Gå til innhold

Bin-Laden hyller feige svenskelus


Gjest Morsk

Anbefalte innlegg

... kan vi finne i Makt- og demokratiutredningen 1998 - 2003, siterte overskrifter som utdypes i teksten såklart:

1. Demokrati som statsform:

* Folkestyre: Allmenn stemmerett

* Direkte eller indirekte makt over politiske beslutninger

2. Demokrati som rettigheter:

* Sivilt medborgerskap: Lov og rett

* Politisk medborgerskap: Stemme og representasjonsrett

* Sosialt medborgerskap, like muligheter:

- arbeid

- kultur

- utdanning

- helse- og sosialomsorg

---------

Dette er i en pdf-fil, så jeg greide ikke å kopiere korrekt lenke (sikkert enkelt for de kyndige). Her er iallfall google-oversikten:

http://www.google.no/search?hl=no&q=makt-+og+demokratiutredningen&btnG=S%C3%B8k&meta=

...å sette dette i sammenheng med samtlige 22 arabiske stater, så får vi se om dette praktiseres i henhold til «forskriftene».

Stå på, signaturen sør trenger all den hjelp og støtte han kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 204
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    79

  • Mr Kahn

    43

  • Prozak

    10

  • Grip

    6

Mest aktive i denne tråden

Ro til fiskeskjær. Du bruker kosnekvent USA og Israel uten genitiv i de fleste debatter.

Heretter holder ikke dette, og du plikter navngi ALLE som deltok i angrepet på Irak (hvis det er tema), for ikke å ramme uskyldige.

Ja, "USA" og "Israel", og IKKE "amerikanere" eller "israelere".

Det var nettopp det jeg påpekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har intet til felles med Stalin, men har påpekt en av dine som fikk katastrofael følger for dem det rammet.

At du heller vil snakke om lunger er forståelig.

Stalin er da en av dine helter, med samme syn på demokrati som du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, "USA" og "Israel", og IKKE "amerikanere" eller "israelere".

Det var nettopp det jeg påpekte.

Javel! så svar da endelig på spørsmålet mitt:

Hvordan greide det digre landet å rive seg løs fra resten av kontinentet, seile over atlanteren, rundt afrika for deretter å legge seg oppå Irak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du innrømmer altså (siden du bare vil flytte fokus) at Israel ikke er noe demokrati.

Takk.

...jeg forsøker bare - åpenbart forgjeves - å få deg til å beskrive hvordan araberne praktiserer demokrati. Det kun er deg som hevder at Israel ikke er en demokratisk stat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...å sette dette i sammenheng med samtlige 22 arabiske stater, så får vi se om dette praktiseres i henhold til «forskriftene».

Stå på, signaturen sør trenger all den hjelp og støtte han kan få.

Hvorfor skal jeg representere noen arabiske land? Hva er relevansen? Jeg har da aldri påstått at alle arabiske land er demokratier.

Jeg påpeker helt korrekt at Israel ikke er noe demokrati. Du svarer med en masse tull om arabiske land.

Javel, men Israel blir ikke mer demokratisk av den grunn.

Du flytter fokus! Patetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel! så svar da endelig på spørsmålet mitt:

Hvordan greide det digre landet å rive seg løs fra resten av kontinentet, seile over atlanteren, rundt afrika for deretter å legge seg oppå Irak?

"USA" = staten USA, representert (i det tilfellet du snakker om) ved militære styrker.

Var det vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :-)

Med vennlig hilsen

Ved en inkurie falt to punkter bort, her er HELE definisjonen fra Makt- og demokratiutredningen:

1. Demokrati som statsform:

* Folkestyre: Allmenn stemmerett

* Direkte eller indirekte makt over politiske beslutninger

2. Demokrati som rettigheter:

* Sivilt medborgerskap: Lov og rett

* Politisk medborgerskap: Stemme og representasjonsrett

* Sivilt medborgerskap, like muligheter:

- arbeid

- kultur

- utdanning

- helse- og sosialomsorg

3. Samtale og deltakelse:

* Å bli hørt

* Informerte beslutningsgrunnlag

* Større legitimitet for beslutninger

* Politisk rekruttering

4. Demokratiet som grunnverdi:

* Felles demokratisk verdigrunnlag

* Tillit til (med-)borgeres dømmekraft

* Enighet om prosedyrer og institusjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg forsøker bare - åpenbart forgjeves - å få deg til å beskrive hvordan araberne praktiserer demokrati. Det kun er deg som hevder at Israel ikke er en demokratisk stat.

Jeg har ikke påstått at alle arabiske land er demokrati.

Det har dog selvsagt ingen relevans i en diskusjon om manglende demokrati i Israel, selv om du forståelig nok vil flytte fokus. Igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...å sette dette i sammenheng med samtlige 22 arabiske stater, så får vi se om dette praktiseres i henhold til «forskriftene».

Stå på, signaturen sør trenger all den hjelp og støtte han kan få.

Her er til hjelp for deg også:

En HEL def på 'Demokrati'...

Ved en inkurie falt to punkter bort, her er HELE definisjonen fra Makt- og demokratiutredningen:

1. Demokrati som statsform:

* Folkestyre: Allmenn stemmerett

* Direkte eller indirekte makt over politiske beslutninger

2. Demokrati som rettigheter:

* Sivilt medborgerskap: Lov og rett

* Politisk medborgerskap: Stemme og representasjonsrett

* Sivilt medborgerskap, like muligheter: - arbeid - kultur - utdanning - helse- og sosialomsorg

3. Samtale og deltakelse:

* Å bli hørt

* Informerte beslutningsgrunnlag

* Større legitimitet for beslutninger

* Politisk rekruttering

4. Demokratiet som grunnverdi:

* Felles demokratisk verdigrunnlag

* Tillit til (med-)borgeres dømmekraft

* Enighet om prosedyrer og institusjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"USA" = staten USA, representert (i det tilfellet du snakker om) ved militære styrker.

Var det vanskelig?

Nå får du sannelig gi deg kødde!

USA er utelukkende det geografisk-politiske område og hverken noen sivil eller militær institusjon. Skal du først blande inn folk, kan ingen lukte hvem du mener.

Lær deg å bruke språket riktig selv, før du blamerer deg ovenfor andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg representere noen arabiske land? Hva er relevansen? Jeg har da aldri påstått at alle arabiske land er demokratier.

Jeg påpeker helt korrekt at Israel ikke er noe demokrati. Du svarer med en masse tull om arabiske land.

Javel, men Israel blir ikke mer demokratisk av den grunn.

Du flytter fokus! Patetisk.

Påstanden din var - og er - at jeg ikke vet hva demokrati er. Jeg har bedt deg sammenlikne et arabisk demokrati med det israelske, men du kan ikke svare.

Du klarer imidlertid å sammenlikne SA og Israel, men når det kommer til å sammenlikne noen av arabernes 22 etno-teokratiske diktaturer med Israel, så går du på rasshølet så det står etter.

Og isteden kritiserer du mine norsk-kunnskaper, samtidig som du feilaktig bruker engelske låneord for å håne en meningsmotstander.

Ynkelig, kaller jeg det.

Men kan du svare, eller kan du ikke?

Jeg venter fortsatt - en liten stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er til hjelp for deg også:

En HEL def på 'Demokrati'...

Ved en inkurie falt to punkter bort, her er HELE definisjonen fra Makt- og demokratiutredningen:

1. Demokrati som statsform:

* Folkestyre: Allmenn stemmerett

* Direkte eller indirekte makt over politiske beslutninger

2. Demokrati som rettigheter:

* Sivilt medborgerskap: Lov og rett

* Politisk medborgerskap: Stemme og representasjonsrett

* Sivilt medborgerskap, like muligheter: - arbeid - kultur - utdanning - helse- og sosialomsorg

3. Samtale og deltakelse:

* Å bli hørt

* Informerte beslutningsgrunnlag

* Større legitimitet for beslutninger

* Politisk rekruttering

4. Demokratiet som grunnverdi:

* Felles demokratisk verdigrunnlag

* Tillit til (med-)borgeres dømmekraft

* Enighet om prosedyrer og institusjoner

...men savner fortsatt dette satt i sammenheng med arabiske etno-teokratiske diktaturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke påstått at alle arabiske land er demokrati.

Det har dog selvsagt ingen relevans i en diskusjon om manglende demokrati i Israel, selv om du forståelig nok vil flytte fokus. Igjen.

...når du mener metaforer til apartheid har relevanse i Israel. Denne påstanden er jo så dum at en nesten skulle tro at du trodde på den selv.

Du finner ikke skilter i Israel som sier «JEWS ONLY», verken på dasser, busser, shopping malls eller restauranter. Men en og annen selvmordsbomber dukker av og til opp for å markere sitt «politiske syn»

Som også er ditt syn, åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke påstått at alle arabiske land er demokrati.

Det har dog selvsagt ingen relevans i en diskusjon om manglende demokrati i Israel, selv om du forståelig nok vil flytte fokus. Igjen.

...for å besvare mitt spørsmål ang. mine kunnskaper om demokrati. Men det er vel intet nytt - på nytt?

Ukens vinnere er Morsk og Mr Kahn (undertegnede, om det er noen tvil), og premien er to ganger to gratis terapi-timer hos DOLs psykolog...

...som vi selvsagt donerer til ukens tapere, sør og favn, som i tillegg må skrive hundre ganger på tavla: Demokrati er bedre enn diktatur.

Ha en fortreffelig søndag, alle sammen, og på gjensyn.

Hvis passordet mitt fortsatt virker, dah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du sannelig gi deg kødde!

USA er utelukkende det geografisk-politiske område og hverken noen sivil eller militær institusjon. Skal du først blande inn folk, kan ingen lukte hvem du mener.

Lær deg å bruke språket riktig selv, før du blamerer deg ovenfor andre!

Så når USA nedlegger veto i FN, så er det hele landet som skal inn i bygningen, eller holder det med representater for landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men savner fortsatt dette satt i sammenheng med arabiske etno-teokratiske diktaturer.

Kan du vise til hvem det er som påstår at diktaturer er demokrati?

Ikke det?

Altså, et nytt forsøk fra deg på å flytte fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når du mener metaforer til apartheid har relevanse i Israel. Denne påstanden er jo så dum at en nesten skulle tro at du trodde på den selv.

Du finner ikke skilter i Israel som sier «JEWS ONLY», verken på dasser, busser, shopping malls eller restauranter. Men en og annen selvmordsbomber dukker av og til opp for å markere sitt «politiske syn»

Som også er ditt syn, åpenbart.

Så lenge ikke befolkningen som er innenfor området har samme rettigheter, så er det ikke noe demokrati.

Les det favn skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for å besvare mitt spørsmål ang. mine kunnskaper om demokrati. Men det er vel intet nytt - på nytt?

Ukens vinnere er Morsk og Mr Kahn (undertegnede, om det er noen tvil), og premien er to ganger to gratis terapi-timer hos DOLs psykolog...

...som vi selvsagt donerer til ukens tapere, sør og favn, som i tillegg må skrive hundre ganger på tavla: Demokrati er bedre enn diktatur.

Ha en fortreffelig søndag, alle sammen, og på gjensyn.

Hvis passordet mitt fortsatt virker, dah.

Jeg forstår godt at du stikker. Alt annet ville vært for pinlig. Selv for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstanden din var - og er - at jeg ikke vet hva demokrati er. Jeg har bedt deg sammenlikne et arabisk demokrati med det israelske, men du kan ikke svare.

Du klarer imidlertid å sammenlikne SA og Israel, men når det kommer til å sammenlikne noen av arabernes 22 etno-teokratiske diktaturer med Israel, så går du på rasshølet så det står etter.

Og isteden kritiserer du mine norsk-kunnskaper, samtidig som du feilaktig bruker engelske låneord for å håne en meningsmotstander.

Ynkelig, kaller jeg det.

Men kan du svare, eller kan du ikke?

Jeg venter fortsatt - en liten stund til.

*ler*

Ja, vi har konstatert at du ikke kan forsvare din påstand om at Israel er et demokrati, men må våse om arabiske land. SOm om de gjør Israel mer/mindre demokratisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...