Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver for tiden å bestemme oss for land, men det er jo nesten umulig :o)) Snuser litt på Peru, og skulle gjerne hørt andres erfaringer med adopsjon herfra. Både positive og negative. Er det noen peru-adoptanter her inne?

Hilsen Pietrus og

Skrevet

Hei.

Så koselig med flere Peruinteresserte her.

Vi hentet vår lille gutt for snart 3 år siden. Den gangen var han 2.3 år.

Vår saksgang i Peru fra godkjenning i Peru til tildeling tok bare 6 md. Desverre er nok den tiden gått betraktelig opp. Opp i mot 2 år og over der det noen som har ventet.

Jeg kan anbefale Peru siden det er kort tid fra tildelinga til hentereisa, 1-2 uker. Ryddig saksgang der nede, flinke representanter som AF bruker. Vi har for tiden klarerte papirer der, men de er ganske ferske ennå. CA 2 md. Så vår neste tildeling er nok lang unna. Men, den kommer.

Beste hilsen fra

Skrevet

Hei Pietra

Først og fremst - koselig å se Peru nevnt her igjen. Det er ikke ofte....

Jeg må si at jeg svært gjerne skulle anbefalt deg dette på det varmeste, men jeg klarer ikke det pr i dag. Om du kan innstille deg på å vente i langt over 2 år, så kanksje. Men Peru er skrekkelig uforutsigbart.

Vi elsker landet over alt, og har fått nr 1 derifra. Da brukte vi ca 2 år på prosessen, og kun 9 måneder i Peru! Og som Mess skiver - etter tildeling er det bare fryd og gammen med Peru! Alt går på skinner da.

Men så kommer grunnen til at jeg ikke klarer å anbefale Peru lengre.... Vi har nå vært i prosessen i 3,5 år, og i over 2,5 år av dem har saken vår ligget i Peru. Den allerede utvidede godkjenninga går ut om 3 måneder, så da må vi starte på nytt.Den påkjenningen det er å gå slik - unner jeg ingen!

Jeg mente da også at Peru var stengt for andre enn 2.gangssøkere.... Eller har du fått annen info fra AF?

Jeg ønsker deg/dere uansett lykke til med valget, og kan jo bare påstå at flottere barn enn dem fra Peru - finnes ikke.... ;-))))

Skrevet

Hei.

Hyggelig med flere Peru-søkere.

Jeg kan bare støtte meg til det de andre sier. Ventetiden i Peru er nok lengre enn gjennomsnittet, men til gjenngjeld har de noen fantastiske barn (jeg vet jeg er inhabil, men likevel...:-) For oss tok det nesten 3 år fra vi startet til vi kunne reise ned for å hente barnet vårt.

Nå har vi vært foreldre i over 11/2 år og er godt i gang med adopsjon nr.2 fra Peru. Bufa-godkjent for et par uker siden og for tiden i "papirinnsamlingsfasen".

Jeg vet at det ikke er lenge siden Adopsjonsforum begynte å ta førstegangssøkere igjen fra Peru, og det kan jo kanskje slå positivt ut for dere?!

Uansett er det et fantastisk land, med noen fantastiske barn.

Det eneste som er negativt å si om adopsjon fra Peru er at det er uforutsigbart mht ventetid. Men er dere over gjennomsnittet tålmodige er dette landet :-)) Vi synes vi har vært utrolig heldig og det var, tross alt, verdt all ventingen. Når du først får telefonen går alt som på skinner. Vår tlf. ringte 06.10 en fredags morgen og torsdagen etter satt vi på flyet til Lima. Mandag var foreldre!!!! Gled dere :-))

Om du vil ha mer info forteller jeg gjerne mer, men min mailadr. er ikke spesielt anonym. Men du har kanskje en som du kan legge ut her om du ønsker mer info?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...