Gå til innhold

Kverulering, gjentagelsens kunst, og resultatet


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Jeg glemte: det er ikke mulig å forfølge en bok, regjeringen eller en gruppe. Siden jeg bare er en person er det ikke mulig for meg å forfølge f eks hele stortinget, de er for mange og bor for spredt. Men _kritisere_ stortinget kan jeg gjøre.

Det er selvsagt fullt mulig for deg å være del av en gruppe som trakasserer en annen gruppe med individer.

Din ansvarsfraskrivelse er patetisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 281
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    66

  • Ulv I Faarikaal

    49

  • Goliath

    27

  • Grip

    24

Mest aktive i denne tråden

Vi har nettopp definert "forfølge", her kommer kritisere:

kritisere kritis|e´re v2

1 øve kritikk, gi en vurdering av

2 laste, klandre

samme hva jeg gjør, så blir jeg kritisert!

Kritikk kan også være en vurdering, ikke nødvendivis negativ.

Men det du bedriver er trakassering av uskyldige mennesker, akkurat som det som skjedde i Tyskland for ca 70 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er selvsagt fullt mulig for deg å være del av en gruppe som trakasserer en annen gruppe med individer.

Din ansvarsfraskrivelse er patetisk!

Trakassere, inkluderer det forfølgelse eller kritikk, eller begge deler?

Forsiktig nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Men det du bedriver er trakassering av uskyldige mennesker, akkurat som det som skjedde i Tyskland for ca 70 år siden.

Trakassere, inkluderer det forfølgelse eller kritikk, eller begge deler?

Forsiktig nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Er det ikke på det grunnlag, betenkelig at vi som er lavt utdannet faktisk har samme stemmerett som dere høyt utdannede?

Vil ikke dette rett og slett føre til en "dårlig" politikk, siden vi tross alt er flest?

Faen, der sa du det. Vi innfører en ny valgordning; de med lavere intelligens får ugyldig stemme, dvs som stemmer på FrP kan ikke være mye smarte, og da makulerer vi bare alle stemmer til FrP.

OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Du dummer deg kraftig ut, og får nå som du fortjener!"

Hva da?

Hva er det jeg "får", annet enn "gleden" av å se deg redusere deg selv til et null?

Fortsett bare som før, og du får se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er bare "halvrasister" nå, er det bedre eller verre enn før, jeg går litt surr i surret deres.

De aner jo ikke selv hvordan de skal definere en rasist, og ei heller klarer de å bli enige i det.

Likevel så slenger de om seg med begrepet som om det de sier er Den Store Sannhet.

Det blir jo nesten ikke morsommere enn dette...? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Er det ikke på det grunnlag, betenkelig at vi som er lavt utdannet faktisk har samme stemmerett som dere høyt utdannede?

Vil ikke dette rett og slett føre til en "dårlig" politikk, siden vi tross alt er flest?

En del mennesker er dannede nok til å kjenne sine begrensninger.

Dersom folk flest skulle fastsette en kreftdiagnose, ville mye gått galt.

Det handler om å ta informerte valg.

...tog du 'an? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt merkelig at du som er så verbalt opptatt av antirasisme og antidiskriminering, her gjør deg til talsmann for en merkelig elitistisk tenking.

Din karakteristikk av mennesker med lav utdannelse, er noe skremmende, synes jeg.

he-he-he....that was a good one....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

De aner jo ikke selv hvordan de skal definere en rasist, og ei heller klarer de å bli enige i det.

Likevel så slenger de om seg med begrepet som om det de sier er Den Store Sannhet.

Det blir jo nesten ikke morsommere enn dette...? :-)

Morsomt.

Definisjonen av kritikk og forfølgelse er også ganske morsom. De to begrepene forsøkes sammenblandet, men den går ikke.

En person kan ikke så lett forfølge en gruppe, men omvendt går.

Alle kan kritisere hverandre, både grupper og personer.

Forfølgelse høres mer alvorlig ut, men som regel er det kritikk det dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt.

Definisjonen av kritikk og forfølgelse er også ganske morsom. De to begrepene forsøkes sammenblandet, men den går ikke.

En person kan ikke så lett forfølge en gruppe, men omvendt går.

Alle kan kritisere hverandre, både grupper og personer.

Forfølgelse høres mer alvorlig ut, men som regel er det kritikk det dreier seg om.

Det har du også helt rett i.

Det ble en morsom start på dagen det her!

Men nå må jeg av gårde og ta tak i litt småting som må ordnes.

Ha en fin dag videre UIF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det har du også helt rett i.

Det ble en morsom start på dagen det her!

Men nå må jeg av gårde og ta tak i litt småting som må ordnes.

Ha en fin dag videre UIF!

He-he.

Jeg skal til Màlaga på tirsdag, og vasker klær til turen. Ny koffert har jeg kjøpt og gleder meg til 14 dager med kompiser og en skokk unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trakassere, inkluderer det forfølgelse eller kritikk, eller begge deler?

Forsiktig nå! :)

trakassere (av fr. tracasser, til traquer, drive klappjakt på), plage, sjikanere, utsette for ubehageligheter. — trakasseri(er), plagsomheter, sjikanerier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trakassere, inkluderer det forfølgelse eller kritikk, eller begge deler?

Forsiktig nå! :)

trakassere (av fr. tracasser, til traquer, drive klappjakt på), plage, sjikanere, utsette for ubehageligheter. — trakasseri(er), plagsomheter, sjikanerier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flørten

Grip,

hva du etter fattig evne får deg til å konkludere med, er i beste fall amuserende for oss andre.

Det jeg har tillatt meg å poengtere er at det er en interessant korrelasjon mellom lavt utdanningsnivå og rasistiske holdninger.

Dette er grundig dokumentert. Se f.eks. Katrine Fanges studie:

Skinheads i rødt, hvitt og blått : en sosiologisk studie fra "innsiden" (1995)

Boken kan muligvis være vanskelig for deg, men gjør du et helhjertet forsøk, tror jeg nok du får med deg det viktigste. Og er det noe du ikke forstår, kan jeg forsøke å hjelpe deg.

:)

PS! Det er ikke meningen at du skal føle deg truffet av dette med "lavt utdanningsnivå".

Du er like verdifull uansett utdanning, vennen.

"Det jeg har tillatt meg å poengtere er at det er en interessant korrelasjon mellom lavt utdanningsnivå og rasistiske holdninger."

Det jeg har tilatt meg å poengtere er at det er en interessant korrelasjon mellom kultur/religion og de holdninger de forskjellig utøverne viser overfor kvinner her i landet.

Har ikke Sør lært deg at du må se på INDIVIDET og ikke blande inn andre irrasjonelle omstendigheter?

Jøss... jeg tror jammen...

er det ikke selveste Sør som drar inn utdanning her.

Vågalt av ham å trekke konklusjoner med grunnlag i Utdannelse. Det er nesten litt rasistisk (!) synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flørten

Du skriver: "Jeg forfølger ikke enkeltpersoner for deres tro og mening."

Nei, du forfølger hele grupper (titusenvis av uskyldige personer), akkurat som gruppen "jøder" ble forfulgt for 70 år siden.

Du har bare byttet ut folkegruppen "jøder" med folkegruppen "muslimer".

"Nei, du forfølger hele grupper (titusenvis av uskyldige personer), akkurat som gruppen "jøder" ble forfulgt for 70 år siden."

Hvordan tør du å sammenligne meningsutvekslinger på DOL med jødeforfølgelsen? Det synes jeg er respektløst. Tror du virkelig at de menneskene du kaller rasister her inne nødvendigvis støtter jødeforfølgelsen eller ønsker lignende grusomhet over andre grupper? Min familie var faktisk i sterk grad involvert i motstandsarbeidet under krigen, og jeg er naturligvis stolt av det de utrettet. Det var ikke lite hvis personlige tap er medregnet.

Mange antirasister forveklser rasisme og nazisme. Må jeg virkelig gi deg en leksjon? Det er nazistene som må besøke skolekontoret, som du nevner ustanselig. Rasisme og nasjonalisme er noe helt annet. Det kan overhodet ikke sammenlignes.

Nazistene ønsker et hvitt Norge, og anser Hitler for å være en helt.

Hitlers strategi var basert på samlingstanker, det er en av de viktigste grunnene til at nazistene bør lese historie. Nazistene fornekter dessuten jødeforfølgelsen.

Hitlers største grunn for å utrydde jødene var at han anså dem for å være skyldig i Tysklands tap av ww1, samt at det naturligvis var behov for en syndebukk.

Du skal være forsiktig med å trekke noen som helst slags sammenligning mot kritikk av innvandring til Norge, og det som skjedde med jødene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det jeg har tillatt meg å poengtere er at det er en interessant korrelasjon mellom lavt utdanningsnivå og rasistiske holdninger."

Det jeg har tilatt meg å poengtere er at det er en interessant korrelasjon mellom kultur/religion og de holdninger de forskjellig utøverne viser overfor kvinner her i landet.

Har ikke Sør lært deg at du må se på INDIVIDET og ikke blande inn andre irrasjonelle omstendigheter?

Jøss... jeg tror jammen...

er det ikke selveste Sør som drar inn utdanning her.

Vågalt av ham å trekke konklusjoner med grunnlag i Utdannelse. Det er nesten litt rasistisk (!) synes jeg!

Det er jo rasende morsomt å se hvordan de bruker visse krav om individvurdering overfor andre, men selv tillater seg den groveste generalisering. Denne form for "utdanningsrasisme" er ganske utbredt, og spesielt blant dem som ellers står fremst og soler seg såkalte "antirasister".

Jeg vet ikke om det var sør eller bikkja hans (han triste psykologen) som dro i gang denne avslørende sekvensen, men det spiller ikke så stor rolle. Morro lell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flørten

Det er jo rasende morsomt å se hvordan de bruker visse krav om individvurdering overfor andre, men selv tillater seg den groveste generalisering. Denne form for "utdanningsrasisme" er ganske utbredt, og spesielt blant dem som ellers står fremst og soler seg såkalte "antirasister".

Jeg vet ikke om det var sør eller bikkja hans (han triste psykologen) som dro i gang denne avslørende sekvensen, men det spiller ikke så stor rolle. Morro lell.

De har tendensen til å generalisere ja.

Unnskyld, jeg mener selvfølgelig:

Sør har en tendens til å generalisere.

Tristemento har en tendens til å generalisere.

Nå skulle alt være på det rene. (smiler søtt)

Men hvem er så du? (smiler enda søtere)

Jeg tror ikke vi har hatt den glede av å presenteres tidligere.

Jeg er altså uimotståelig, hva er du? (ler ... tja.. kan det kalles noe annet enn kokett da tro? Nei, jeg tror ikke det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

"Det jeg har tillatt meg å poengtere er at det er en interessant korrelasjon mellom lavt utdanningsnivå og rasistiske holdninger."

Det jeg har tilatt meg å poengtere er at det er en interessant korrelasjon mellom kultur/religion og de holdninger de forskjellig utøverne viser overfor kvinner her i landet.

Har ikke Sør lært deg at du må se på INDIVIDET og ikke blande inn andre irrasjonelle omstendigheter?

Jøss... jeg tror jammen...

er det ikke selveste Sør som drar inn utdanning her.

Vågalt av ham å trekke konklusjoner med grunnlag i Utdannelse. Det er nesten litt rasistisk (!) synes jeg!

Flørten -- du har tydeligvis ikke forstått noe av rasisme-begrepet. Så lenge en ikke kobler (mangel på) moralske kvaliteter og/eller kognitive evner til "rase"-tilhørighet, så er en IKKE rasist.

Det jeg peker på er at stupiditet og/eller ignoranse ofte er tilknyttet et lavt utdanningsnivå.

Jeg foreslår at du tar kontakt med skolesjefen i din hjemkommune. Ev. bør du også kontakte ditt lokale PPT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flørten

Det du skriver er en lang usammenhengende rabiat tirade, uten annet enn løse påstander, fordommer og uvitenhet.

Du kunne like gjerne byttet ut "islam" med "kristendom".

Sør skrev: "Det du skriver er en lang usammenhengende rabiat tirade, uten annet enn løse påstander, fordommer og uvitenhet. Du kunne like gjerne byttet ut "islam" med "kristendom"

Før jeg begynner må jeg nevne at Tristemento sa at Islam kan sammenlignes med human-etikk!

Den påstanden var nesten for god!

Human-etikk er ingen religion, men faktisk det eneste formelle alternativet til religion som er å oppdrive i landet vårt på dette tidspunkt. (pga bevilgninger til konfirmasjon, begravelse osv) Men det er ikke poenget. Humanetikerne baserer sin lære på å forstå og akseptere alle folkegrupper og andre religioner. Toleranse er vel hovedbudet vil jeg anta. De stiller seg kritiske til religioner blant annet fordi de ulike religioner hevder at deres gud er den rette - og sloss over det. For eks Islam og Kristendom. Hvor mange kriger er startet pga religion?

Jeg kan vanskelig se for meg retningen humanetikk starte en krig på grunnlag av sin overbevisning. (Forslag til slagord: Det er bare en Gud og det er Ingen)

Uansett: At kristendommen er like ille som islam er jeg den første til å si meg enig i. All religion er ille for den saks skyld. MEN vi lever alrtså i Norge, og de kristne har til en viss grad klart å innse at selv om det står "Den som ronker skal få hendenen kappet av" - så lar vi være å praktisere dette i virkeligheten.

Islam har en langt større destruktiv makt over sine religiøse slaver. Kvinnefrigjøring, homofiles frigjøring osv osv har en lang vei å gå. Dessverre!

Dete r viktig å innse dette. Jeg er på det rene med at mange mennesker trenger sin religion til å besvare eksistensielle spørsmål, og det er helt i orden så lenge det ikke går ut over uskyldige.

Ja nettopp uskyldige, Sør, som lider under alt det som islam står for.

Religion er undervurdert!

Mennesker vokser opp i den tro at "det er slik det skal være" og følgelig tror de naturligvis det.

Hvis jeg hadde vokst opp i den tro at jeg er mindre verdt enn menn så hadde jeg trodd det jeg også.

Det kalles hjernevasking.

Ikke støtt denne religionen, den er for jævlig.

Hva er ditt syn på omskjæring for eksempel? Omskjæring er ikke religion, det er kultur! Er ikke det bevis nok på hvor ufattelig skadelig det er å bli lært at slik er det?

Mødrene skjærer av døtrene sine klitoris!!! TROR DU DE VILLE GJORT DET HVIS DE SÅ MED MINE NORSKE ØYNE ELLER?

Varme kyss fra

din uanstendige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...