Gå til innhold

Kverulering, gjentagelsens kunst, og resultatet


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

...øhh.... neivel?

Hvem er det som påstår at de blir "forfulgt", UiF?

Hovedsakelig deg.

Og som du selv sier: "Det er ikke dermed sagt at de virkelig er forfulgt."

Selvmål fra deg!

Take it or leave it. Du trenger ikke kommentere alt.

Men

Forfulgt er et mye brukt ord her, og nå har vi fått det definert. Kritikk blir gjort synonymt med forfølgelse, og jeg syns det er å dra begrepet litt langt. Kritikk av koranen blir oversatt til forfølgelse av muslimer.

Tro det eller ei: En iraker kalte borettslagsstyret og kommunens bygningsråd for rasister da han ikke fikk sette opp en 4 meter i diam! stor parabol på borettslagets eiendom. Det ble nei i begge instanser. Han påsto seg da forfulgt på grunn av sin hudfarge. Han mente det var en menneskerett å se på sitt lands TV-sendinger. Det verste var at han fant noen norske som støttet han: kona og hennes søster.

Begreper blir misbrukt til det ekstreme og latterlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 281
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    66

  • Ulv I Faarikaal

    49

  • Goliath

    27

  • Grip

    24

Mest aktive i denne tråden

Hei, Morsk!

Det litt ironiske er jo at vi antirasister k a n norsk, mens dere rasister, som så gjerne vil bevare det norske, ikke er i stand til å språføre dere korrekt.

Men så er det bevist at rasisme og mangel på utdannelse ofte går "hånd i hånd"...

Hva med en tur for deg til skolesjefen?

Det er litt merkelig at du som er så verbalt opptatt av antirasisme og antidiskriminering, her gjør deg til talsmann for en merkelig elitistisk tenking.

Din karakteristikk av mennesker med lav utdannelse, er noe skremmende, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Hva med en tur for deg til et annet sted enn Blitz-huset, og Lillevolden på fritida ?

...så var det på tide for deg å ta medisinen mot psykoser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Det er litt merkelig at du som er så verbalt opptatt av antirasisme og antidiskriminering, her gjør deg til talsmann for en merkelig elitistisk tenking.

Din karakteristikk av mennesker med lav utdannelse, er noe skremmende, synes jeg.

Grip,

ut fra din (naive) tankegang er det trolig "skremmende" at en i det hele tatt snakker om mennesker med lav og høy utdannelse.

Selv foretrekker jeg leger som vet hva de driver på med.

Kaller du meg elitær av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så var det på tide for deg å ta medisinen mot psykoser!

Burde ikke du som vektlegger dannelse, holde deg for god til uoppstoppelig å utdele diagnoser til dine motdebattanter?

Har du noe faglig grunnlag for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Burde ikke du som vektlegger dannelse, holde deg for god til uoppstoppelig å utdele diagnoser til dine motdebattanter?

Har du noe faglig grunnlag for det?

Jeg stiller da ingen diagnose. Såpass faglig integretet har jeg at jeg ikke fjerndiagnostiserer folk.

Men Morsk er opplagt psykotisk. Iallfall har han en svært idiosynkratisk forkjærlighet for kombinasjonene: Lillevolden, Blitz-huset og sex.

...i DINE øyne er vel dette helt normalt.

IKKE i mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Sør,

her er du ute på dypt vann. Men jeg ser nødig at du kjemper en "tofrontskrig" her på DOL. Iallfall ikke så lenge du forsvarer antirasisme mot stadige (halv-) rasistiske utspill fra Morsk, UiF etc.

Tilstrekkelig er det å si at vi har begrepet etnosentrisme som just går ut på å anse en kultur som bedre enn en annen.

Å koble "kultur" med "rase" er i seg selv rasistisk.

Derfor kan det sies at det er rasistisk å inkludere religion i rasismebegrepet.

(Det var jo just det nazistene forsøkte å gjøre i forhold til jødedom/jøder.)

Vi er bare "halvrasister" nå, er det bedre eller verre enn før, jeg går litt surr i surret deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei, Morsk!

Det litt ironiske er jo at vi antirasister k a n norsk, mens dere rasister, som så gjerne vil bevare det norske, ikke er i stand til å språføre dere korrekt.

Men så er det bevist at rasisme og mangel på utdannelse ofte går "hånd i hånd"...

Hva med en tur for deg til skolesjefen?

Så hvis det viser seg at vi har god utdannelse, så er vi sannsynligvis ikke rasister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip,

ut fra din (naive) tankegang er det trolig "skremmende" at en i det hele tatt snakker om mennesker med lav og høy utdannelse.

Selv foretrekker jeg leger som vet hva de driver på med.

Kaller du meg elitær av den grunn?

Det jeg reagerer på er din råe elitisme, som tillegger mennesker ulike politiske syn/holdninger ut fra utdanningsnivå.

Når man samtidig sorter disse syn/holdninger i "gode" og "dårlige", gjør man en uholdbar gruppering av mennekser ut fra utdanningsnivå.

.....

Det får meg igjen til å anta at du er ganske nyutdannet, med dertil hørende overvurderinger av egen klokskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er bare "halvrasister" nå, er det bedre eller verre enn før, jeg går litt surr i surret deres.

Ja, det blir litt vanskelig.

Nå har sør og den triste papegøyen hans til og med begynt et ordskifte om hva som faktisk kan kalles rasisme, og det lenge etter at de har utdelt rasiststempel til halve dol.

Det er ikke enkelt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Det jeg reagerer på er din råe elitisme, som tillegger mennesker ulike politiske syn/holdninger ut fra utdanningsnivå.

Når man samtidig sorter disse syn/holdninger i "gode" og "dårlige", gjør man en uholdbar gruppering av mennekser ut fra utdanningsnivå.

.....

Det får meg igjen til å anta at du er ganske nyutdannet, med dertil hørende overvurderinger av egen klokskap.

Grip,

hva du etter fattig evne får deg til å konkludere med, er i beste fall amuserende for oss andre.

Det jeg har tillatt meg å poengtere er at det er en interessant korrelasjon mellom lavt utdanningsnivå og rasistiske holdninger.

Dette er grundig dokumentert. Se f.eks. Katrine Fanges studie:

Skinheads i rødt, hvitt og blått : en sosiologisk studie fra "innsiden" (1995)

Boken kan muligvis være vanskelig for deg, men gjør du et helhjertet forsøk, tror jeg nok du får med deg det viktigste. Og er det noe du ikke forstår, kan jeg forsøke å hjelpe deg.

:)

PS! Det er ikke meningen at du skal føle deg truffet av dette med "lavt utdanningsnivå".

Du er like verdifull uansett utdanning, vennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Så hvis det viser seg at vi har god utdannelse, så er vi sannsynligvis ikke rasister?

UiF,

nei. Og hadde du hatt god utdannelse, ville du aldri ha tillatt deg selv å komme med en slik logisk brist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, det blir litt vanskelig.

Nå har sør og den triste papegøyen hans til og med begynt et ordskifte om hva som faktisk kan kalles rasisme, og det lenge etter at de har utdelt rasiststempel til halve dol.

Det er ikke enkelt :-)

Skal vi starte opp en hvor vi definerer kverulant? Det kan sikkert være noe å kverulere på i den definisjonen også. I tillegg kan vi drøfte om det går an å være kverulant og antirasist samtidig, og om det ofte følger hånd i hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

UiF,

nei. Og hadde du hatt god utdannelse, ville du aldri ha tillatt deg selv å komme med en slik logisk brist.

En jeg kjenner har veldig god utdannelse, og er totalt unyttig. Det går an å være to ting på en gang, uten at de to påvirker hverandre eller nødvendigvis følger hånd i hånd. Han har veldig store tanker om seg selv, men andre er ikke enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Take it or leave it. Du trenger ikke kommentere alt.

Men

Forfulgt er et mye brukt ord her, og nå har vi fått det definert. Kritikk blir gjort synonymt med forfølgelse, og jeg syns det er å dra begrepet litt langt. Kritikk av koranen blir oversatt til forfølgelse av muslimer.

Tro det eller ei: En iraker kalte borettslagsstyret og kommunens bygningsråd for rasister da han ikke fikk sette opp en 4 meter i diam! stor parabol på borettslagets eiendom. Det ble nei i begge instanser. Han påsto seg da forfulgt på grunn av sin hudfarge. Han mente det var en menneskerett å se på sitt lands TV-sendinger. Det verste var at han fant noen norske som støttet han: kona og hennes søster.

Begreper blir misbrukt til det ekstreme og latterlige.

Du skriver: "Kritikk av koranen blir oversatt til forfølgelse av muslimer."

Kritikk av din rasisme blir oversatt til forfølgelse av UiF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Kritikk av koranen blir oversatt til forfølgelse av muslimer."

Kritikk av din rasisme blir oversatt til forfølgelse av UiF.

Jeg forfølger ikke enkeltpersoner for deres tro og mening. Det gjør du. Å skrive innlegg etter innlegg med trakassering er tilfeldigvis den eneste måte å førfølge noen på DOL. Det er ike mulig å forfølge enkeltpersoner som ikke fins på DOL, men det er mulig å _kritisere_ innholdet i en bok, regjeringen, stortinget, partier, grupper osv

Å kritisere hudfarger er ikke så interessant, det blir mer en estetisk vurdering hva man selv syns er pent eller hvilke farger som passer sammen osv. Nordmenn er stort sett rosa med blå striper, det er ikke så pent syns jeg. Litt mer pigment er penere syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forfølger ikke enkeltpersoner for deres tro og mening. Det gjør du. Å skrive innlegg etter innlegg med trakassering er tilfeldigvis den eneste måte å førfølge noen på DOL. Det er ike mulig å forfølge enkeltpersoner som ikke fins på DOL, men det er mulig å _kritisere_ innholdet i en bok, regjeringen, stortinget, partier, grupper osv

Å kritisere hudfarger er ikke så interessant, det blir mer en estetisk vurdering hva man selv syns er pent eller hvilke farger som passer sammen osv. Nordmenn er stort sett rosa med blå striper, det er ikke så pent syns jeg. Litt mer pigment er penere syns jeg.

Du skriver: "Jeg forfølger ikke enkeltpersoner for deres tro og mening."

Nei, du forfølger hele grupper (titusenvis av uskyldige personer), akkurat som gruppen "jøder" ble forfulgt for 70 år siden.

Du har bare byttet ut folkegruppen "jøder" med folkegruppen "muslimer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Kritikk av koranen blir oversatt til forfølgelse av muslimer."

Kritikk av din rasisme blir oversatt til forfølgelse av UiF.

Jeg glemte: det er ikke mulig å forfølge en bok, regjeringen eller en gruppe. Siden jeg bare er en person er det ikke mulig for meg å forfølge f eks hele stortinget, de er for mange og bor for spredt. Men _kritisere_ stortinget kan jeg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip,

hva du etter fattig evne får deg til å konkludere med, er i beste fall amuserende for oss andre.

Det jeg har tillatt meg å poengtere er at det er en interessant korrelasjon mellom lavt utdanningsnivå og rasistiske holdninger.

Dette er grundig dokumentert. Se f.eks. Katrine Fanges studie:

Skinheads i rødt, hvitt og blått : en sosiologisk studie fra "innsiden" (1995)

Boken kan muligvis være vanskelig for deg, men gjør du et helhjertet forsøk, tror jeg nok du får med deg det viktigste. Og er det noe du ikke forstår, kan jeg forsøke å hjelpe deg.

:)

PS! Det er ikke meningen at du skal føle deg truffet av dette med "lavt utdanningsnivå".

Du er like verdifull uansett utdanning, vennen.

Er det ikke på det grunnlag, betenkelig at vi som er lavt utdannet faktisk har samme stemmerett som dere høyt utdannede?

Vil ikke dette rett og slett føre til en "dårlig" politikk, siden vi tross alt er flest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Jeg forfølger ikke enkeltpersoner for deres tro og mening."

Nei, du forfølger hele grupper (titusenvis av uskyldige personer), akkurat som gruppen "jøder" ble forfulgt for 70 år siden.

Du har bare byttet ut folkegruppen "jøder" med folkegruppen "muslimer".

Vi har nettopp definert "forfølge", her kommer kritisere:

kritisere kritis|e´re v2

1 øve kritikk, gi en vurdering av

2 laste, klandre

samme hva jeg gjør, så blir jeg kritisert!

Kritikk kan også være en vurdering, ikke nødvendivis negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...