Gå til innhold

Nordmenn lever for godt

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Dette skrev jeg om til eksamen for mange år siden:)

Og dette mener jeg idag og også den gang; Det de beregningene som Kofi har gjort her er tatt ut i fra Norges økonomi.

Kofi vet lite om hva hver enkelt normann tjener og hvor sterk psyke vedkommende har, han legger ikke til grunn at vi faktisk har en god del nordmenn (og da mener jeg nordmenn ikke etniske nordmenn) faktisk er fattige og at det svir i lommeboka hver en eneste måned...

At en gjennomsnitts nordmann må slite og streve etter lønnen sin og ofte må ha både to eller tre ekstrajobber for at det i det hele tatt skal kunne gå rundt på grunn av alle avgifter og momser som finnest i dette landet.

Jeg syntes det er så rart at han har en annen oppfattning enn hva jeg og de jeg kjenner og de de kjenner osv osv har, og det er den at de i utlandet tror at alle nordmenn kjører rundt i feite biler, kaster rundt seg penger i hytt og pine, og har en gedigen kjøpe fest hver gang lønninga kommer!

Fordi det er faktisk det de tror om oss i fattigere land ( har pratet endel med andre nsajonaliteter på nettet om akkurat dette ) at vi har flust og enda mere... Men ingen av de jeg kjenner eller den vanlige mannen i gata har råd til noen kjøpefest når lønna kommer, da er det avgifter og skatter og andre livsnødvendige regninger som må betales og så må resten gå til mat, og det er jo ikke stort som er igjen da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...