Gå til innhold

spm om barnehagepl.. og egenandeler

Anbefalte innlegg

Vi fikk idag beskjed om at vi har fått barnhageplass til vår engel fra 15 januar.. her står det at "oppholdsbetalingen er inntektsgradert" og at summen fastsettes når inntektsdokumentasjon fremlegges.. Jeg trodde det var en fast sum jeg! hmm.. kan dette bli snakk om mange tusen??? Jeg må ringe og førhøre meg i morgen.. men er taknemlig over å få vite noe nå med en gang!!

Vi er kjempeglade over å få han inn i barnehagen.. og det i samme vei som vi bor i! Dette vil jo være fint fordi da kommer vi i kontakt med barn nabolaget som han sannsynligvis skal gå på skole sammen med!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130022-spm-om-barnehagepl-og-egenandeler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det betyr bare at husstander med lav inntekt, kan få redusert foreldrebetaling (lavere barnehagepris). I så fall må man dokumentere (den lave) inntekten med likningsattester.

Hvis dere f.eks. har to inntekter, får man vanligvis den høyeste satsen og trenger ikke dokumentere noe.

Hvis du f.eks. har hørt at barnehagen koster 3400 pr. mnd., er det den høyeste satsen. Det er ikke sånn at de gransker likningen deres og finner ut at dere kan betale 5000 i stedet :-)

Det betyr bare at husstander med lav inntekt, kan få redusert foreldrebetaling (lavere barnehagepris). I så fall må man dokumentere (den lave) inntekten med likningsattester.

Hvis dere f.eks. har to inntekter, får man vanligvis den høyeste satsen og trenger ikke dokumentere noe.

Hvis du f.eks. har hørt at barnehagen koster 3400 pr. mnd., er det den høyeste satsen. Det er ikke sånn at de gransker likningen deres og finner ut at dere kan betale 5000 i stedet :-)

det var det jeg trodde nå.. at vi kanskje skulle betale 5-6000. Fik det jo heler ikke til å stemme helt heller.. hmm,,. jeg får ringe i morgen.. Takk for svaret fra deg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...