Gå til innhold

Dumt å snakke om problemer på date?

Anbefalte innlegg

Jeg var på første date med ei jente på 20, og så begynte hun å prate om familieproblemer. Jeg følte at man på første date bør prate om "lette" ting, så jeg penset forsiktig vekk fra temaet. Jeg var vel litt redd for å havne i en slags psykologvenn-status (for å overdrive litt).

Men så har jeg tenkt i etterkant, at hun tydeligvis har behovet for å prate om ting. Gjør jeg lurt i å lytte til hennes problemer? Bør jeg lufte mine egne problemer for å kanskje gjøre det lettere for henne? Kan det å snakke om sånne ting knytte oss sammen?

Det er viktig å ikke glemme at jeg ikke er ute etter noe vennskap, men å få henne som kjæreste.

Fortsetter under...

laguna1365380434

Hm, jeg synes ikke det høres så bra ut..

Jeg er enig i at det er vanlig å holde seg på litt lettere tematikk på de første datene..

Morsomme diskusjoner om alt mellom himmel og jord selvfølgelig, men det bør ikke bli for personlig eller ego-orientert.

Type seriøse problemer og grav alvorlig snakk legger lett en demper på romantikk of flørt, og kan etter min oppfatning vente litt.. Tid&sted og sånn..

Og så sklir det gjerne ut i sanden, og du ender opp som den personen som blir ringt når livet er kjedelig eller tungt.:-o

På den annen side er vi alle forskjellige, og det kan jo godt hende det går helt annerledes i ditt tilfelle.

Men hadde dette dreid seg om en kompis av meg eller noe, ville jeg rådet til å prøve å, midlertidig i hvertfall, styre samtaler mot lettere og morsommere terreng.

Uansett får du ha lykke til! :o)

• 3 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...