Gå til innhold

Signalement av voldtekstmann


Gjest Ikke-Sør-hvertfall

Anbefalte innlegg

Jeg fordommer alle som bryter loven ogsaa.. Nordmenn og utlendinger. Jeg har ikke sagt det, men naar folk kommer fra andre land og bosetter seg i Norge boer det vaere en selvfolge at de folger lovene og reglene i landet! Det er en rar maate aa vise taknemmelighet pa mener naa jeg!

Man skal følge landet lover uansett, men ikke som "takknemlighet".

Da burde du kanskje heller fordømme "alle kriminelle", istedet for bare "innvandrere"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 255
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    89

  • Mistera

    29

  • Grip

    25

  • petter smart

    24

Mest aktive i denne tråden

Jeg fordommer alle som bryter loven ogsaa.. Nordmenn og utlendinger. Jeg har ikke sagt det, men naar folk kommer fra andre land og bosetter seg i Norge boer det vaere en selvfolge at de folger lovene og reglene i landet! Det er en rar maate aa vise taknemmelighet pa mener naa jeg!

Jepp, det er like selvfølgelig som at vi som allerede bor her også følger norske lover og regler....men det er det vel ikke alle som gjør - er det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne gi deg svar, sør, men skjønner ikke helt hva du mener.

Ditt "argument" kan jo benyttes også i en situasjon hvor 99 av 100 voldtekter ble begått av innvandrere, ikke sant? Også i en situasjon hvor 9 av 10 innvandrere begikk voldtekter, ikke sant?

Hvordan kan da ditt argument har relevans? Konsekvensen av ditt syn er jo at man overhodet ikke kan vektlegge slikt statistikk.

Du vil alltid kunne hevde at det er menn som er problemet, og det kan så være (vanskelig å bli kvitt), men det virker altså som vi har et par problemer i tillegg....denne gang knyttet til ikke-vestlig innvandring.

Problemet er at Sør "retorikk" kan anvendes selv om det bare skjer EN voldtekt; så lenge den foretas av en mann...

Det interessante er å se om det innen gruppen av dem som utfører en gitt kriminell handling -- her: voldtar (dvs. blir dømt for voldtekt) -- kan avdekkes visse tendenser.

Ellers er det vel det å anmerke at en statistikk for Oslo ikke kan sies å være landsgyldig. Videre har kan det innvendes at statistikken ikke dekker over lang nok tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til problemene er jo i første rekke at folk som deg tillegger dem en hel rekke (idiotiske) egenskaper, slik at det blir vanskelig/umulig for "dem" å få jobb, integrere seg, osv.

Så sitter du der og sier: "hva sa jeg? Det blir problemer!"

Du har vært med å lage dem.

Er dette synsing fra din side, eller kan du underbygge påstandene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dette med rasisme, eller rase i det hele tatt, å gjøre? Det er kun du som snakker om rase.

Vi andre snakker om innvandrere, av alle raser og religioner.

Kommer du hit uten papirer vet vi ikke hvem du er og må ta våre forholdsregler.

Det dreier seg andre folkegrupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette synsing fra din side, eller kan du underbygge påstandene dine?

Underbygge hva da?

At Grip sprer holdninger som gjør det vanskeligere for mange innvandrere å få jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Internering er IKKE fengsel, og det er kun snakk om for en kort periode.

Det som berettiger at vi gjør er dette er hensynet til alle andre i landet vårt.

Er ikke de som kommer hit villige til dette litte offeret (de har det mye bedre på mottaket/interneingen enn der de kom fra) så er det bare å reise tilbake.

*ler*

Så vi kan bare fengsle/internere deg også i noen måneder, fordi det er bare en kort tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig tungt for det.

Det er ikke snakk om å fengsle noen. Kun om å endre opplegget for innvandring til Norge. En endring som er bra både for etniske nordmenn, innvandrere som bor her og de som har grunn til å be om asyl e.l.

Å fengsle uskyldige folk (for internering er en form for fengsling) er ikke til samfunnets beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en slutte med alt forebyggende arbeid? Ifølge din logikk kan vi ikke gjøre før folk er dømt for en forbrytelse.

Tror du ikke mange innvandrere kunne lært seg norsk på egen hånd?

Du kan ikke tvinge folk på "kurs" med mindre det enten er pålagt alle, eller individer blir pålagt det av en dommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underbygge hva da?

At Grip sprer holdninger som gjør det vanskeligere for mange innvandrere å få jobb?

Du skrev:

"Årsaken til problemene er jo i første rekke at folk som deg [dvs. Grip -- min anmerk.] tillegger dem [dvs. innvandrere -- min anmerk.] en hel rekke (idiotiske) egenskaper, slik at det blir vanskelig/umulig for 'dem' å få jobb, integrere seg, osv."

Har du vitenskapelig belegg for denne påstanden, dvs. at det er Grip og hennes/hans likesinnedes holdninger som er hovedårsaken?

Setter pris på en henvisning til forskning som støtter dette argumentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at Sør "retorikk" kan anvendes selv om det bare skjer EN voldtekt; så lenge den foretas av en mann...

Det interessante er å se om det innen gruppen av dem som utfører en gitt kriminell handling -- her: voldtar (dvs. blir dømt for voldtekt) -- kan avdekkes visse tendenser.

Ellers er det vel det å anmerke at en statistikk for Oslo ikke kan sies å være landsgyldig. Videre har kan det innvendes at statistikken ikke dekker over lang nok tid.

Problemet er ikke statistikken, men hva man bruker statistikken til, og hvilken relevans dette har.

Jeg har fremdeles til gode å se noen foreslå noen KONKRETE nyttige tiltak som denne statistikken skal produsere.

Men forsøk gjerne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi det gjør jeg ikke, og det er heller ikke pussig at du (som kristen) kaller en "konkurrerende" (men nær identisk) religion til din egen for "totalitær" når forskjellen mellom dem er minimal.

Det vitner, i beste fall, om kunnskapsløshet.

Å hevde at forskjellen mellom islam og kristendom er minimal er ikke bare faglig sett misvisende, men også fornærmende mot de to religiøse gruppene.

Her bær en i langt større grad holde seg til fakta.

(Noe annet er at det på visse punkter kan være likheter mellom de to religionene -- men det er en annen sak.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er ikke statistikken, men hva man bruker statistikken til, og hvilken relevans dette har.

Jeg har fremdeles til gode å se noen foreslå noen KONKRETE nyttige tiltak som denne statistikken skal produsere.

Men forsøk gjerne....

Eneste jeg kan tenke meg er at det bør settes inn mer ressurser på å integrere dem som kommer til landet. Kriminalitet bekjempes best ved å gi mennesker muligheten til å leve et godt liv med ærlige midler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev:

"Årsaken til problemene er jo i første rekke at folk som deg [dvs. Grip -- min anmerk.] tillegger dem [dvs. innvandrere -- min anmerk.] en hel rekke (idiotiske) egenskaper, slik at det blir vanskelig/umulig for 'dem' å få jobb, integrere seg, osv."

Har du vitenskapelig belegg for denne påstanden, dvs. at det er Grip og hennes/hans likesinnedes holdninger som er hovedårsaken?

Setter pris på en henvisning til forskning som støtter dette argumentet.

Hva du setter pris på er heldigvis ikke mitt problem.

Det er også åpenbart at Grips holdninger gjør folk skeptiske til å ansette innvandrere, slik at innvandrere ikke får jobb.

Det er også rimelig åpenbart at når man ikke har jobb, så er integrasjon vanskeligere.

Ellers annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kan tenke meg er at det bør settes inn mer ressurser på å integrere dem som kommer til landet. Kriminalitet bekjempes best ved å gi mennesker muligheten til å leve et godt liv med ærlige midler.

Ja, men gruppen "innvandrere" inkluderer både de som er FØDT i utlandet, OG alle de som er født I NORGE, men har to foreldre født i utlandet.

Videre - mener du seriøst at hvis f. eks. Shell eller Esso skal få ny direktør fra USA, så skal han/hun på anti-kriminalitetskurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hevde at forskjellen mellom islam og kristendom er minimal er ikke bare faglig sett misvisende, men også fornærmende mot de to religiøse gruppene.

Her bær en i langt større grad holde seg til fakta.

(Noe annet er at det på visse punkter kan være likheter mellom de to religionene -- men det er en annen sak.)

Det er snakk om tvillingreligioner, og den eneste vesentlig forskjell er litt uenighet angående profeter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det verre å ha en muslimsk statsminister enn å ha en kristen prest som statsminister?

Ja faktisk, at en STATSMINISTER i NORGE skulle være fra Pakistan eller danmark.... Kansje på tide å lette på topplåkket å se om det er noe der!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

Jeg er enig med deg og forstår eg veldig godt. Jeg er selv ingen rasist, men stiller store spørsmål ved innvandringspolitikken i Norge. Hvorfor får asylsøkere 'fritt leide' når de kommer hit? Hvorfor ikke internere dem inntil deres identitet er sjekket, og man vet hvem de 'virkelig' er?

Å diskutere slike ting her er en umulighet, for da er du rasist og det som verre er. Så gjør som de fleste andre. La Sør ha DOL for seg selv. Det er bare noen få som gidder å 'diskutere' slike ting med han her.

Takk for støtten...

Jeg burde ha lært, nå har jeg gjort det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja faktisk, at en STATSMINISTER i NORGE skulle være fra Pakistan eller danmark.... Kansje på tide å lette på topplåkket å se om det er noe der!?!

Ugga Bugga skrev ingenting om Pakistan eller Danmark, men om religion. Det er mange norske muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...