Gå til innhold

Kverulering, gjentagelsens kunst, og resultatet


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Så du de stygge tingene som Tristamento skrev til meg om humanisme, Sør?

Han burde bankes!

Jeg synes at du bør be ham være mye snillere mot meg ettersom du liker meg så godt!

Villt og hemningsløst

Nei, jeg leste ikke det.

Skal vi banke ham i humanismens navn, mener du? ;-)

Hemningsløs uanstendighet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 281
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    66

  • Ulv I Faarikaal

    49

  • Goliath

    27

  • Grip

    24

Mest aktive i denne tråden

Gjest Flørten

Jo, jeg er enig i at religion er tull, vås og at verden ville blitt et bedre sted uten.

Men faktum er at store deler av verdens befolkning faktisk tror på vrøvlet, og det må vi forholde oss til.

Så istedet for å bli like galne selv, må vi holde oss til humanistiske prinsipper som "likhet for loven" og "uskyldig til det motsatte er bevist". Og det gjelder for ALLE - enten de er religiøse eller ei.

masse uanstendighet,

"Jo, jeg er enig i at religion er tull, vås og at verden ville blitt et bedre sted uten."

Tenk, vi er enige om noe!

Jeg føler nesten at jeg burde åpne en vin. (latter)

"Men faktum er at store deler av verdens befolkning faktisk tror på vrøvlet, og det må vi forholde oss til."

Det er som å leve i et galehus.

"Så istedet for å bli like galne selv, må vi holde oss til humanistiske prinsipper som "likhet for loven" og "uskyldig til det motsatte er bevist". Og det gjelder for ALLE - enten de er religiøse eller ei."

Men hvis vi for eks møter en gruppe Ku Klux Klan mens vi ferierer. Klarre du å la være å ha fordommer overfor disse da? Jeg mener - synes du det er rett og riktog at Ku Klux Klanere skal kunne innta byen i stort antall så lenge de ikke utfører sin misjon?

Med damp og lyst

fra din ville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flørten

Nei, jeg leste ikke det.

Skal vi banke ham i humanismens navn, mener du? ;-)

Hemningsløs uanstendighet,

Ja, det synes jeg er på sin plass.

Han sier grusomme ting til meg. Ikke sant det er på tide at du setter ham på plass, Tiger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jo, jeg er enig i at religion er tull, vås og at verden ville blitt et bedre sted uten."

Tenk, vi er enige om noe!

Jeg føler nesten at jeg burde åpne en vin. (latter)

"Men faktum er at store deler av verdens befolkning faktisk tror på vrøvlet, og det må vi forholde oss til."

Det er som å leve i et galehus.

"Så istedet for å bli like galne selv, må vi holde oss til humanistiske prinsipper som "likhet for loven" og "uskyldig til det motsatte er bevist". Og det gjelder for ALLE - enten de er religiøse eller ei."

Men hvis vi for eks møter en gruppe Ku Klux Klan mens vi ferierer. Klarre du å la være å ha fordommer overfor disse da? Jeg mener - synes du det er rett og riktog at Ku Klux Klanere skal kunne innta byen i stort antall så lenge de ikke utfører sin misjon?

Med damp og lyst

fra din ville

Det er en forskjell:

Kristendom og islam *KAN* tolkes "humant" - ergo har de ikke gjort noe gale før de har gjort det!

KKK og nazisme er galt uansett - det finnes ingen "uskyldige nazister", osv - fordi bare det å melde seg inn i nazistpartiet er en avskydelig handling.

hedensk uanstendighet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flørten

Det er en forskjell:

Kristendom og islam *KAN* tolkes "humant" - ergo har de ikke gjort noe gale før de har gjort det!

KKK og nazisme er galt uansett - det finnes ingen "uskyldige nazister", osv - fordi bare det å melde seg inn i nazistpartiet er en avskydelig handling.

hedensk uanstendighet,

"KKK og nazisme er galt uansett - det finnes ingen "uskyldige nazister", osv - fordi bare det å melde seg inn i nazistpartiet er en avskydelig handling."

KKK er religiøse mennesker som følger sin fortolkning av bibelen.

Etter din oppfatning må de jo være uskyldige hvis de bare er KKK av oppfatning og ikke av gjerning. (Det finnes ingen lov som forbyr å være KKK)Akkurat som du hevder at muslimer er uskyldige dersom de bare er det teoretisk og ikke i handling.

Under krigen var mange nazister medlem av NS uten å vite om konsentrasjonsleirene, mishandling m.m.

Var det like fullt avskyelig synes du?

Qusilings kone var en av de som ikke var medlem av NS. Hun ble ikke dømt, men levde til sine dagers ende i en stor, vakker leilighet på vestkanten. (Hvor tror du pengene kom fra?)

Hun var med andre ord uskyldig til tross for at hun levde sammen med den største (---) i Norge. Andre som meldte seg inn i NS uten å vite om den urettferdige behandlingen var derimot skyldige.

Har du lyst til å endre påstandenen i innlegget ditt, Tiger?

Kom og legg deg inntil meg litt , pus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"KKK og nazisme er galt uansett - det finnes ingen "uskyldige nazister", osv - fordi bare det å melde seg inn i nazistpartiet er en avskydelig handling."

KKK er religiøse mennesker som følger sin fortolkning av bibelen.

Etter din oppfatning må de jo være uskyldige hvis de bare er KKK av oppfatning og ikke av gjerning. (Det finnes ingen lov som forbyr å være KKK)Akkurat som du hevder at muslimer er uskyldige dersom de bare er det teoretisk og ikke i handling.

Under krigen var mange nazister medlem av NS uten å vite om konsentrasjonsleirene, mishandling m.m.

Var det like fullt avskyelig synes du?

Qusilings kone var en av de som ikke var medlem av NS. Hun ble ikke dømt, men levde til sine dagers ende i en stor, vakker leilighet på vestkanten. (Hvor tror du pengene kom fra?)

Hun var med andre ord uskyldig til tross for at hun levde sammen med den største (---) i Norge. Andre som meldte seg inn i NS uten å vite om den urettferdige behandlingen var derimot skyldige.

Har du lyst til å endre påstandenen i innlegget ditt, Tiger?

Kom og legg deg inntil meg litt , pus!

Ja, og da kan man fordømme "alle" KKK for det de tror på (raseskille, osv).

Derimot så tror ikke alle kristne/muslimer på noe "stygt", så derfor kan vi ikke fordømme "alle", men "noen".

hedensk uskikkelighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og da kan man fordømme "alle" KKK for det de tror på (raseskille, osv).

Derimot så tror ikke alle kristne/muslimer på noe "stygt", så derfor kan vi ikke fordømme "alle", men "noen".

hedensk uskikkelighet

KKK mener å ha dekning for at hvite står "over" sorte. Muslimer mener å ha dekning for at menn står "over" kvinner.

Undertrykking er det like forbannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flørten

Ja, og da kan man fordømme "alle" KKK for det de tror på (raseskille, osv).

Derimot så tror ikke alle kristne/muslimer på noe "stygt", så derfor kan vi ikke fordømme "alle", men "noen".

hedensk uskikkelighet

Du er gal,

men søt også!

Jeg blir nødt til å forlate dol for noen timer (faen erjeg avhengig allerede? Føler meg liksom litt svimmel og rar)

Jeg vet du kommer til å savne meg, Sør!

Har du lyst til å si noe pent til meg før jeg logger ut?

Våt og uskikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flørten

Ja, og da kan man fordømme "alle" KKK for det de tror på (raseskille, osv).

Derimot så tror ikke alle kristne/muslimer på noe "stygt", så derfor kan vi ikke fordømme "alle", men "noen".

hedensk uskikkelighet

Sør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KKK mener å ha dekning for at hvite står "over" sorte. Muslimer mener å ha dekning for at menn står "over" kvinner.

Undertrykking er det like forbannet.

Nei - *noen* muslimer tror det, andre gjør det IKKE!

Det er forskjellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gal,

men søt også!

Jeg blir nødt til å forlate dol for noen timer (faen erjeg avhengig allerede? Føler meg liksom litt svimmel og rar)

Jeg vet du kommer til å savne meg, Sør!

Har du lyst til å si noe pent til meg før jeg logger ut?

Våt og uskikkelig!

Noen finner jo galskap attraktivt! ;-)

Ønsker deg en het natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er isåfall du som må føre bevis for at jeg har fullmakt fra høyeste hold.

Det kan du ikke - av den enkle årsak at det ikke er sant.

Da må vi nok kjenne deres dom for død og maktesløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Din luring, Ulv!

Jeg tror nesten du er litt sjalu!

Kom hit så skal jeg ta meg av deg!

Hett og vått

Jeg driver og trapper ned for Màlaga på tirdag!

*skraper utålmodig med benet*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Flørten

Jeg driver og trapper ned for Màlaga på tirdag!

*skraper utålmodig med benet*.

Mye energi til overs?

Hmm! Hva skal vi gjøre med det?

Vent! Jeg har et forslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flørten

Noen finner jo galskap attraktivt! ;-)

Ønsker deg en het natt!

...og jeg er en av dem!

Tenk å høre noe slikt fra deg, Sør! Du virker jo så anstendig når det kommer til stykket. Jeg blir nesten kåt ved tanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Mye energi til overs?

Hmm! Hva skal vi gjøre med det?

Vent! Jeg har et forslag...

Det har du vel :)

Men nå er det god natt, litt Sherlock Holmes og så Ole Lukkøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flørten

Det har du vel :)

Men nå er det god natt, litt Sherlock Holmes og så Ole Lukkøye.

Hrmf...

Avvisningene dine er nok til å ta knekken på enhver. Heldigvis er jeg utholdende.

Du burde prøve Edgar Allan Poe i stedet.

Han er bedre.

Sir Doyle er bare en plagiat.

Godnattkyss og ønske om våte drømmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hrmf...

Avvisningene dine er nok til å ta knekken på enhver. Heldigvis er jeg utholdende.

Du burde prøve Edgar Allan Poe i stedet.

Han er bedre.

Sir Doyle er bare en plagiat.

Godnattkyss og ønske om våte drømmer!

Leste nettop om A C Doyle og hans engasjement mot kong Leopold av Belgia og hans herjinger i Kongo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Hallo??

En religion er en gudstro.

Buddsime er en religion, ja.

Den er faktisk en av de fem verdensreligionene:

Islam,

Hinduisme,

Kristendom,

Islam,

Buddisme.

Human-etikk er ikke en religion. Det er ikke en gudstro.

Stakkars deg!

Dersom religion er gudstro vil buddhisme ikke kunne sies å være en religion.

Videre vil pensum i religionsvitenskap sterkt reduseres: alle animistiske 'religioner' vil ikke lenger kunne regnes som religioner.

Såkalte naturreligioner like så.

-------------

Flørten... du uttaler deg om et emne du ikke har noen som helst faglige forutsetninger for å si noe som helst fornuftig om.

Og dermed blamerer du deg selv. (Litt vondt for oss andre å se på -- dog er det en trøst at du kanvære helt anonym her.)

Dine høyst private, og undertiden svært komiske, tanker om hva religion er, blir naturlig nok temmelig irrelevante i en rasjonell debatt om religion.

Dersom du virkelig ønsker et innblikk i en seriøs tilnærming til hva religion er for noe, ber jeg deg om å studere følgende artikkel:

"Human Rights: The Influence of the Hebrew Bible" av Eckhard Otto. Artikkelen sto på prent i JNSL 25/1, pp. 1-20.

Om du får litt hjelp til engelsken, er jeg sikker på at du klarer å få med deg det viktigste.

Dagens tips til deg: ikke uttal deg om emner du ikke har (faglige) forutsteninger for å mene noe relevant om.

Ellers: god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Virker slik, eller en klone. Drev ikke også mislykket og skiftet nick hele tden ?

Hva med et intensivt norskkursk.

Du skriver norsk så man skulle tro du var en illegal innvandrer med mørk hud uten noen som helst interesse av å lære deg norsk.

Tror du ville strøket på de obligatoriske testene FrP ønsker å innføre.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...