Gå til innhold

"Bråk" om natten


Gjest Mamma til jente 14

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma til jente 14

Har et "problem" som jeg trenger noen synpunkter på.

Datteren vår er midt i puberteten, og har begynt å utforske kroppen sin. Vi snakker aldri om det sammen, men problemet er at hun er så høylydt når hun koser seg i senga si om natten. Hun holder oss rett og slett våken. Det er jo ikke så hyggelig å ligge og høre på sin egen datter onanere. Skal jeg si det til henne? Tilliten kan jo bli brutt for lang tid hvis hun tar det ille opp at jeg nevner det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke si noen ting, det tror jeg kan ødelegge veldig for din datters syn og følelse for seksualitet i fremtiden. Hun må jo tro dere ikke kan høre henne, at hun har såpass privatliv på rommet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg har alltid hatt ett åpent forhold med min datter også om slike ting. Men det er vanskelig å snakke om det. De blir jo litt flaue og sier at de vet alt det der fra før.

Men jeg hadde satt meg ned og snakket med henne om det. Sagt det som det var. Det er jo ikke sikkert hun tenker på at andre kan høre henne. Har hun brødre eller yngre søsken så kan jo de lure på om hun er syk eller noe. Men det må jo ikke legges frem slik at hun blir hemmet av det.

Det er en vanskelig sak og jeg ønsker deg lykke til.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan si ifra dette på en pen måte. Det er ikke nødvendig å forstyrre resten av familien fordi om man koser seg.

Jeg har i hvert fall sagt i fra til datteren min som nå er 18 år at jeg ikke er interessert i å høre henne og kjæresten i action når de forsvinner inn på soverommet og lukker døren. Det er helt greit at jeg vet hva de gjør, at de går i dusjen etterpå men høre dem vil jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt ett åpent forhold med min datter også om slike ting. Men det er vanskelig å snakke om det. De blir jo litt flaue og sier at de vet alt det der fra før.

Men jeg hadde satt meg ned og snakket med henne om det. Sagt det som det var. Det er jo ikke sikkert hun tenker på at andre kan høre henne. Har hun brødre eller yngre søsken så kan jo de lure på om hun er syk eller noe. Men det må jo ikke legges frem slik at hun blir hemmet av det.

Det er en vanskelig sak og jeg ønsker deg lykke til.

Mvh

Tror jeg ville blitt hemmet av det uannsett hvordan foreldrene mine sa det. Kanskje man kan hinte litt... eller si hvor lite søvn man får, våkner så lett av litt lyder i huset o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spille dum

Du kan jo ta "en spansk en" - spør om hun drømmer mye om nettene, fordi dere våkner av at hun lager så mye ulyder når hun sover... Spill litt dum, lissom... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville IKKE sagt noe direkte. At hun er høylytt er en flott for henne og fremtidig partner, og jeg ville aldri gjort noe som kan gjøre at hun kan komme til å skamme seg over dette.

Som "spille dum" sier, så prøv å gi noen forsiktige hint om at du lurer på om hun har mareritt, siden du hørte henne her en natt.

Vær veldig var, men naturlig (!). Hun er sannsynligvis klar over det selv at hun lager lyd, og vil være obs dersom "lyd", "natt" og "soverom" nevnes. Ikke bli kunstig forsiktig, men prøv å være helt avslappet.

Det er mitt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke si noen ting, det tror jeg kan ødelegge veldig for din datters syn og følelse for seksualitet i fremtiden. Hun må jo tro dere ikke kan høre henne, at hun har såpass privatliv på rommet sitt.

Husker selv at jeg ble "oppdaget" en gang mens jeg koste meg. Ikke noen god følelse. Sikkert ikke den eneste som har opplevd det, men var guffent for en 15-åring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta "en spansk en" - spør om hun drømmer mye om nettene, fordi dere våkner av at hun lager så mye ulyder når hun sover... Spill litt dum, lissom... ;)

eller snakker i søvne? utydelig, hører ikke hva hun sier? Men da må mor være god skuespiller, så dårlig min mor er til å lyve måtte hun heller unngått å si noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville blitt hemmet av det uannsett hvordan foreldrene mine sa det. Kanskje man kan hinte litt... eller si hvor lite søvn man får, våkner så lett av litt lyder i huset o.l

jeg ville ALDRI hintet om 'bråk om natten'. Som datter ville jeg forever after gått å lurt på hva foreldrene tenkte, hva de hadde hørt osv., og vært skamfull. ENTEN må du spille HELT TEIT, og si som mange har sagt her, noe om 'mareritt forleden natt' el.l. Eller snakke HELT åpent om det. At det er helt ok, men at i endel sammenheng er det greit at andre ikke hører lyder. Det er kan være skikkelig grusomt å forholde seg til hentydninger og indirekte snakk: derfor enten helt-dum, eller helt-tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ubehagelig

Si det er veldig lytt i huset.. kanskje først i en annen anledning for å se om hun tar hintet. Si hun må ha radioen av om kvelden/PÅ veldig lavt, for dere kan høre alt der inne....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

He he..

Jeg ville rett å slett ikke sagt noe til henne, fordi dette kommer til å bli så flaut for henne at jeg tror det kunne skadet henne litt psykisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...