Gå til innhold

Å låne bort klær til venninner


Gjest Gjerrine

Anbefalte innlegg

Gjest Gjerrine

Venninnene mine og jeg låner stadig klær av hverandre. Vi låner stort sett bort hva enn det måtte være. Egentlig liker jeg ikke så godt å låne vekk mine klesplagg. Føler de på en måte er en del av min egen stil og identitet, samtidig vil jeg ikke være den eneste i gjengen som tviholder på klærne mine.

Nå derimot har jeg kommet oppi et lite dilemma. Bestevenninna mi vil nemlig låne en kjole av meg som jeg er VELDIG glad i. Jeg har rett og slett bare lyst å ha denne kjolen for meg selv. Den er nemlig ganske spesiell og skiller seg veldig ut fra andre kjoler. Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Ville det være gjerrig av meg å ikke ville låne bort kjolen, så lenge venninna mi låner bort hva som helst med glede uansett hvor fint det er? Hvilke unnskyldninger burde jeg isåfall kommet med dersom jeg bestemmer meg for å ikke låne bort kjolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare si at du er redd for den og derfor ikke har lyst til å låne den bort, men tilby henne å låne en annen kjole istedet. Er hun ei grei venninne så respekterer hun dette uten å bråke om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg

Enig med emin. Hadde en venninne som lånte av meg, jeg likte det ikke. Noe fikk jeg heller ikke igjen... Si ifra. Du har lov til å ikke like å låne bort klærne dine, selvsagt. Kanskje du skulle sagt noe før...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden, opplevde jeg nøyaktig det samme. Min nå avdødte farmor hadde sydd om hennes egen brudekjole, og ga den til meg, til konfirmasjonen min.

En måned senere, ønsket min aller beste veninne å låne den i hennes mors bryllup.

Akkurat som deg, følte jeg at denne kjolen var noe spesielt, og ønsket ikke å låne den til henne. Det jeg da gjorde, var å fortelle hennes mor om problemet, og hun snakket med veninnen min. Hun snakket ikke til meg på flere dager, men til slutt, etter bryllupet, kom hun til og ba om unskyldning for hennes oppførsel, og sa at hun forsto. så til deg: For det hun og sa, var at hun absolutt ikke hadde fått med seg hvor spesiell denne kjolen var for meg, og derfor ikke så problemet. Så du bør fortelle henne dette, og som de andre har sagt, hvis hun virkelig ER din beste veninne, så fårstår hun dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i den situasjonen, og jeg sa nei. Enkelt og greit. Hvis hun på liv og død må ha en forklaring, si at du gjerne vil ha den kjolen for deg selv, og at du er redd noe kanskje kan skje med den mens den er bortlånt. Folk kan ikke forvente at de skal få forsyne seg fritt av klesskapet ditt. Selv tror jeg faktisk aldri jeg har lånt bort andre klesplagg enn jakke og skjerf i ny og ne hvis det har vært behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du er ikke gjerrig. Og si det som det er. At du ikke har så veldig lyst å låne den bort - for den liker du så godt. Selv om hun ville erstattet den om den evnt ble ødelagt, så si at du rett og slett ikke vil. Synes hun da at du er teit er det hun som er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Det er jo opp til deg hva du har lyst til å låne bort, vi har vel alle våre kjæreste ting som vi er veldig redd for og ikke har lyst til at andre skal låne, enten i skade for at det skal bli ødelagt eller fordi vi rett og slett synes at dette er en ting som vi kun vil ha for oss selv. Synes ikke det er gjerrig jeg. Venninna di forstår nok hvorfor når du sier at denne kjolen betyr mye for deg. Og blir hun sur så får det bare bli slik, da er det jo hun som det er noe galt med og ikke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bare si at du er redd for den og derfor ikke har lyst til å låne den bort, men tilby henne å låne en annen kjole istedet. Er hun ei grei venninne så respekterer hun dette uten å bråke om det.

synes du har fått bra råd her. bare si det som det er. hun virker jo veldig grei og storsinnet da så hun forstår det sikkert! tilby henne noe annet fint i stedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...