Gå til innhold

Papirene er sendt til...........Kina!

Anbefalte innlegg

Nå er det gjort! Vi har byttet land. Etter to hektiske uker med dokumentinnsamling ble alle papirene sendt til VB i dag.

Vi har ventet i Korea i 7 mndr, men etter den siste oppdateringen på ventetid, valgte vi å bytte til Kina. Man kan selvfølgelig aldri være sikker på ventetider når det gjelder adopsjon, men nå føler jeg meg ganske trygg på å bli tobarnsmor i løpet av 2005! :-)

Og så føler jeg inni meg at vi nå har gjort et helt riktig valg!

Er det andre som ligger likt med oss i prosessen mot Kina?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163226-papirene-er-sendt-tilkina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neimen... Hva er det jeg leser da?! :o)

Velkommen i Kinaventejengen, både Korea05 og Speedo, sammen med Rao og Sofie 32+1.

Vår søknad gikk til Kina i oktober, så dere ligger litt etter oss.

Lykke til i resten av prosessen. VB sine Kinamedarbeidere er dyktige, hentereisen er fantatisk, og Kinabarn er helt nr 1. (mulig jeg ikke er helt objektiv der da..hehe..) Gled dere! :o)

MVH

Annonse

Hei du!!!

Vi leverer våre Notarialbekreftede papirer til VB på mandag. Vi bytter også fra Korea til Kina etter 10 måneders venting på Korea.

.....har VB anbefalt dere å bytte, eller har dere valgt det selv??

Jeg blir litt urolig nå jeg når alle forsvinner..

Gratulerer forresten. Nå er veien deres litt mer forutsigbar :o))

Vi ble godkjent i bufa i des. 03, og papirene er sendt til Korea i januar 04. Har ei datter fra før på 2 1/2 år fra Korea.

Jøss, da er dere tre mnd forann oss bare da jo.

Vi har òg ei korea-jente. Har blitt hvisket i øret at det skal være en fordel å ha jente fra før.....håper det stemmer jeg ;o))

Jøss, da er dere tre mnd forann oss bare da jo.

Vi har òg ei korea-jente. Har blitt hvisket i øret at det skal være en fordel å ha jente fra før.....håper det stemmer jeg ;o))

hmmm, nå må jeg tenke...;0) fordel å ha ei jente fra før sier du. Fordi det er flere gutter som blir adoptert bort eller??? Uansett, tar jeg imot alle fordeler med stor takk!

Annonse

hmmm, nå må jeg tenke...;0) fordel å ha ei jente fra før sier du. Fordi det er flere gutter som blir adoptert bort eller??? Uansett, tar jeg imot alle fordeler med stor takk!

Fordi korea har en ide om at de som adopterer skal få ett av hvert kjønn. Oftest gutt først, deretter jente.

Og jentekøen er absolutt lengst fordi de fleste jentene går til USA og innenlands i Korea.

De som har ventet aller, aller lengst (nå 20 mnd)er alle andregangssøkere med gutter som venter på jenter.

Fordi korea har en ide om at de som adopterer skal få ett av hvert kjønn. Oftest gutt først, deretter jente.

Og jentekøen er absolutt lengst fordi de fleste jentene går til USA og innenlands i Korea.

De som har ventet aller, aller lengst (nå 20 mnd)er alle andregangssøkere med gutter som venter på jenter.

Ok, så bra da! Da satser vi på det. Takk for svaret og ha en riktig god helg. Vi "ses"

Neimen... Hva er det jeg leser da?! :o)

Velkommen i Kinaventejengen, både Korea05 og Speedo, sammen med Rao og Sofie 32+1.

Vår søknad gikk til Kina i oktober, så dere ligger litt etter oss.

Lykke til i resten av prosessen. VB sine Kinamedarbeidere er dyktige, hentereisen er fantatisk, og Kinabarn er helt nr 1. (mulig jeg ikke er helt objektiv der da..hehe..) Gled dere! :o)

MVH

Hei AAA! :-)

Gleder meg til å følge dere videre! Du har så mange gode råd å komme med, at det hadde vært kjempegøy om vi hadde havnet i samme gruppe. :-) Vi får satse på felles tildeling av oktober- og novembergruppen! :-)

Åååå, så spennende da!!!

Skjønner dere såå godt, i og med at dere ikke har førstemann fra Korea.

Men uff, litt trist å bli sittende igjen `alene`

:o((((

Alle forsvinner jo...

Uansett: Lykke til. Nå VET du at du blir tobarnsmamma i 2005.

Mail er sendt til deg, nsa! :-)

Gjest sofie32+1

jada, vi også. Etter 10 mnd venting i korea er vi igang med å bytte.

Det tar nok et par uker til før papirene våre er på vei til Kina, venter på at bufetat skal gi oss godkjenning for nytt land. Alle papirer og attester er klare, så så fort vi får klarsignal fra bufetat så sender vi alt til vb.

Vi rekker jo ikke "fristen" denne måneden, men vi havner nok i desembergruppa.

Hilsen

• 2 uker senere...

Ok, så bra da! Da satser vi på det. Takk for svaret og ha en riktig god helg. Vi "ses"

Regner med at du har fått med deg at Holt fra og med nå skal følge listene og ikke ta så mye hensyn til hvilket kjønn søkerne har fra før.....

VB har visst jobbet med dette en stund.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...