Gå til innhold

Angelina Jolie adopterer igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første sønnen er fra Kambodsja, ikke Korea :o))

Skrevet

Hei,

Du skriver: "Uegoistisk og storhjertet dette her!"

Hvorvidet det er "uegoistisk" eller "storhjertet" er vel litt på siden. Adopsjon er tross alt ikke en form for veldedighet, og bør ikke dreie seg om egoisme eller uegoisme.

Ikke misforstå - Angelina Jolie gjør mye godt arbeid, og det er selvsagt fint at hun adopterer, men jeg synes det er drøyt å kalle det uegoistisk.

Med vennlig hilsen

Gjest Falicity
Skrevet

Hei,

Hvorvidet det er "uegoistisk" eller "storhjertet" er vel litt på siden. Adopsjon er tross alt ikke en form for veldedighet, og bør ikke dreie seg om egoisme eller uegoisme.

Ikke misforstå - Angelina Jolie gjør mye godt arbeid, og det er selvsagt fint at hun adopterer, men jeg synes det er drøyt å kalle det uegoistisk.

Med vennlig hilsen

Hun ser i allfall slik på det, som hun her sier selv:

"Hver gang jeg adopterer, redder jeg et barn fra å måtte vokse opp på barnehjem. Det er slik jeg ser det, forteller hun."

Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Jeg reagerte på akkurat det samme, enig med deg sør :o))

Skrevet

Hun ser i allfall slik på det, som hun her sier selv:

"Hver gang jeg adopterer, redder jeg et barn fra å måtte vokse opp på barnehjem. Det er slik jeg ser det, forteller hun."

Jo, og på en måte er det sant. Likevel er det en fare for at barnet skal føle et "takknemlighetspress" hvis det er bakgrunnen for adopsjonen.

Man kunne jo like gjerne argumentere for at de som ble gravide gjorde noe "uegoistisk" ved ikke å gi fra seg barnet og la det vokse opp på barnehjem.

Som sagt, jeg mener at hele egoistisk/uegoistisk-diskusjonen er feil her.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...