Gå til innhold

Hijab eller hajib eller hva det heter


Grip

Anbefalte innlegg

SSB påstår at bare en tredel av de voksne er i jobb etter to år (2001 og 2002).

Ja, men de forsørger selvsagt resten av familien også¨.

Når en person blir født i Norge går det minst 18 år før vedkommende er i jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 257
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    72

  • Ulv I Faarikaal

    56

  • Scholar

    40

  • favn

    22

Mest aktive i denne tråden

Matematikken er jo kontrollerbar for alle og finnes i SSB.

Hvor skriver SSB at "Det skjer helt konkret en invasjon av velferdssøkende fra kulturer som er inkompatible med vår egen, vestlige kultur."?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare tilskuer og referer hva jeg hører og ser. Jeg går ikke i tog, driter i hva de har på hodet, og ansetter like gjerne folk med turbaner, skaut og kalotter. Bare de gjør en bra jobb. Jeg har aldri ment noe annet.

Du ilegger meg meninger jeg ikke har og skaper falske anklager. Slikt blir det ikke fred av, det er mobbing og veldig sykt.

Din bortforklaring og unnskyldninger for dine handlinger overbeviser selvsagt ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar for seg områder hvor muslimer har en viss utbredelse og møter andre religioner, finnes det knapt eksempler på fred og fordragelighet...i alle fall ikke i dag.

USA, Frankrike, Storbritannia, Spania, Thailand, Malaysia, Indonesia, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alt framgår av statistikker, men mye kan sees av regnskapstall i visse handelsbedrifter. Halvparten av tyvegodset i varehandel er det de ansatte som bærer bort. Både kunder og ansatte stjeler minst dobbelt så mye som for 10 år siden.

F eks vårt kjære KrF nekter å tro at det smugles 100.000 liter ren sprit til landet hver dag. De ser bort fra det fordi ingen kan dokumentere det. Når begynner smuglere å sende regnskapet sitt til Brønnøysund?

Du skriver: "Halvparten av tyvegodset i varehandel er det de ansatte som bærer bort."

Du påstår jo at "innvandrere arbeider ikke", så da kan det altså ikke være dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Halvparten av tyvegodset i varehandel er det de ansatte som bærer bort."

Du påstår jo at "innvandrere arbeider ikke", så da kan det altså ikke være dem!

De ansatte er nok likt fordelt på etnitet som resten av landet.

Underlig at du setter innvandrere i forbindelse med alt som skrives. Det må være en slags paranoia by proxy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ansatte er nok likt fordelt på etnitet som resten av landet.

Underlig at du setter innvandrere i forbindelse med alt som skrives. Det må være en slags paranoia by proxy?

Temaet ditt var jo innvandrere! (les innleggene i tråden FØR du svarer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det vet jeg ikke. Det har aldri slått meg at det var viktig å vite det.

Hvis du ikke har bodd i et strøk med mange innvandrere, ikke har hatt barn på skole der, ikke har vært på et foreldremøte der, ikke har deltatt i integreringsrbeidet, ikke snakket med andre som bor i slike områder, så har du lite kjennskap til visse emner. Lese aviser er ikke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor - MANGE.

Med vennlig hilsen

Det bor mange her også og jeg er overrasket over at Scholar sier at ingen har behandlet ham respektløst.

Nå sier ikke jeg at alle behandler meg respektløs men at endel har gjort det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bor mange her også og jeg er overrasket over at Scholar sier at ingen har behandlet ham respektløst.

Nå sier ikke jeg at alle behandler meg respektløs men at endel har gjort det er helt sikkert.

En del "nordmenn" har behandlet meg "respektløst" - hva bør vi gjøre med gruppen "nordmenn"?

Føler du deg ansvarlig for det, siden du er nordmann?

Forventer du at én annen innvandrer skal føle seg mer ansvarlig for at du ble behandlet respektløst enn det du gjør fordi en annen nordmann behandlet meg respektløst?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ingen har behandlet det respektløst?

Det er vel ganske respektløst å kreve at andre ikke skal bruke sjal på deres eget hode, fordi du, jeg eller andre mener det er undertrykking?

Det viser jo at man umyndiggjør kvinnen totalt, og dét er ihvertfall respektløst.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del "nordmenn" har behandlet meg "respektløst" - hva bør vi gjøre med gruppen "nordmenn"?

Føler du deg ansvarlig for det, siden du er nordmann?

Forventer du at én annen innvandrer skal føle seg mer ansvarlig for at du ble behandlet respektløst enn det du gjør fordi en annen nordmann behandlet meg respektløst?

Med vennlig hilsen

Nei, jeg har blitt behandlet respektløs av nordmenn også jeg, så det var ikke poenget.

Poenget var at scholar sa han aldri var blitt behandlet respektløst av noen av utlendingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har blitt behandlet respektløs av nordmenn også jeg, så det var ikke poenget.

Poenget var at scholar sa han aldri var blitt behandlet respektløst av noen av utlendingene.

Har du noensinne blitt behandlet respektløst av folk med størrelse 43 i sko? Hva med størrelse 41?

Det husker du neppe, fordi skostørrelsen er selvsagt irrelevant i denne sammenhengen.

Men spørsmålet blir da: hvorfor er det relevant om personen er utlending? Hvorfor er nasjonaliteten mer relevant en skostørrelsen?

Jeg går da ikke rundt og huskere om de jeg treffer er utlendinger eller ei... Gjør du?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske respektløst å kreve at andre ikke skal bruke sjal på deres eget hode, fordi du, jeg eller andre mener det er undertrykking?

Det viser jo at man umyndiggjør kvinnen totalt, og dét er ihvertfall respektløst.

Med vennlig hilsen

Man da er vi tilbake til sammenligningen mellom sjal og omskjæring av kvinner.

Ingen vil si det er respektløst av oss og si at omskjæring er kvinnediskriminerende. Det er også en ting kvinner bestemmer sjøl dvs mødrene og bestemødrene bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QuePasta

Jeg misliker religion, men jeg respekterer at det er religionsfrihet i Norge. Og som du selv sier - det er irrelevant (for oss andre) om noen har et sjal over hodet, så hvis det er viktig for dem, så dem om det.

Med vennlig hilsen

Nå har ikke dette noe med religionsfrihet å gjøre, men om religiøse hensyn skal prioriteres over gjeldende regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noensinne blitt behandlet respektløst av folk med størrelse 43 i sko? Hva med størrelse 41?

Det husker du neppe, fordi skostørrelsen er selvsagt irrelevant i denne sammenhengen.

Men spørsmålet blir da: hvorfor er det relevant om personen er utlending? Hvorfor er nasjonaliteten mer relevant en skostørrelsen?

Jeg går da ikke rundt og huskere om de jeg treffer er utlendinger eller ei... Gjør du?

Med vennlig hilsen

Nei, jeg gjør faktisk ikke det :o).

Enten liker jeg folk eller så gjør jeg det ikke og hudfarge og religion er helt uvesentlig i den sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

De er frie til å ha det på, men ikke frie til å ta det av, det kaller jeg en halv frihet.

Fremdeles skjønner jeg ikke hvorfor en 7-åring skal gå med skaut. Det må være en slags markering. Synd at barna ikke kan få være i fred, men tvinges til å skille seg ut. Jeg kan tenke meg barnet får sin dose av mobbing på skolen.

Jeg leser her om mange foreldre som er redd for at barna skal bli mobbet, f eks for navnet sitt, og velger navn som ikke skal gi grunn til mobbing. Dette er fullt forståelig, da mobbing kan ødelegge et barns liv.

Samtidig kan man si at mobbing ikke skal forekomme, men voksne kan ikke passe på hele tida, og mange skoler ignorerer mobbeproblemet og da må man la være å legge til rette for mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...