Gå til innhold

"Kameratene" bryr seg ikke om min sønn.....


Villrosen

Anbefalte innlegg

Han er 12 år og svært rolig og beskjeden, men likevel bestemt. De andre guttene i klassen er mye mer for seg og prater hele tiden så jeg ser godt forskjell på dem og min sønn. Som regel har de tatt kontakt med ham når de mangler noen på fotballbanen, men nå gjør de ikke det heller lenger. Dessverre ble laget deres delt i et ener og et toer lag, hvor enerne var de beste. Min sønn var ikke like flink og havnet på det andre laget hvor guttene bor langt ifra oss, mens enerne er de som går i klassen hans. Det er ikke det at de ikke liker ham tror jeg, men de bryr seg rett og slett ikke om ham og sånn er det vel når noen er fåmælte og rolige, da kommer man litt i bakevja. Jeg har prøvd å snakke med foreldrene, men får bare til svar at man kan ikke bestemme hvilke venner de skal ha, og det er jo greit nok.....Læreren var veldig svevende og svarte bare at "de søker seg jo til ham og".....Nå har han heldigvis blitt kjent med brødrene til to av søsterens venninner, men de er to år yngre og han er svært god venn med lillebror som er 5 år yngre....Har noen et råd om jeg skal stå litt på og få ham mer inn med klassekamerater eller bare prøve å slappe av og tenke at det ordner seg vel? Jeg er selv rolig av meg og har opplevd mye av det samme og det knyter seg i meg når jeg ser at min sønn går gjennom det samme - det ble nemlig ikke bedre når jeg vokste til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gladmor

Kan du foreslå en guttekveld hjemme hos dere? Et slags selskap? Pizza, brus og spill om de liker det?

At han aktivt inviterer noen gutter fra klassen.

Skal dere på tur? kanskje kan han invitere en "kamerat" med? Skal dere på en fornøyelsespark? kan en "kamerat" være med da?

Kanskje kan han sette opp telt i hagen. Og høre om noen kamerater vil komme å se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Kan du foreslå en guttekveld hjemme hos dere? Et slags selskap? Pizza, brus og spill om de liker det?

At han aktivt inviterer noen gutter fra klassen.

Skal dere på tur? kanskje kan han invitere en "kamerat" med? Skal dere på en fornøyelsespark? kan en "kamerat" være med da?

Kanskje kan han sette opp telt i hagen. Og høre om noen kamerater vil komme å se?

Kanskje kan han sette opp telt i hagen. Og høre om noen kamerater vil komme å se?

Ikke komme å se vel...

Komme å overnatte. Det er gøy i den alderen å overnatte i telt i hagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladmor

Kanskje kan han sette opp telt i hagen. Og høre om noen kamerater vil komme å se?

Ikke komme å se vel...

Komme å overnatte. Det er gøy i den alderen å overnatte i telt i hagen...

du har rett idet... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest blåbær og vanilje

Hmmm..

Hva om sønnen din begynner med en fritidsaktivitet som han virkelig trives med og mestrer? Der finner han venner som er interessert i det samme som han. Med økt selvtillit viser han en annen utstråling, og klassekameratene vil kanskje etterhvert få større interesse for å være sammen med sønnen din.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...