Gå til innhold

voksen adhd diagnose

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan var det med konsentrasjonen og aktivitetsnivået, da?

Hva med utenom skolen, hvordan fungerte du der?

Fungerte du godt sosialt?

Var det slik at du anstrengte deg mye for å være "flink og snill", eller bare _var_ du slik?

Hva gjør at du tror du kan oppfylle adhd diagnosekriteriene i dag?

Kan det være at det er noe annet? Bipolar lidelse kan noen ganger ligne på adhd. Spesielt barn med bipolar lidelse blir feildiagnostisert med adhd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129029-voksen-adhd-diagnose/#findComment-787498
Del på andre sider

Gjest skjønnerikkehelt

Hvordan var det med konsentrasjonen og aktivitetsnivået, da?

Hva med utenom skolen, hvordan fungerte du der?

Fungerte du godt sosialt?

Var det slik at du anstrengte deg mye for å være "flink og snill", eller bare _var_ du slik?

Hva gjør at du tror du kan oppfylle adhd diagnosekriteriene i dag?

Kan det være at det er noe annet? Bipolar lidelse kan noen ganger ligne på adhd. Spesielt barn med bipolar lidelse blir feildiagnostisert med adhd.

Hei Soleil, får vel nevne at jeg allerede har en bipolar diagnose. Men det er noe mer som ligger i lufta. Har problemer med å organisere dagen og konsentrasjonen er ikke bra.

Enten helt på bærtur eller hyperkonsentrert (men da må det være noe jeg virkelig interesserer meg for).

Har gått i terapi til psykiater i årevis. Først pga personlighetsforstyrrelse og spiseforstyrrelser.

Så fikk jeg bipolar diagnose.

Vet det meste om ADHD..har lest en god del opp igjennom årene, og har bl a en datter som ble testet uten å få diagnose(pga manglende respons på medisin) Hun var skikkelig hyper som barn.

Nå er hun tenåring og ikke hyper lenger, men ustabil i humøret, har angst og depp.

Utenom skolen var jeg litt sær. Hadde få venner i klassen. Var veldig impulsiv og barnslig. Kunne gå greit sammen når vi var to, men med en til ble det ofte til at jeg ble "utstøtt".

Men hadde voldsom respekt for voksne,og i klassrommet var jeg den stille beskjedne..skoleflinke.

Synes jeg har blitt verre med årene.

Men, en kan jo ha være både bipolar og ha ADHD, så vi får vel bare se. Skal til nevrologisk test neste uke og lurte derfor på om det egentlig har noe for seg iom at jeg aldri har vært noe "problembarn" (for andre enn meg selv)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129029-voksen-adhd-diagnose/#findComment-788082
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...