Gå til innhold

Hijab eller hajib eller hva det heter


Grip

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Du virker ikke kjent med hvordan kriminalstatistikker skal og ikke skal leses.

Meg bekjent er det ingen kriminolog som gir økt innvandring fra ikke vestlige land skylden for ev. kriminalitet i Norge.

Du har kanskje forståelse for at jeg stoler mer på faglærte enn opplagt ufaglærte?

Ikke alt framgår av statistikker, men mye kan sees av regnskapstall i visse handelsbedrifter. Halvparten av tyvegodset i varehandel er det de ansatte som bærer bort. Både kunder og ansatte stjeler minst dobbelt så mye som for 10 år siden.

F eks vårt kjære KrF nekter å tro at det smugles 100.000 liter ren sprit til landet hver dag. De ser bort fra det fordi ingen kan dokumentere det. Når begynner smuglere å sende regnskapet sitt til Brønnøysund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 257
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    72

  • Ulv I Faarikaal

    56

  • Scholar

    40

  • favn

    22

Mest aktive i denne tråden

Altså en ny type konflikt som vi ikke har hatt før. Det er sterke følelser inne i bildet.

Kvinner i demonstrasjonen sa at de ikke gikk med skaut till vanlig, men tok det på i toget for å støtte sine medsøstre.

Konflikten skjerpes, støttespillerne samles.

Konflikten som du er med på å lage, hvis du vil kontrollere hva de skal ha på hodet.

Det er ingen reell konflikt her - kun én som er fabrikert av slike som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg IKKE igjen i din beskrivelse -- men så føler jeg meg tryg på min identitet og ikke truet av impulser "utenfra".

Det er spesielt i Oslo at vi kan merke at innvandrergrupper fra "ikke-vestlige" land, er betydelig. Men så er Oslo blitt en langt mer spennende by de siste 20-25 årene.

Ikke mulig at det er en sammenheng.

For Norge generelt -- og størsteparten av Norge ligger utenfor Oslo :) -- så er påvirkning fra innvandrere minimal. I nordomorådene kan en vel merke noe russisk, finsk og kvænsk påvirkning. Men jeg ser ikke noe galt i det. Faktisk tror jeg en slik kulturell samhandling er nødvendig for at det skal kunne bo "etnisk norske" i de to nordligste fylkene.

Altså: jeg ser ingen grunn til panikk... og det tror jeg få i Norge gjør.

Jeg er enig i at fremmed påvirkning er nødvendig og ønskelig. Men gjennom historien har dette skjedd i relativt moderat tempo, slik at endringer har kunnet gå seg til og utvikle seg naturlig.

Nå kan halve verden komme til Norge for ganske små penger og i løpet av noen få timer. Forskjellen mellom vår rikdom og deres fattigdom er større enn noen gang. Asylinstituttet misbrukes systematisk av over 90% av "asylsøkerne".

Dette har da også gitt resultater ved at nesten 40% av skolebarn (småskolen) i Oslo er av fremmedkulturell opprinnelse. Antall innvandrere i landet stiger eksponensielt (tilnærmet).

Hvis man ikke evner å se at dette vil gi oss store utfordringer og problemer, er man direkte blind overfor realitetene. Man lurrer seg inn i en idealverden som ikke finnes.

I Frankrike har det så gått så langt at "regjeringskilder" frykter en etnisk eksplosjon med nærmest krigslignende tilstander. Det samme fryktes i København og deler av Sverige (Malmø er et godt eksempel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvsagt skal man ikke vektlegge hudfarge. Naturligvis.

Jeg må likevel melde at jeg med vemod tenker fram til den dagen da etniske nordmenn blir i mindretall i eget land.

Jeg er sikkert gammeldags, det får så være, men jeg vil like fullt vedkjenne med dette.

Du skriver: "Jeg må likevel melde at jeg med vemod tenker fram til den dagen da etniske nordmenn blir i mindretall i eget land."

En "høflig", men akk så gjennomskuelig, måte å si "Norge for nordmenn" på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvasjon fra Mars?

Det du skriver er rett og slett fantasi, uten noen som helst basis i virkeligheten.

I løpet av 30 år har antall fremmedkulturelle innvandrere steget fra i praksis 0 til nesten 25%. Tør du gjette hvordan situasjonen er om nye 30 år? Det skjer helt konkret en invasjon av velferdssøkende fra kulturer som er inkompatible med vår egen, vestlige kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Jeg må likevel melde at jeg med vemod tenker fram til den dagen da etniske nordmenn blir i mindretall i eget land."

En "høflig", men akk så gjennomskuelig, måte å si "Norge for nordmenn" på.

Vi skal ikke være oss selv nok, og fiendtlige overfor fremmede. Men vi skal ikke være naive og legge alt vårt åpent for alle som vil forsyne seg. Hvis du kaller det Norge for nordmenn, så greit nok.

Såpass nordmann må man få lov å være,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I løpet av 30 år har antall fremmedkulturelle innvandrere steget fra i praksis 0 til nesten 25%. Tør du gjette hvordan situasjonen er om nye 30 år? Det skjer helt konkret en invasjon av velferdssøkende fra kulturer som er inkompatible med vår egen, vestlige kultur.

Spørsmålet ditt baserer seg på rasistiske antagelser. Og matematikken din er så feil at det er til å grine av.

Din kulturelle imkompatibilitets-teori er også åpenbart vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke være oss selv nok, og fiendtlige overfor fremmede. Men vi skal ikke være naive og legge alt vårt åpent for alle som vil forsyne seg. Hvis du kaller det Norge for nordmenn, så greit nok.

Såpass nordmann må man få lov å være,

"Forsyne seg"?

De aller aller fleste innvandrere er i jobb, og betale skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker ikke kjent med hvordan kriminalstatistikker skal og ikke skal leses.

Meg bekjent er det ingen kriminolog som gir økt innvandring fra ikke vestlige land skylden for ev. kriminalitet i Norge.

Du har kanskje forståelse for at jeg stoler mer på faglærte enn opplagt ufaglærte?

Statistikk fra SSB viser at kriminaliteten blant ikke-vestlige innvandrere er langt høyere enn blant nordmenn.

Vet du ikke det? Eller må det en kriminolog til for å fortelle deg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Forsyne seg"?

De aller aller fleste innvandrere er i jobb, og betale skatt.

Det aller meste av fremmed-kulturell innvandring skjer gjennom svindel med asylordningen. Over 90% av søkerne tilfredstiller ikke kravet til asyl. Vi snakker derfor om innvandring på rene økonomiske premisser.

Hvis vi ønsker arbeidsinnvandring, skal vi bruke andre kanaler enn asylinstituttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet ditt baserer seg på rasistiske antagelser. Og matematikken din er så feil at det er til å grine av.

Din kulturelle imkompatibilitets-teori er også åpenbart vås.

Matematikken er jo kontrollerbar for alle og finnes i SSB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ANE-historie er ikke blant de felt hvor jeg kan påberope meg faglig autoritet, men jeg er rimelig sikker på at arabisk-muslimsk kultur har hatt stor positiv påvirkning på store deler av verden.

Stikkord: algebra og "Tusen og en natt" :)

Om jeg ikke tar helt feil, var store deler av den muslimske delen langt mer sivilisert enn "Europa" i store deler av det vi gjerne omtaler som Middelalderen.

Før du ensidig fordømmer alt muslimsk som "vår tids nazisme", synes jeg du skal ta deg tid til å lese hva "nøytrale" historikere har å berette om den muslimske kulturen.

Hvis man tar for seg områder hvor muslimer har en viss utbredelse og møter andre religioner, finnes det knapt eksempler på fred og fordragelighet...i alle fall ikke i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QuePasta

Om man bruker turban eller skaut innendørs er meg egentlig helt likegyldig.

Men:

I alle år har det ikke vært lov å sitte med lue inne på skolen, og ingen har brukt lue eller hatt inne i arbeidslivet heller. Nå skal det tillates, av religiøse grunner. Og dette støttes av de samme menneskene som ellers misliker alt som har med religion å gjøre. Det synes jeg er underlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Konflikten som du er med på å lage, hvis du vil kontrollere hva de skal ha på hodet.

Det er ingen reell konflikt her - kun én som er fabrikert av slike som deg.

Jeg er bare tilskuer og referer hva jeg hører og ser. Jeg går ikke i tog, driter i hva de har på hodet, og ansetter like gjerne folk med turbaner, skaut og kalotter. Bare de gjør en bra jobb. Jeg har aldri ment noe annet.

Du ilegger meg meninger jeg ikke har og skaper falske anklager. Slikt blir det ikke fred av, det er mobbing og veldig sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være grunn til å tro at du, med din opplagte innvandrerhets, provoserer?

Jeg, og de jeg kjenner, har aldri opplevd noe negativt fra en innvandrer.

Hva gjør MIN udelt positive erfaring med innvandrere mindre representativ enn din angivelig negative?

Hvor stor prosent innvandrere er det der du bor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

"Forsyne seg"?

De aller aller fleste innvandrere er i jobb, og betale skatt.

SSB påstår at bare en tredel av de voksne er i jobb etter to år (2001 og 2002).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikk fra SSB viser at kriminaliteten blant ikke-vestlige innvandrere er langt høyere enn blant nordmenn.

Vet du ikke det? Eller må det en kriminolog til for å fortelle deg det?

det kommer an på hva du mener statistikken sier. Det er neppe tilfeldig at ingen kriminooger, altså de som VET noe om kriminalitet i Norge, er enig med deg. Det burde kanskje mane til ettertanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man bruker turban eller skaut innendørs er meg egentlig helt likegyldig.

Men:

I alle år har det ikke vært lov å sitte med lue inne på skolen, og ingen har brukt lue eller hatt inne i arbeidslivet heller. Nå skal det tillates, av religiøse grunner. Og dette støttes av de samme menneskene som ellers misliker alt som har med religion å gjøre. Det synes jeg er underlig.

Jeg misliker religion, men jeg respekterer at det er religionsfrihet i Norge. Og som du selv sier - det er irrelevant (for oss andre) om noen har et sjal over hodet, så hvis det er viktig for dem, så dem om det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar for seg områder hvor muslimer har en viss utbredelse og møter andre religioner, finnes det knapt eksempler på fred og fordragelighet...i alle fall ikke i dag.

Dette er bare tull. Tyrkia er ETT eksempel. Her er islam den dominerende religion -- men de kristne i landet lider ingen nød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller meste av fremmed-kulturell innvandring skjer gjennom svindel med asylordningen. Over 90% av søkerne tilfredstiller ikke kravet til asyl. Vi snakker derfor om innvandring på rene økonomiske premisser.

Hvis vi ønsker arbeidsinnvandring, skal vi bruke andre kanaler enn asylinstituttet.

Om så var, hva så? De fleste jobber og betaler skatt - akkurat som nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...