Gå til innhold

Kverulering, gjentagelsens kunst, og resultatet


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

I de 5-6 årene jeg har vært på DOL er det kanskje 5-10 personer jeg har brukt betegnelsen "rasist" om.

Det er ikke et ord jeg bruker i tide og utide, men svært sjeldent.

Jeg er også en av de få her som faktisk har bodd og jobbet i Sør Afrika, og sett resultatene av Apartheid og forskjellsbehandling.

Med vennlig hilsen

Ha-ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 281
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    66

  • Ulv I Faarikaal

    49

  • Goliath

    27

  • Grip

    24

Mest aktive i denne tråden

Du skriver: "Hitler brukte antisemittismen bevisst for å oppnå det han ønsket. [...] Han gjorde også bruk av samfunnets ståsted akkurat på den tiden."

På akkurat samme måte som folk her bruker overhyppighet av kriminalitet for å oppnå hat.

Og det var ingen som forutså 2. VK i 1931.

Med vennlig hilsen

Du forsøker å sammenligne den totalitære islam med andre religioner. Det blir feilaktig. Det blir som å sammenligne nazisme med partiet Høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjedelig når du skriver "med vennlig hilsen" pus! Det var myyye koseligere da du var uanstendig. Har du ikke lyst til å gi meg et bittelite kyss en gang?

"Du blander hummer og kanari.

Kvinnelig kjønnelemlestelse har intet med islam å gjøre - det er LANGT eldre, og er en GEOGRAFISK utbredt skikk som gjøres av animister, kristne og muslimer i de områdene det forekommer."

Det er du som blander hummer og kanari.

Jeg skrev om omskjæring for å vise hvor betydningsfull kulturen er - hvor stor påvirkningskraft den har. (Du fornekter jo i hvor stor grad at kultur og religion medfører likheter hos folk) Du, derimot, nevner religiøse grupperinger i svaret ditt. Omskjæring står ikke nevnt i noen religiøs skrift, det har sitt grunnlag utelukkende i kultur.

"Jeg er ateist og humanist, og en del av humanismen er RELIGIONSFRIHET for andre. Det betyr at selv om jeg overhodet ikke er enig i stort sett noe som helst innen islam, så skal de som finner på å tro på slikt selvsagt få lov til det."

Men de som tror på Islam FØLGER som regel Islam også, og da kommer vi inn på noe helt annet. For¨den som følger Islam har i følge religionen visse plikter, rettigheter og forbud. Menn er mer verdt enn kvinner, krig er hellig, og å dø i krig er en ære osv osv. Hvordan kan du som humanist være FOR at slike grunnsetningen skal respekteres og overholdes av andre? Det vil jo gå ut over uskydlige! (mrk 11. sept.)

Din søte lille

Ingen benekter at kultur er betydningsfullt, men man dømmer ikke folk basert på hvilken kultur man antar de har, men på hvilke handlinger de har utført.

Det er like mange tolkninger av islam som det er av kristedom - begge skrifter *KAN* tolkes fundamentalistisk eller humanistisk. Ergo er du nødt til å være betydelig mer nøyaktig hvis du skal kritisere det ene eller det andre, og så kritisere individuelle tolkninger av hhv kristendom og islam.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forsøker å sammenligne den totalitære islam med andre religioner. Det blir feilaktig. Det blir som å sammenligne nazisme med partiet Høyre.

Nei, det er "du og dine" som skriver som om alle muslimer følger en fundamentalistisk tolkning av islam. Det er omtrent som å påstå at alle kristne følger en nazistisk tolkning av bibelen.

Irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg liksom være misslykket? Jeg vet ikke hvem det er, men navnet passer med dårlig.

For det andre ville jeg aldri poengtert at jeg aldri hadde hatt sex. Det ville jo vært blank løgn.

Hvis du vil ha min identitet bekreftet så er du velkommen til å kontakte webmaster.

Det virker som det her foreligger en misforståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man tar for seg relevante temaer (og ikke pepperkakehus og slikt), har du nok kalt de fleste av dine motdebattanter for rasist. Er det en urimelig påstand?

Ja - som vanlig tar du feil.

Det er mellom 5-10 personer jeg har beskrevet som rasist - trolig nærmere 5 enn 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er "du og dine" som skriver som om alle muslimer følger en fundamentalistisk tolkning av islam. Det er omtrent som å påstå at alle kristne følger en nazistisk tolkning av bibelen.

Irrelevant.

For å finne den mest utbredte tolkning, må man gå til de land hvor islam er utbredt. Den tolkningen er hjerteløs og barbarisk..Uten unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flørten

Du skriver: "Hitler brukte antisemittismen bevisst for å oppnå det han ønsket. [...] Han gjorde også bruk av samfunnets ståsted akkurat på den tiden."

På akkurat samme måte som folk her bruker overhyppighet av kriminalitet for å oppnå hat.

Og det var ingen som forutså 2. VK i 1931.

Med vennlig hilsen

"På akkurat samme måte som folk her bruker overhyppighet av kriminalitet for å oppnå hat."

Det er fakta at innvandrere befolker størsteparten av de norske fengsler, og sammenlignet med deres folketall her i Norge er det et vanvittig antall som begår lovbrudd. Tallene er ikke til å komme fra.

Under krigen var folket desillusjonert og hadde behov for en leder. Hitler hadde i mange år arbeidet seg oppover, lenge lenge før krigen brøt ut hadde han planenen klare. Han var - om ikke annet - en tålmodig mann. Dessverre fir Tyskland (?) var han ikke like tålmodig da han først kom til makten, og det tror jeg var et hell for verden. Han gikk jo imot alt som var av rådgivere. Uansett - jeg tror ikke fengselstallene gjør at folket hater innvandrere. Men jeg tror at voldtekter og drap vekker hatet i folket, og derfor er det viktig å gjøre noe raskt. Det er utvilsomt en tendens hos innvandrere at de begår lovbrudd (se på tallene) det må være en grunn til det. Det er på tide å innse og handle.

"Og det var ingen som forutså 2. VK i 1931."

Det er vanvidd at ingen forutså ww2. Hitler gjorde mange feil. Det er i grunn ikke til å tro at han oppnådde det han gjorde.

Ikke et lite kyss nå heller?

Din lille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg liksom være misslykket? Jeg vet ikke hvem det er, men navnet passer med dårlig.

For det andre ville jeg aldri poengtert at jeg aldri hadde hatt sex. Det ville jo vært blank løgn.

Hvis du vil ha min identitet bekreftet så er du velkommen til å kontakte webmaster.

Du blingset nok bare litt, hvis du ser nøyere var det ikke til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne den mest utbredte tolkning, må man gå til de land hvor islam er utbredt. Den tolkningen er hjerteløs og barbarisk..Uten unntak.

Og hvis du sammenligner land hvor kristendommen hadde makten, så var det veldig likt.

Uansett så har ikke muslimer i Norge mer ansvar for hva som skjer i andre land, enn det du (som kristen) har for hva som skjer i Kongo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja - som vanlig tar du feil.

Det er mellom 5-10 personer jeg har beskrevet som rasist - trolig nærmere 5 enn 10.

Virker som at du er den store dommer og allviter, og den eneste som skjønner alt og har rett til å sette stempler på folk.

Egentlig er du bare en fjert i et fjøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Flørten

Det virker som det her foreligger en misforståelse.

Uff ja!

Jeg trodde at dere var slemme mot meg! (ser trist ned)

Jeg trodde at dere kalte meg misslykket.

Meg!?

Din lille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flørten

Ingen benekter at kultur er betydningsfullt, men man dømmer ikke folk basert på hvilken kultur man antar de har, men på hvilke handlinger de har utført.

Det er like mange tolkninger av islam som det er av kristedom - begge skrifter *KAN* tolkes fundamentalistisk eller humanistisk. Ergo er du nødt til å være betydelig mer nøyaktig hvis du skal kritisere det ene eller det andre, og så kritisere individuelle tolkninger av hhv kristendom og islam.

Med vennlig hilsen

Sør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"På akkurat samme måte som folk her bruker overhyppighet av kriminalitet for å oppnå hat."

Det er fakta at innvandrere befolker størsteparten av de norske fengsler, og sammenlignet med deres folketall her i Norge er det et vanvittig antall som begår lovbrudd. Tallene er ikke til å komme fra.

Under krigen var folket desillusjonert og hadde behov for en leder. Hitler hadde i mange år arbeidet seg oppover, lenge lenge før krigen brøt ut hadde han planenen klare. Han var - om ikke annet - en tålmodig mann. Dessverre fir Tyskland (?) var han ikke like tålmodig da han først kom til makten, og det tror jeg var et hell for verden. Han gikk jo imot alt som var av rådgivere. Uansett - jeg tror ikke fengselstallene gjør at folket hater innvandrere. Men jeg tror at voldtekter og drap vekker hatet i folket, og derfor er det viktig å gjøre noe raskt. Det er utvilsomt en tendens hos innvandrere at de begår lovbrudd (se på tallene) det må være en grunn til det. Det er på tide å innse og handle.

"Og det var ingen som forutså 2. VK i 1931."

Det er vanvidd at ingen forutså ww2. Hitler gjorde mange feil. Det er i grunn ikke til å tro at han oppnådde det han gjorde.

Ikke et lite kyss nå heller?

Din lille

Du skriver: "Det er fakta at innvandrere befolker størsteparten av de norske fengsler, og sammenlignet med deres folketall her i Norge er det et vanvittig antall som begår lovbrudd. Tallene er ikke til å komme fra."

1) 2. VK hadde ikke vært berettiget selv om jødene hadde vært ansvarlige for alle mulige kriminelle handlinger.

2) Ingen her benekter at "utlendinger" er overrepresentert. Poenget er at det har ikke andre "utlendinger" noe med.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja!

Jeg trodde at dere var slemme mot meg! (ser trist ned)

Jeg trodde at dere kalte meg misslykket.

Meg!?

Din lille

Misslykket er et nick, tilhørende en skrulling som før har plaget livet av folk på psykiatrigruppa.

Sånn set er det like greit han\hun har flyttet hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at du er den store dommer og allviter, og den eneste som skjønner alt og har rett til å sette stempler på folk.

Egentlig er du bare en fjert i et fjøs.

Du setter deg opp som dommer over "muslimer", "jøder", "innvandrere" og andre du ikke engang kjenner.

Jeg fordømmer uttalelser fra noen enkeltindivider, basert på hva de har skrevet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flørten

Du blingset nok bare litt, hvis du ser nøyere var det ikke til deg.

Jeg BLE så trist altså!

Du kan ikke tenke deg!

Her blir jeg kalt psykotisk, rasistisk, trangsynt osv, og så skal jeg liksom være

misslykket

i tilegg!

Det høres så utrolig lite sexy ut. For mange S'er er det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...