Gå til innhold

11 år og mobbet.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Ungen din har det tøfft nå, og han kan ha hatt det sånn på hele barneskolen.. dette må det gjøres noe med! Ta det opp med klassestyreren, og be om at dette taes opp i klassen på generellt grunnlag:TEMA; mobbing! Snakk med helsesøster, og evt la sønnen din prate med henne. Muligens kan det være at sønnen din trenger hjelp til å bearbeide alt han måtte han vært utsatt for på skolen. BUP, eller PPT er også instanser som skal være behjelpelige i sånne vanskelige saker som dette. Sønnen din trenger kanskje hjelp i tillegg til at lærerne må få slutt på mobbingen! DEt skal ikke aksepteres på norske skoler i dag. Noen skoler har jobbet masse med denne problematikken, og fått slutt på plagingen. Hvis ingenting fører fram, ville jeg ha tatt han ut av skolen til sommerferien, og fått han inn på ny skole etter ferien.Kanskje med hjelp til samtaler med BUP eller PPT

Lkke til til deg og ungen! Ta vare på hverandre. Håper noe ordner seg for dere. Det fortjener alle barn! Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127796-11-%C3%A5r-og-mobbet/#findComment-777821
Del på andre sider

Du skal iallefall ikke godta eventuelle bortforklaringer fra skolens side om at "gutten kan kanskje litt for det selv??" "eller " det er ikke så mye vi kan gjøre altså"

Mobbing er psykisk terror på grovt plan, og det kan ødelegge liv, det virker som om enkelte skoler har litt vanskelig for å skjønne dette. Det er iallefall kjempebra at du har fanget opp at sønnen din sliter med dette, og at du står på for at han skal få det bedre.

Jeg ble mobbet da jeg var lita. på barneskolen var det vel egentlig mest utfrysing, men på ungsomskolen ble det skikkelig mobbing av det. Ting ordnet seg gradvis da jeg skiftet klasse, men helt bra er jeg ennå ikke. Jeg sliter en del med depresjoner, sannsynligvis som følge av mobbingen, selv om det er år siden den avtok. Det er trist om sønnen din skal få det likedan, det fortjener han ikke!!

Stå på krava du, sliten mamma, ikke godta at skolen skriver fra seg ansvaret!

*lykke til både for deg og sønnen din*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127796-11-%C3%A5r-og-mobbet/#findComment-778417
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...