Gå til innhold

Bin-Laden hyller feige svenskelus


Gjest Morsk

Anbefalte innlegg

Nei, jeg kritiserer politikken som landene fører, og ikke befolkningen i landene.

Morsk kritiserer svensker (dvs individuelle personer).

Hvis du behersket språket ville du se forskjellen.

Men så er det jo slik, da, at et lands politikk (i demokratier) er et resultat av borgernes ønsker gjennom stemmegivning...stort sett.

Det er altså bare i sørs hode man kan kritisere et demokratisk lands politikk, uten å kritisere borgerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 204
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    79

  • Mr Kahn

    43

  • Prozak

    10

  • Grip

    6

Mest aktive i denne tråden

Men så er det jo slik, da, at et lands politikk (i demokratier) er et resultat av borgernes ønsker gjennom stemmegivning...stort sett.

Det er altså bare i sørs hode man kan kritisere et demokratisk lands politikk, uten å kritisere borgerne.

Nei, fordi det var et mindretall i USA som stemte for Bush. Og selv om det hadde vært et flertall, så ville ikke hele befolkningen vært ansvarlige for idiotiet han begår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi det var et mindretall i USA som stemte for Bush. Og selv om det hadde vært et flertall, så ville ikke hele befolkningen vært ansvarlige for idiotiet han begår.

Så under andre omstendigheter - hvis nå f.eks. Bush velges med klarere margin - vil du avstå fra å kritisere USA's politikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så under andre omstendigheter - hvis nå f.eks. Bush velges med klarere margin - vil du avstå fra å kritisere USA's politikk?

Nei, like lite som jeg ville avstå fra å kritisere den norske statsministerens politikk (hvis jeg var uenig med den). Mener du da at jeg sverter "alle nordmenn"?

Det er stor forskjell på å kritisere en politikk/president/statsminister, og på å fordømme et helt folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, like lite som jeg ville avstå fra å kritisere den norske statsministerens politikk (hvis jeg var uenig med den). Mener du da at jeg sverter "alle nordmenn"?

Det er stor forskjell på å kritisere en politikk/president/statsminister, og på å fordømme et helt folk.

Jeg skjønner egentlig ikke hva du maser med. Hvis du kritiseres et lands politikk, kritiserer du selvsagt også de borgere som står bak den.

Ikke alle, naturligvis (for noen er selvsagt uenig), men forhåpentligvis de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke hva du maser med. Hvis du kritiseres et lands politikk, kritiserer du selvsagt også de borgere som står bak den.

Ikke alle, naturligvis (for noen er selvsagt uenig), men forhåpentligvis de fleste.

Igjen, det er stor forskjell på å kritisere "alle amerikanere" og på å kritisere de som er ansvarlige for politikken.

Hvorvidt man mener at de som stemte for Bush bør holdes ansvarlige for det, er selvsagt en interessant tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så når USA nedlegger veto i FN, så er det hele landet som skal inn i bygningen, eller holder det med representater for landet?

I følge din egen logikk må de tydligvis bli slik.. Det er da vitterlig du selv som skriver at et land aldri kan foreta seg noe, bare enkeltindivider.

Allikevel bruker du til stadighet begrepet "USA" om både det ene og det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge din egen logikk må de tydligvis bli slik.. Det er da vitterlig du selv som skriver at et land aldri kan foreta seg noe, bare enkeltindivider.

Allikevel bruker du til stadighet begrepet "USA" om både det ene og det andre.

Det er jo fint hvis du klarer å lese hva jeg faktisk skriver, istedet for det vrøvlet du presenterer.

Enda en gang - det er forskjell på å kritisere "USA" (hvilket betyr regjeringen i USAs politikk), og på å kritisere "amerikanere" (hvilket jeg ikke gjør).

Var det fryktelig vanskelig for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fint hvis du klarer å lese hva jeg faktisk skriver, istedet for det vrøvlet du presenterer.

Enda en gang - det er forskjell på å kritisere "USA" (hvilket betyr regjeringen i USAs politikk), og på å kritisere "amerikanere" (hvilket jeg ikke gjør).

Var det fryktelig vanskelig for deg?

Slutt med mer idioti! USA betyr selvsagt ikke USAs regjering(som forøvrig skifter til stadighet, men det politisk-geografiske området som utgjør USA.

Når du allikevel feilaktig velger å bruke det om folk, er du frekk nok til å forlange at andre skal vite HVEM i USA du sikter til. Det kan like gjerne være alle.

Du har påny fått svingdøra midt i trynet i din usaklige kritikk av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med mer idioti! USA betyr selvsagt ikke USAs regjering(som forøvrig skifter til stadighet, men det politisk-geografiske området som utgjør USA.

Når du allikevel feilaktig velger å bruke det om folk, er du frekk nok til å forlange at andre skal vite HVEM i USA du sikter til. Det kan like gjerne være alle.

Du har påny fått svingdøra midt i trynet i din usaklige kritikk av andre.

Du skriver: "USA betyr selvsagt ikke USAs regjering(som forøvrig skifter til stadighet, men det politisk-geografiske området som utgjør USA."

Så når avisene skriver "USA stemte i FN" så mener du at det er hele det geografiske området som befant seg i New York?

Du er underholdende, det skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flisa har, så vidt meg bekjent, aldri gjort en flue fortred.

Flisgubben, alias

Uhm....husker jeg helt feil her? Har jeg sagt noe om Flisa?

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "USA betyr selvsagt ikke USAs regjering(som forøvrig skifter til stadighet, men det politisk-geografiske området som utgjør USA."

Så når avisene skriver "USA stemte i FN" så mener du at det er hele det geografiske området som befant seg i New York?

Du er underholdende, det skal du ha!

Selvsagt gjør avisene det. På samme måte som de gjerne kan skrive at svenskene har oppført seg feigt i en gitt situasjon.

Det er da for pokker DU og ingen andre som skriver, Sitat: Intet blir gjort av en nasjon, men av enkeltindivider.: http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2318482

Nå får du snart bestemme deg for hva du mener, og intill videre forventes det at du heretter omtaller hvert enkelt individ i USA og andre steder (istedenfor USA).

Hvis ikke er du pr. egen definisjon en jævla rasist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det altså svenskene som er fienden? Lurer på om det ikke finnes gode grunner til å starte en krig mot Flisa og Bodø også.

"..........................."

AH! Nå er jeg med! Heh-heh.

Jeg mente IKKE nicket Flisa, men det lille stedet med samme navn.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det altså svenskene som er fienden? Lurer på om det ikke finnes gode grunner til å starte en krig mot Flisa og Bodø også.

"..........................."

AH! Nå er jeg med! Heh-heh.

Jeg mente IKKE nicket Flisa, men det lille stedet med samme navn.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flisa har, så vidt meg bekjent, aldri gjort en flue fortred.

Flisgubben, alias

AH! Nå er jeg med! Heh-heh.

Jeg mente IKKE nicket Flisa, men det lille stedet med samme navn.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AH! Nå er jeg med! Heh-heh.

Jeg mente IKKE nicket Flisa, men det lille stedet med samme navn.

"..........................."

Velkommen etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Ja, vi har konstatert at du ikke kan forsvare din påstand om at Israel er et demokrati, men må våse om arabiske land. SOm om de gjør Israel mer/mindre demokratisk.

Jeg trenger ikke forsvare påstanden om at Israel er en demokratisk stat, det er allerede opplest og vedtatt.

Jeg angriper din påstand om at Israel IKKE er en demokratisk stat, hvorpå du hevder at jeg ikke vet hva demokrati er. I den anledning bad jeg deg definere demokrati opp mot 22 arabiske stater, slik at vi kan få et inntrykk av hva DU mener med demokrati. Det er åpenbart forskjeller ute og går her.

Men nok en gang overvurderte jeg deg. Men jeg begynner å bli vant til dine personangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...