Gå til innhold

Norge er et mafiaparadis, kjent for ....


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

FrP er altfor snille, vi trenger en utbryterfraksjon som er villig til å ta et skikkelig fokus. Noen bomber og raketter som er blitt så vanlig når man er liten og sint og ingen vil høre på en.

Du mener et lite parti som er nesten like rabiat enn deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 332
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    134

  • Ulv I Faarikaal

    92

  • Goliath

    41

  • petter smart

    17

FrP er altfor snille, vi trenger en utbryterfraksjon som er villig til å ta et skikkelig fokus. Noen bomber og raketter som er blitt så vanlig når man er liten og sint og ingen vil høre på en.

"som" deg, skulle det stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Herodes ikke snakket arameisk, men gresk, kan det ha blitt misforståelser. Hebraisk ble ikke snakket i det området på den tiden. Om alle var jøder er heller ikke helt sikkert.

De hadde nok oversettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi lever fremdeles i et demokrati, og har ingen å skylde på andre enn oss selv.

Det er opp til OSS å velge politikere som "holder det de lover". Det er vi som har valgt feil hvis vi er misfornøyd.

Det hjelper ikke å skylde på "alle andre".

Med vennlig hilsen

"Det er vi som har valgt feil hvis vi er misfornøyd."

Det er som oftest et valg mellom pest og kolera. Blir for naivt å si at velgerne bestemmer. Det gjør de selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er vi som har valgt feil hvis vi er misfornøyd."

Det er som oftest et valg mellom pest og kolera. Blir for naivt å si at velgerne bestemmer. Det gjør de selvsagt ikke.

Hvem er det som bestemmer, om ikke velgerene?

Det er opp til oss enten å finne noen som er akseptable, eller å ta ansvar og selv stille til valg.

Du kan ikke forvente å få alt i fanget.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver:"med Sør sin snillistiske holdning"

Kan du forklare meg, konkret, hvordan denne "snillistiske holdningen" manifesterer seg?

Etter det jeg kan se er jeg for ca like strenge straffer som deg; jeg har til og med tatt til orde for at medlemskap i gjenger skal være kriminelt i seg selv!

I motsetning til UiF forlanger jeg at kun skyldige skal straffes/svertes. (Hvilket neppe kan beskrives som "snillisme".)

Videre mener jeg det skal være likhet for loven.

Jeg kan ikke se at verken "uskyldige inntil det motsatte er bevist" eller "likhet for loven" skulle telle som "snillisme" (uansett hva man legger i ordet).

Med vennlig hilsen

Hvis du leser det UIF faktisk skriver - i stedet for å tolke det slik du ønsker å lese det - så vil du se at UIF konkret skriver at det kun er de skyldige som skal straffes.

Når du da skriver at sitat:

"I motsetning til UiF forlanger jeg at kun skyldige skal straffes/svertes. (Hvilket neppe kan beskrives som "snillisme".)"

så farer du med regelrett løgn, og det er kun dine egne holdinger og synsinger om UIF som du refererer til som UIFs påstander.

Nettopp det samme som du kritiserer andre for å gjøre mot deg selv.

Løgnaktige påstander blir ikke sannere av at du gjentar dem Sør. Derimot blir det enda flere løgner fra deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er det som bestemmer, om ikke velgerene?

Det er opp til oss enten å finne noen som er akseptable, eller å ta ansvar og selv stille til valg.

Du kan ikke forvente å få alt i fanget.

Med vennlig hilsen

Så det er løsningen din Sør - skylde på velgerne...?

Du snakker om ansvarsfraskriving i stor stil...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er saken han tar opp - det går alltid på "muslimer", "utlendinger", "innvandrere", "rumenere", osv. Akkurat som i Hitlers Tyskland i 1937, bare da var det hovedsakelig "jøder".

Innvandring til Norge har ført til mye positivt og mye negativt.

Det positive kan vi glede oss over og lære av.

Det negative er vi nødt til å forsøke å gjøre noe med, og det er rett og riktig at noen også fokuserer på de negative sidene - for hvis ikke får vi ikke gjort noe med det.

Desverre vil det alltid være noen som vil forsøke å bekjempe at det settes fokus på ulike negative sider - uansett hva temaet er.

Som regel er det de som har noe å tjene på det som er negativt - om det er å slå politisk mynt på det, oppnå "ikke fortjente" økonomiske goder eller fremme egne personlige synspunkter basert på egne holdninger og prinsipper.

Desverre vil slike mennesker ødelegge for det store flertallet.

Og du er så helt klart en av dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slettes ikke vanskelig.

1) Når det gjelder unge mennesker så mangler de erfaring, ergo er det en fornuftig måte å gruppere på.

2) Når det gjelder mennesker av forskjellig rase/folkegruppe så er det selvsagt INGEN måte å gruppere på, med mindre man antar at folks "åndelige egenskaper" avhenger av deres rase. Akkurat som Hitler hevdet.

Da skal jeg plukke innlegget ditt i stykker.

"Det er slettes ikke vanskelig.

1) Når det gjelder unge mennesker så mangler de erfaring, ergo er det en fornuftig måte å gruppere på."

Helt enig. Både fornuftig og logisk riktig.

"2) Når det gjelder mennesker av forskjellig rase/folkegruppe så er det selvsagt INGEN måte å gruppere på, med mindre man antar at folks "åndelige egenskaper" avhenger av deres rase. Akkurat som Hitler hevdet."

Helt galt, og verken logisk eller fornuftig.

For det første - ikke alle unge gutter oppfører seg som idioter i trafikken, men selv disse forstår at det er naturlig og fornuftig at fokus likevel blir rettet mot dem - så lenge det ikke er i form av straff. Fokuset er ment for å luke ut og "behandle eller straffe" de som dette er riktig for.

Nøyaktig det samme gjelder for innvandrere uansett hvor de måtte komme fra. Og dette har INTET med deres "åndelige egenskaper" eller fysiske opphav og rase å gjøre - men rett og slett fordi de kommer fra steder der man lever forskjellig fra oss - og der de (som de unge mennene) har en annen erfaringsbakgrunn enn oss.

Og det er denne erfaringsbakgrunnen som kan skape de problemene som igjen gir seg uheldige utslag i ulike statistikker.

Vanskligere er det ikke - og vanskligere er det heller ikke nødvendig å gjøre det.

Når man i tillegg forsøker å gjøre dette til et "raseproblem", så sliter man tydligvis med gammel ballast fra f.eks Sør-afrika.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikken føres over grupper, ikke individer.

"Menn", som gruppe, er ansvarlig for 95% av voldelig kriminalitet. Uten at verken du eller jeg blir nektet å gå ut om kvelden.

"Statistikken føres over grupper, ikke individer."

Helt riktig - og derfor kan man bruke statistikken til å finne ut av hvor innsatsen må settes inn.

Statistisk sett blir svært få menn rammet av brystkreft - derfor bør tiltak mot brystkreft rettes inn mot kvinner, synes du ikke?

Svært få menn med afrikanske aner som gjør de mørke i huden får hudkreft. Derfor bør tiltak mot hudkreft rettes inn mot de som er lyse i huden, synes du ikke?

Og alt slikt har med fornuft og logikk å gjøre - og intet annet.

Selv om du tydligvis fremdeles sliter sterkt med dine opplevelser i Sør-afrika......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du vrøvler igjen.

Nok et spissfindig og dypt argument fra deg Sør:-)

At du ikke en gang har lært å holde kjeft når du ikke kan komme opp med noe fornuftig er egentlig ganske merkelig?

Av og til er det bedre å holde munn og la folk tro at du er dum, enn å åpne munnen og fjerne en hver tvil....

Jada Sør - den er gammel, men passer likevel så utmerket på deg.

Og nei - du behøver ikke å svare med din vanlige kreativløse tilbakemelding som aldri sier noe mer enn "ditto" - bare pakket inn i noen andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er løsningen din Sør - skylde på velgerne...?

Du snakker om ansvarsfraskriving i stor stil...:-)

Selvsagt er det velgerene sitt ansvar, når vi velger politikere.

Det er selvsagt mye "enklere" i et diktatur, fordi da kan man skylde på diktatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Norge begynner å bli et land kjent for rasistiske og etnosentriske holdninger.

Hvor kommer hatet ditt fra?

Jeg kjenner ingen med slike holdninger, og vil ikke kjenne, så dine bekjente kan du beholde helt for deg selv.

Hvilket hat du snakker om vet ikke jeg. Hvis du føler deg forhatt er du kanskje paranoid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen med slike holdninger, og vil ikke kjenne, så dine bekjente kan du beholde helt for deg selv.

Hvilket hat du snakker om vet ikke jeg. Hvis du føler deg forhatt er du kanskje paranoid?

Så du mener ikke det er behov for å legge ut dine gamle innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Så du mener ikke det er behov for å legge ut dine gamle innlegg?

Hva med dine gamle innlegg, alle de 100-vis av sletta? Kan du ikke gjenta dem? Hvorfor ble de sletta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...