Gå til innhold

16 år og forlovet?


Gjest vil helst være anonym nå

Anbefalte innlegg

Gjest vil helst være anonym nå

Hei.

Jeg er en jente som skal begynne på vidergående til sommeren som har hatt fast følge med en jevngammel gutt i 1 år og 7 måneder nå. Skal helt ærlig innrømme at vi har våre krangler, men likevel føler jeg sterkt at han er "the one".

Vi er begge svært modne for alderen og vi mener alvor.

Nå har han spurt meg om at jeg vil gifte meg med ham ( første gang forlove meg.)

Vet ikke helt hva jeg skal svare.

Hadde dette vært for noen tiår tilbake ville nok alle rådet meg til å svare ja, og da hadde jeg nok gjort det. Til tross for at jeg er veldig glad i ham vil jeg jo gjerne ha en ungdomstid, men jeg kan ikke tenke meg et liv uten ham heller.

Trenger sårt noen råd, meninger, fra dere her inne.

Hva mener dere om min situasjon? og at unge binder seg så tidlig generelt.

Takk for oppmerksomheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere vet at dere kommer til å være sammen resten av livet gjør det ingenting å være "bare kjærester" i 5 år først.

Jeg har vært sammen med samboeren min i 6 år snart, og vi har ingen planer om å forlove oss, selv om vi er ganske sikre på at vi kommer til å gifte oss med hverandre om 5-10 år. (Er 23 nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke sign

Om du ikke helt vet hva du skal svare så er det nok nei.. Vi forlovet oss faktisk etter fire uker; er nå gift og har barn. Jeg var 25 da vi møttes, og vi var da klare for familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil være anonym nå

Om du ikke helt vet hva du skal svare så er det nok nei.. Vi forlovet oss faktisk etter fire uker; er nå gift og har barn. Jeg var 25 da vi møttes, og vi var da klare for familie.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

daydreamer1365380564

Hvorfor kan dere ikke fortsette å bare være kjærester da? Dere er jo like mye sammen fordet om dere ikke er forlovet. Jeg synes forlovelse har blitt noe som folk bare gjør uten å tenke seg om hva det innbærer. Forlovelse forbinder jeg med at dere kan si "vi er forlovet" og faktisk ha et svar når folk spør når dere har tenkt å gifte dere. Men akkurat det er det forskjellige meninger om selvsagt. Men jeg råder deg til å vente litt jeg. Du er bare 16 år, du har jo hele livet ditt framfor deg! Ta vare på deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daisy

Hvis du er så sikker på at han er the one (noe jeg er uenig i at du kan være, men det ville ikke jeg høre på når jeg var 16 heller...), hvorfor må dere forlove dere nå da? Da vet dere jo at det blir dere likevel.

Jeg er enig med daydreamer at man tar for lett på det å være forlovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest papirtiger

Hvorfor skal dere forlove dere? Mest sannsynlig vil dere ikke gifte dere før i hvert fall 2 år, så hva er poenget?

Personlig synes jeg at en forlovelse skal markere at man gifter seg snart, ikke at man gifter seg en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvis dere vet at dere kommer til å være sammen resten av livet gjør det ingenting å være "bare kjærester" i 5 år først.

Jeg har vært sammen med samboeren min i 6 år snart, og vi har ingen planer om å forlove oss, selv om vi er ganske sikre på at vi kommer til å gifte oss med hverandre om 5-10 år. (Er 23 nå)

Hei du!

Jeg er 20 selv, og har samboer, vært det i to år. Men jeg er ikke forlovet eller ikke planer om det.

Men jeg skal tale i din favør. Du er 16 år, du føler sterkt for din kjære, så jeg ser ingenting galt i å forlove seg. Du gjør jo ingenting galt med å gjøre det. Det er du og din kjære som bestemmer dette, ikke jeg,åsemor,daydreamer eller noen andre! Det at du tenker på det viser at du er moden og tar det alvorlig! Viss du vil snakke med noen om det, anbefaler eg deg faktisk fastlegen din :) Han din støtte spiller i det meste :)

Lykke til med kjærligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei jente som forlovet seg da hun var 16, giftet seg da hun var 18, fikk barn nr 1 da hun var 19. Før hun var 25 hadde hun 3 barn.

Da hun var 35 ble hun enke. (kreft)

Jeg synes egentlig det er tidlig, men er glad for at denne jenta rakk å være sammen med mannen sin og få de barna de ville ha før det var for seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du, jeg har selv vært forlovet fra jeg var ca 17 og frem til for ca 6 mnd siden.'

jeg er fortsatt sammen med gutten, men fant ut at da vi ikke skulle gifte oss på lenge og vi var like mye kjærester uansett så brøt vi forlovelsen, jeg har det faktisk bedre med meg selv nå, som jeg vet at jeg ikke er bindt på den måten, er selv bare 20, og vil ikke forlove meg igjen før jeg vet at jeg snart skal gifte meg:)

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til han at du er glad i han og at du mener alvor med forholdet deres. Men at det å forlove seg er litt vel tidlig.

En forlovelse er, i mine øyne, noe man ikke bør uthule. Tror de fleste som er i lengre forhold når de er 16 tror det kommer til å vare livet ut, men de færreste forhold som starter i denne alderen gjør det. Og dersom deres forhold viser seg å være et av unntakene, så er det jo ingen grunn til å forhaste seg? En ring på fingeren har jo ingenting å si i praksis - dere blir ikke "mer" sammen av det, dersom dere allerede har et sterkt og "forpliktende" forhold.

Så mitt råd: Ikke forlov deg ennå. Du har GOOOOOOD tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Korse1365380740

ta et råd fra ei som var 15 år når ho forlova sej.

VENT med det. vist han e "the one" har dokke fortsatt god tida. som du skrev selv,du er ung enda og goooood tida.

vist du forlover deg med han blir det 10 ganger så vanskelig å gjere det slutt med han seinare. det òg veit eg. mitt råd er at du venter med det til derre begge blir elder og vet mer om hva derre vil videre med livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...