jeg vært velsignet fri for bivirkninger, takk og pris!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brasilmamma..

Hei.

Har ikke hatt de samme bivirkningene som deg, men jeg la på meg, fikk MYE hodepine, deppa til tider,humørsvingninger mm.

Nå bruker jeg p.sprøyta i stedet og er veldig fornøyd.

Litt vektøkning ble det, men ikke mer enn jeg klarer å "hanskes" med. Nå har jeg heller aldri mensen lenger(var veldig plaget av mye blødninger når jeg ikke brukte p-piller/sprøyte) Det har rett og slett åpnet seg en ny verden for meg (C:

Du kan jo kanskje snakke med legen din om det kan være et alternativ for deg.

Lykke til uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...