Gå til innhold

Å gi flaske - er det en sjangse å ta?


Gjest mor i juni

Anbefalte innlegg

Gjest mor i juni

Siden jeg sliter litt med amminga uten alle de bekvemme putene i sofaen her hjemme, har jeg lurt på å gi MME på flaske til Knøttet en gang iblant når vi er ute på bytur.

Men spørsmålet er om det kan være en stor sjangse å ta? Datteren til en bekjent nektet plent å ta pupp mer etter å ha fått flaske. Er det vanlig, eller....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest alive&kicking

Mine to nektet også å ta pupp etter å ha tatt flaske, men jeg bestemte meg bare for at det skulle gå, så etter en tid begynte han med pupp igjen.

I så fall ville jeg gitt ham pupp først og så gitt flaske. Slik at han må "jobbe" litt først. Får han flaske først, så skjønner han fort at dette går mye raskere og blir "lat".

Vet ikke helt hva du mener med "bytur", men dersom du har med babyen er det jo ingen problemer. Om det gjelder fest og morro, så ville jeg ha avstått fra å drikke alkohol slik at du kan pumpe deg før du drar og evt. gi flaske, men likevel kunne amme neste dag.

Har aldri skjønt de som på død og liv skal feste rett etter å ha fått en baby. Småbarnstiden er super - du får den aldri igjen (med DEN babyen i alle fall).

Jeg ble syk etter 6 mnds amming og da gikk produksjonen så mye ned at jeg måtte begynne med flaske og jeg savna skikkelig å amme, så nå håper jeg at jeg kan amme minsten leeeenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Flaske til en tenåring, nei..

Feil forum ;-)

De vil vel ha flaske når de blir tenåringer også, da med alkohol i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

De vil vel ha flaske når de blir tenåringer også, da med alkohol i.

Med morsmelkserstatning som blandevann? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

Mine to nektet også å ta pupp etter å ha tatt flaske, men jeg bestemte meg bare for at det skulle gå, så etter en tid begynte han med pupp igjen.

I så fall ville jeg gitt ham pupp først og så gitt flaske. Slik at han må "jobbe" litt først. Får han flaske først, så skjønner han fort at dette går mye raskere og blir "lat".

Vet ikke helt hva du mener med "bytur", men dersom du har med babyen er det jo ingen problemer. Om det gjelder fest og morro, så ville jeg ha avstått fra å drikke alkohol slik at du kan pumpe deg før du drar og evt. gi flaske, men likevel kunne amme neste dag.

Har aldri skjønt de som på død og liv skal feste rett etter å ha fått en baby. Småbarnstiden er super - du får den aldri igjen (med DEN babyen i alle fall).

Jeg ble syk etter 6 mnds amming og da gikk produksjonen så mye ned at jeg måtte begynne med flaske og jeg savna skikkelig å amme, så nå håper jeg at jeg kan amme minsten leeeenge.

Jeg mente de gangene jeg tar Knøttet med meg på trilletur til byen. :-)

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...