Gå til innhold

Å ha en kjæreste som ingen liker...


Gjest UsikkerUng

Anbefalte innlegg

Gjest UsikkerUng

Har i løpet av de siste ukene hatt en beundrer, som jeg selv finner ganske interessant. Synes han er ganske pen og kommer fra en rik familie, som heller ikke akkurat er en ulempe;-) Problemet er at ingen av vennene mine liker ham. Vi kommer fra en litt "kul" rocka gjeng og han har en litt snobbete kjedelig stil. Han blir også beskrevet av vennene mine som innpåsliten og patetisk. De ser heller tydeligvis ikke de pene trekkene ved ham som jeg ser(både på utsiden og innsiden) Dette får meg også til å tenke på hvilke venner jeg egentlig har. Denne måten å dømme andre mennesker på strider virkelig med mine verdier.

Så nå sitter jeg å lurer litt på om jeg skal "ofre" alle vennene mine og gi "nerden" en sjanse? Hva synes dere? Som dere skjønner er jeg ganske ung - Håper og tror at jeg slipper slike dilemma som "godt" voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nevrolingvistiker

Dette høres jo ut som et eventyr :)

Her er noen ting du kan ta med i bestemmelsesprosessen:

1: Er det du eller dine venner som bestemmer?

2: Kan det hende han er en skap-rocker? *smile*

3: Du sier du ser hans indre skjønnhet... *smelt*... Hvis det er tilfellet, tror jeg jammen du er forelska

lever jo bare en gang, så hopp på'n men forbli den du er.. for det er jo *deg* han faller for som den du er her og nå :D

*klemselems*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korse1365380740

vennene dinne burde respektere at du liker han og vil verre med han.

alle er forskelige,og det må vi berre godta.

vist du har følelser for han burde du finne ut om det kansje går lengre.

det einaste så betyr noe er hva derre 2 føler for hverandre.

og det må vennene dine forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vennene dinne burde respektere at du liker han og vil verre med han.

alle er forskelige,og det må vi berre godta.

vist du har følelser for han burde du finne ut om det kansje går lengre.

det einaste så betyr noe er hva derre 2 føler for hverandre.

og det må vennene dine forstå.

Du skal være sammen med den du vil. Hvis han gjør deg lykkelig, skal du ikke tenke på hva andre mener. Bare husk at det er lett å "overse" ting hos en person når man er forelska, og vennene dine kan hende ser disse tingene fordi de ser han på en annen måte.

Bare en tanke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
tullball1365380062

Hva har du å tape?? Hopp i det!

som hun var inne på, hun kunne jo miste vennene sine. men det skal du vite, du usikre unge, at den verste følelsen jeg ivhertfall har opplevd er den lurepå følelsen du får når du er interessert i ei jente men ikke tør å vise det, og plutselig er det for seint og så går du i mange år og grubler på hvordan livet ville vært hvis du hadde turt å ta kontakt med henne. den følelsen unner jeg ikke mange. bare de jeg ikke liker! veldig dålig skrevet kanskje men jeg håper du skjønner poenget mitt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ofte så bunner slike utsagn som vennene dine har i usikkerhet. De andre guttene i gjengen deres føler seg kanskje litt "truet" av en annen "art", mulig også misunnelse. Du er svært tøff om du sier til de at " Er dere vennene mine så respekterer dere mitt valg uansett". Men jeg har full forståele for at det kan være vanskelig i ungdommen.

Slike problemer er ikke like utbredt i "voksnere" kretser, men der kan det være andre ting ;-) Alle aldre har sine bekymringer ;-)

Hilsen 29 1/2 år gamle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje1985

som hun var inne på, hun kunne jo miste vennene sine. men det skal du vite, du usikre unge, at den verste følelsen jeg ivhertfall har opplevd er den lurepå følelsen du får når du er interessert i ei jente men ikke tør å vise det, og plutselig er det for seint og så går du i mange år og grubler på hvordan livet ville vært hvis du hadde turt å ta kontakt med henne. den følelsen unner jeg ikke mange. bare de jeg ikke liker! veldig dålig skrevet kanskje men jeg håper du skjønner poenget mitt??

Når alt kommer til alt vil man aldri miste de virkelig gode vennene sine av filleting som dette. Gode venner blir. Dårlige venner har man ikke bruk for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Emanuela19

Hadde samme problemet da jeg ble sammen med typen min for snart tre måneder siden... Jeg kjente han nesten ikke, men hadde blitt litt kjent med han og likte han godt. Venenne mine advarte meg mot å bli sammen med han, men det var ingen som kunne klare å fortelle meg hva som var så ille med han. Tåpelig syntes jeg, så jeg ble sammen med han fast bestemt på å være det inntil det var bevist at han ikke var til å være sammen med. Men han er verdens beste gutt, og noen av vennnene mine har akseptert at vi er sammen, mens andre har jeg brutt kontakten med. MEN, da jeg ble sammen med han fikk jeg i tillegg kjempemange andre venner, hans venner, og de er utrolig flott folk!! Så det var ikke noe tap å miste de som hadde så mye imot gytten min, uten at de egentlig kjente han...

Så, konklusjonen min er, følg hjertet ditt og ikke la andre få bstemme over deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også litt det samme en stund...

Jeg rota med en fyr i et år, og han drakk som svin og var skikkelig vanskelig.

Men jeg var fast bestemt på å finne koden som skulle roe han ned. Og jeg visste at han var så vill bare fordi han var abreidsledig.

Han var mange ganger så trollete at jeg rett og slett var på nippet til å krype til korset og innrømme for alle dem som ikke trodde meg at jeg hadde tatt feil... Men av en eller annen grunn så gjorde jeg det aldri.

Og plutselig en dag så ringte han meg sent en fredagskveld, edru!!! Han hadde ikke vært edru en fredag på MINST to år! Og han var skikkelig søt og snill. Jeg rygga jo litt da, for jeg skjønte jo ikke helt hva han dreiv med.

I ettertida så skjedde det ganske ofte. Han skreiv mld både støtt og stadig, var edru nesten hele tida og forandra seg fullstendig. Jeg var hos han ofte, og han var edru bestandig -det hadde aldri skjedd før.

Så til slutt da, så ble alt forandra, og jeg kunne gå til vennene mine; "Haha! Hva sa jeg? Fikk jeg det ikke til?!". Alle andre sliter skikkelig med typene sine, de klager sin nød hele tida... Men jeg har aldri problemer med Morten! Han er bare søt og snill på alle måter og er en kjempesjarmør -det tok han bare litt tid å vise det...

Så min mening, slå til! Ikke bry deg om de andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...