Gå til innhold

Dårlig tålmodighet?

Gjest ventehall

Anbefalte innlegg

Gjest ventehall

Har dere adoptiv folk veldig dårlig tålmodighet eller noe?

Dere skriver innlegg på innlegg hvor dere venter og venter på disse barna.

Vanlig folk må jo vente i 9 mnd på at barnet skal fødes de også, uten at tålmodigheten sprekker for det..

Hvorfor kan ikke dere også se på det som et "svangerskap"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ekornet

Jeg svarer på innlegget for jeg for jeg håper at innlegget bunner i uvitenhet.

Mange har følgende bakgrunn når de adopterer - eller i allefall deler av den:

Forsøk på "egenproduserte" barn: 3-5 år.

Utredning: 1-2 år

IVF: 2-4 år

Adopsjonsprosess: 2-3 år

Muligens noe lengre gravitet enn 9 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer på innlegget for jeg for jeg håper at innlegget bunner i uvitenhet.

Mange har følgende bakgrunn når de adopterer - eller i allefall deler av den:

Forsøk på "egenproduserte" barn: 3-5 år.

Utredning: 1-2 år

IVF: 2-4 år

Adopsjonsprosess: 2-3 år

Muligens noe lengre gravitet enn 9 mnd...

Hva med å skaffe seg en hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper også at dette bare er uvitenhet. Normalt når det er snakk om at noen har ventet i mange mnd her inne går det på ventetiden i siste del av prosessen. Før det har de fleste ventet 1-2 år.

For vår del tok adopsjonsprosessen litt over to år, men før det måtte vi vente noen år før vi var gamle nok til å kunne adoptere. Nestemann her kommer fra magen, og her fyker tiden unna ;-)

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått gravid og kan love deg det at jeg var like utålmodig de siste månedene da som jeg er nå. Husk at med en "vanlig" graviditet så vet man når termin er. Det aner man ikke når man adopterer. Man kan tippe seg til det sånn ca. pluss/minus noen måneder. Hvis ikke det kan gjøre den mest sindige til å bli riktig så utålmodig, så vet ikke jeg.

Forresten så er jo dette et forum der man har lov til å vise sin utålmodighet. På den måten så sparer man kanskje de nærmeste noe? :o)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper også at dette bare er uvitenhet. Normalt når det er snakk om at noen har ventet i mange mnd her inne går det på ventetiden i siste del av prosessen. Før det har de fleste ventet 1-2 år.

For vår del tok adopsjonsprosessen litt over to år, men før det måtte vi vente noen år før vi var gamle nok til å kunne adoptere. Nestemann her kommer fra magen, og her fyker tiden unna ;-)

Beste hilsen fra

Noe jeg ikke har fått med meg?

Gratulerer:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Ja hadde det bare vært 9 måneder så skulle jeg skjønt det. Problemet er vel at ingen her inne vet når terminen er. Man venter og venter og venter.

Selv fikk jeg "terminen" utsatt gang på gang i ett helt år etter at vi først skulle få tildeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, 3år i fra man startet prosessen til babyen er hjemme, kan man bli nokså utolmodig.

Til tross for at vi har hund;o)

*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg...

Hadde det kun vært 9 måneder - så skulle jeg ikke sagt noe som helst! (og jeg har da også hørt om de som sliter på "overtid" i den sammenhengen) For vårt vedkommende er det nå snart 3,5 år siden vi startet, og vi sitter fortsatt og venter. Det er noe med at en kan innstille seg på en viss ventetid, men når den overstiger det dobbelte av det en blir forespeilet ved starten, så blir det ganske tungt! Håper det er en liten forklaring på hvorfor det kan føles tungt i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest campestre

Noe jeg ikke har fått med meg?

Gratulerer:o)

må si jeg stussa litt,jeg og :-)

Melissa---any secrets ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

må si jeg stussa litt,jeg og :-)

Melissa---any secrets ?

hmm, trodde nå ikke det var hemmelig lenger jeg....men joda, stemmer det :-)

må nok komme dere oftere inn på chatten vet dere ;-)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, trodde nå ikke det var hemmelig lenger jeg....men joda, stemmer det :-)

må nok komme dere oftere inn på chatten vet dere ;-)

Klem fra

Ja hva er det jeg hører...! :o)

Gratulerer hjerteligst med blivende familieforøkelse.

Tenker det var en overraskelse ja, om en en veldig hyggelig en! :o)

Snakkes på neste treff!

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste hilsen fra

Så koselig da, Melissa. Det samme skjedde med oss, og vi har nå ei filippinenejente på 4,5 år og en fra magen på 1,5 år.Det er to vanvittig fantastiske måter å få barn på. Jeg føler meg utrolig priviligert som har fått oppleve begge typer svangerskap. Samtidig så ser jeg at OM vi evt ender opp med barn nr. 3, blir nok ikke den fra magen. Til det er vi "for glade" i Filippinene, hvis du skjønner hva jeg mener. Lykke til med svangerskapet. Nyt ventetida!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste hilsen fra

Hei, jeg har også fått det med meg, men har ikke fått graulert deg offentlig!

Gratulerer så masse. kan tenke meg at det kom som et lite sjokk å oppdage graviditeten? Så utrolig hyggelig melding ! Når er det termin?? Vi treffes kanskje på chatten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...